کد خبر: 42389

پیکه در گفت‌وگو با اسپورت کاتالونیا:

شکست دادن مادرید سخت شده است

بارسلونا توان بازگشت به صدر جدول را دارد، اما باید قبول کنیم شکست دادن مادرید سخت شده است. آنها به‌دنبال یک لغزش از سوی ما بودند و ما این لغزش را خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردند، به آنها هدیه دادیم. نباید تن به تساوی می‌دادیم، خیلی حیف شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، جرارد پیکه، مدافع باتجربه تیم فوتبال بارسلونا در گفت‌وگو با اسپورت کاتالونیا تاکید کرد یک لغزش کوتاه برای مادرید کافی بود تا به صدر جدول بیاید و آنها این لغزش را به آنها هدیه دادند. متن این گفت‌وگو را بخوانید.

     اوضاع چندان برای بارسلونا مطلوب نیست، آیا امیدی به بازگشت وجود دارد؟

بازیکنان و مربیان باتجربه خوب می‌دانند که باید تا آخرین ثانیه‌ها و تا وقتی که قانون ریاضی اجازه می‌دهد، امیدوار بود و تلاش کرد؛ یعنی ما به‌هیچ‌عنوان نباید ناامید باشیم بلکه باید با تمام وجود برای بازگشت به صدر جدول تلاش کنیم. نکته بسیار مهم این است که بارسلونا توان بازگشت به صدر جدول را دارد، اما باید قبول کنیم شکست دادن مادرید سخت شده است. آنها به‌دنبال یک لغزش از سوی ما بودند و ما این لغزش را خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردند، به آنها هدیه دادیم. نباید تن به تساوی می‌دادیم، خیلی حیف شد. اما دنیا به آخر نرسیده است و تلاش می‌کنیم دوباره به صدر جدول برگردیم.

     بحران پیش‌آمده در باشگاه بارسلونا به‌خاطر مسائل مالی حل شده است؟

البته که این یک بحران نبود و مثل همیشه رسانه‌ها بیش از حد به آن پرداخته و آن را بزرگ کردند، دروغ‌های رسانه‌ای به باورهای رسانه‌ای تبدیل شد، بی‌نظمی‌های مالی صورت گرفت، افرادی بازداشت و افرادی از کار برکنار شدند؛ این کل داستان بود و هر قصه‌ای بالاخره یک روز تمام می‌شود. بحران خاصی وجود نداشته و ندارد و حتی در آن روزهای خاص نیز در تیم فوتبال و سایر تیم‌های ورزشی بارسلونا هیچ اثری نداشت.

     آیا این صحت دارد که سهام یکی از باشگاه‌های فوتبال در آمریکا را خریداری کرده‌اید؟

این فقط در حد یک مذاکره بود و البته من توان این کار را نداشتم. مدیربرنامه‌های من به‌نوعی وکیل اقتصادی من نیز محسوب می‌شود، او تلاش می‌کند ثروت من را در راه‌های حرفه‌ای افزایش دهد و یکی از این راه‌ها حضور در بازارهای بورس بین‌المللی است. سهام یک باشگاه بزرگ آمریکایی از دید من فرق زیادی با سهام یک کارخانه بزرگ ندارد و این یک کار اقتصادی محسوب می‌شود و ربطی به مذاکرات من با فوتبال آمریکا ندارد.

     شرایط بحرانی پیش‌آمده به‌خاطر ویروس کرونا در اسپانیا رو به آرامش دارد، این‌طور نیست؟

باید با توجه به اتفاق مشابه در کشورهای دیگر جهان مراقب به وجود آمدن موج دوم ویروس کرونا باشیم، این‌بار این باران می‌تواند بسیار خطرناک‌تر باشد. تجربه عجیبی بود، در این حادثه خیلی از انسان‌ها، انسانیت خود را از دست دادند و البته این اتفاق برعکس هم رخ داد و بسیاری از آنها، انسانیت خود را به اثبات رساندند. فوتبال هم نقش بسیار مهمی در این میان داشت و ستارگان فوتبال دنیا با اتحاد و نوع‌دوستی داستان‌های زیبایی را خلق کردند.

 *  مترجم: بابک سرانی‌آذر

مرتبط ها