کد خبر: 42342

«فرهیختگان» برای اولین‌بار جزئیاتی را از ابعاد حقوقی سقوط پرواز تهران - یاسوج منتشر می‌کند

اتفاقی عجیب در سازمان هواپیمایی؛ متهم همچنان رئیس است!

با چنین سطح وسیعی از اتهامات که متوجه علی عابدزاده و سایر متهمان این پرونده است، با چه اطمینان‌خاطری جان و مال و سلامت مردم کشور آن‌هم در این صنعت عظیم به امثالهم واگذار شده است و چرا تصمیمی برای آینده سازمان هواپیمایی کشوری گرفته نمی‌شود؟

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پس از مشخص شدن جزئیاتی از ابعاد حقوقی سقوط پرواز تهران - یاسوج و سهم متهمان این حادثه ، علی عابدزاده علی‌رغم صدور حکم انفصال از خدمت و تعلیق از تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری همچنان رئیس است! برای روشن شدن این موضوع فرض کنید اکبر طبری  که این روزها درحال پشت‌سر گذاشتن دادگاه‌ها و توضیح و دفاع در ارتباط با اتهاماتش است، از مسئولیتش عزل و جدا نمی‌شد. یعنی همزمان که معاونت ریاست قوه قضائیه را برعهده داشت، دادگاه‌های رسیدگی به اتهاماتش هم برگزار می‌شد. خب طبیعی است در چنین شرایطی به کلی روند رسیدگی به اتهامات و پرونده این متهم دچار خدشه می‌شد و عملا رسیدگی عادلانه به این پرونده میسر نبود. اینجا و در ماجرای رسیدگی به اتهامات متهمان سانحه سقوط هواپیمای یاسوج هم با چنین شرایطی مواجه هستیم، اینجا دیگر بحث مال و مفاسد اقتصادی (شاید فعلا) مطرح نیست و در ارتباط با جان انسان‌ها اتهاماتی متوجه مدیران و مسئولان صنعت هوایی کشور است. اینجا با چنین تفاسیری متهمان علی‌رغم اتهامات جدی و سنگینی که علیه آنها مطرح است، همچنان در مسند قدرت قرار دارند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. یکی از متهمان اصلی این پرونده علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری است.

طبق اطلاعی که «فرهیختگان» حاصل کرده است، عابدزاده نه‌تنها به دلیل اتهاماتی که در این پرونده و البته پرونده‌های متعدد قضایی که دارد به قید وثیقه آزاد است بلکه بنا بر قراری که شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 28 (جرایم کارکنان دولت) تهران برای او صادر کرده است، از اشتغال به فعالیت‌های مرتبط با جرم ارتکابی هم منع شده است ولی در عین ناباوری کانه که قحط‌الرجال برای تصدی چنین مسئولیت خطیری در کشور باشد، همچنان بر مسند قدرت قرار دارد و به‌عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت می‌کند. البته بنا براین قرار و در این شرایط خدایی‌ناکرده اگر هر اتفاق مشابهی در حوزه هوایی و هواپیمایی کشور بیفتد، مسئولیت با شخص وزیر راه و شهرسازی خواهد بود و احتمالا شخص وزیر هم از این مساله مطلع است. اینجا واقعا سوال ایجاد می‌شود که با چنین سطح وسیعی از اتهامات که متوجه علی عابدزاده و سایر متهمان این پرونده است، با چه اطمینان‌خاطری جان و مال و سلامت مردم کشور آن‌هم در این صنعت عظیم به امثالهم واگذار شده است و چرا تصمیمی برای آینده سازمان هواپیمایی کشوری گرفته نمی‌شود؟

گزارش کامل ابوالقاسم رحمانی، دبیرگروه جامعه درباره سانحه  سقوط پرواز تهران - یاسوج را از «اینجا» بخوانید.

مرتبط ها