کد خبر: 42291

مجرد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به خاطر کرونا لژیونر نشدم

با کمال میل سفیر شدم تا به ساخت مدرسه در مناطق محروم کمک کنم

همان‌طور که قبلا گفتم، پیشنهادهایی از تیم‌های خارجی داشتم اما مسائل مالی و شیوع کرونا مانع از رفتنم به این تیم‌ها شد و امسال برای باشگاه سپاهان به زمین می‌روم و تمرینات تیم هم بعد از گرفتن تست کرونا از اول خرداد شروع می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ملی‌پوش والیبال کشورمان با گرفتن نشان سفیر مدرسه‌ساز از وزیر آموزش‌وپرورش به‌طور رسمی به حمایت از مدرسه‌سازی می‌پردازد تا سهمی داشته باشد برای خشت روی خشت گذاشتن بزرگ‌ترین محل استعدادیابی کودکانی که رویاهایشان به فرصت تبدیل شود.  علی‌اصغر مجرد که این روزها آماده حضور در باشگاه جدیدش است، سفیر مدرسه‌سازی ایران شد تا در به صدا درآمدن زنگ مدرسه برای کودکان ایران سهمی داشته باشد.  مجرد که منتظر شروع تمرینات تیم جدیدش است از تصمیمش برای قبول پیشنهاد سفیر مدرسه‌ساز شدن به‌عنوان اتفاقی زیبا یاد می‌کند. او درحالی‌که آخرین روزهای استراحتش را پشت‌سر می‌گذارد، پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد. متن گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

درباره سفیر مدرسه‌سازی بگو، چطور این موضوع مطرح شد و با چه نیتی قبول کردی؟

از سوی سازمان نوسازی این موضوع پیشنهاد شد که من هم با کمال میل این کار خیر را قبول کردم.   سفیر شدم تا برای پیدا کردن خیرین کمک کنم که البته خیرین که می‌گویم آنهایی هم هستند که به اندازه وسع‌شان یک آجر کمک می‌کنند تا با همان یک آجر به ساختن مدرسه نزدیک شویم.

قرار است با حضورت در این امر خیر چه اتفاقی بیفتد؟

هدف این است که در تمام کشور و مناطق محروم مدرسه‌سازی شود تا کودکانی که محروم از مکانی برای تحصیلند هم بتوانند با آرامش تحصیل کنند، برای این کار هم از همه می‌خواهم که کمک کنند و اینکه می‌گویم خیران پای کار بیایند، قرار نیست حتما کمک خیلی بزرگی باشد، شاید یک نفر وسعش اهدای یک آجر باشد که همان بسیار باارزش است و همین آجر آجر‌ها و ذره‌ذره حمایت‌ها باعث ‌شود کودکان محروم از تحصیل نمانند.

خودت والیبال را از رده سنی پایه و مدرسه شروع کردی، مدارس چقدر در بحث کشف استعدادها تاثیر دارند؟

من در تمام رده‌های سنی والیبال را حرفه‌ای بازی کرده‌ام، راستش را بخواهید در مدرسه حتی یک‌سری زنگ‌ها را هم سر کلاس نمی‌رفتم و والیبال بازی می‌کردم! برای مسیر من مدرسه خیلی نقش داشت و خیلی روزهای درخشانی برای من بود که معتقدم از مدرسه استعدادیابی‌ها در هر زمینه‌ای شروع می‌شود.

در این روزهای کرونایی تمرین‌ها چطور پیش می‌رود؟

با کرونا مجبوریم رعایت کنیم ولی در روزهای قرنطینه بدنسازی را انجام می‌دادم و تمرین‌های انفرادی را براساس برنامه‌ای که تیم ارائه داده بود، انجام می‌دادم.

از شهرداری ورامین و روز‌های درخشانت در این تیم خداحافظی کردی و به سپاهان رفتی. تمرینات تیم کی شروع می‌شود؟

همان‌طور که قبلا گفتم، پیشنهادهایی از تیم‌های خارجی داشتم اما مسائل مالی و شیوع کرونا مانع از رفتنم به این تیم‌ها شد و امسال برای باشگاه سپاهان به زمین می‌روم و تمرینات تیم هم بعد از گرفتن تست کرونا از اول خرداد شروع می‌شود.

طی این مدت قرنطینه خبری از فدراسیون والیبال بود و سراغی گرفتند؟

همه‌چیز تعطیل شد و همه به فکر خودمان بودیم که تمرین کنیم تا بدن‌هایمان آماده بماند. تماسی هم از سوی فدراسیون گرفته نشد، چون زمان فعالیت باشگاه‌ها بود و ما هم درگیر کارهای باشگاه بودیم و آن‌موقع فقط متوجه شدیم که المپیک یک سال به تعویق افتاده است.

از تمرینات تیم ملی برای حضور در المپیک چه خبر؟

احتمالا از فروردین سال دیگر تمرینات تیم ملی شروع می‌شود تا تابستان که المپیک برگزار می‌شود.

کرونا برای شما فرصت بود یا تهدید؟

فکر می‌کنم کرونا فرصت بود، یک سال فرصت داریم تا قوی‌تر به بازی‌های مهم برویم و از آنجا که امسال به نظر من کمی شرایط خوب نبود، البته بد هم نبود ولی حالا می‌شود برنامه‌ریزی بهتری برای حضور در المپیک داشت تا قوی‌تر حضور پیدا کنیم.

وضعیت جسمانی و روحی خودت چطور است؟

وضعیتم خدا را شکر خوب است و با قدرت برای تمرینات تیم جدیدم می‌روم، امسال تیم سپاهان خیلی خوب بسته شد، ان‌شاءالله برای قهرمانی می‌رویم، البته امسال به‌طور حتم لیگ سختی را خواهیم داشت و این خیلی خوب است، چراکه اگر لیگ برتر خوبی را در کشور داشته باشیم، تیم ملی باکیفیت‌تری هم خواهیم داشت و رقابت برای پوشیدن تیم ملی هم سخت‌تر می‌شود که این به نفع والیبال کشور است و من از آن استقبال می‌کنم.

 * نویسنده: نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها