کد خبر: 42158

فتوای آیت‌الله حائری در مخالفت با اشغالگران در عراق

امضاء یا تمدید هرگونه توافق‌نامه امنیتی با آمریکا حرام است

مرجع تقلید شیعیان با تأکید براینکه حضور اشغالگران در عراق تحت عناوین اقتصادی و نظامی مطلقاً حرام است، گفت: امضاء یا تمدید هرگونه توافقنامه امنیتی با اشغالگران حرام است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، آیت‌الله سید‌کاظم حائری مرجع تقلید شیعیان ضمن تجلیل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو‌مهدی المهندس در واکنش به گفت‌وگوهای کنونی بین دولت عراق و آمریکایی‌ها اظهار داشت: امضا یا تمدید هرگونه توافقنامه امنیتی با اشغالگران حرام و همچنین امضاء یا تمدید هرگونه توافقنامه امنیتی با اشغالگران مطلقاً حرام است.

وی افزود: اگر مسئولان عراقی به وظیفه‌شان در مقابله با اشغالگران عمل نکنند وظیفه مردم عراق است که آنان را اخراج کنند.

مرجع تقلید شیعیان در بیانیه‌ای اعلام کرد:

اولا: امضاء یا تمدید هرگونه توافقنامه امنیتی با اشغالگران حرام است، زیرا اشغالگران برای کشور ما جز کشتار، ویرانی، خواری و ذلت و زبونی چیز دیگری نمی‌خواهند و شواهد آن نیز بیشتر از آن است که شمارش شود وداعش یکی از بدی‌های اشغالگری است.

دوم: حضور اشغالگران در عراق تحت عناوین اقتصادی و نظامی و امثال آن مطلقاً حرام است.

سوم: اگر مسئولان به وظیفه‌شان در مقابله با اشغالگران عمل نکنند موضع حقیقی با ملت غیور عراق خواهد بود که چیزی جز عقب‌نشینی اشغالگر و اخراج همراه با تحقیر آن را از سرزمین ما نمی‌خواهد همان کاری که ملت عراق با ساخته اشغالگران یعنی داعش انجام داد.

در پایان از خدای سبحان و تعالی می‌خواهیم رزمندگان شجاع ما را به آنچه مایه رضایت اوست هدایت کند و آنان را دژی محکم برای دفاع از اسلام قرار دهد و از خداوند می‌خواهم به شهدای غیرتمندمان و در صدرشان دو فرمانده بزرگوار پیروز (شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس) رحمت کند و آنان را چراغ راه رزمندگان درراه خداوند قرار دهد.

مرتبط ها