کد خبر: 42054

«فرهیختگان» بررسی کرد؛ ارتباط بازنگشتن گلر شماره یک قرمزها با متمم 1.5 میلیاردی!

خداحافظی بیرانوند با پرسپولیس

یک فرد مطلع در باشگاه به «فرهیختگان» گفت: اینکه چرا انصاری‌فرد قبول کرد که این بند به قرارداد بیرانوند اضافه شود را نمی‌دانم اما در کل اتفاق خوبی نیفتاده و امیدواریم این موضوع حل شده و به پرسپولیسی که در کورس قهرمانی قرار دارد، لطمه نزند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، یکی از معضلاتی که باشگاه‌های بزرگ اما دولتی کشورمان با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند موضوع تزلزل در صندلی مدیریت این باشگاه‌هاست که باعث می‌شود نگاه مدیران این باشگاه‌ها به پیش پای خود باشد و نتوانند برنامه‌ریزی بلندمدت روی موارد ریز و درشت این باشگاه‌ها داشته باشند. این معضل باعث شده که هر بار با تغییرات مدیریتی بخشی از اتفاقات پشت پرده و اشتباه مدیران قبلی رو شود و حتی سال‌ها طول بکشد تا این قدم‌های اشتباه توسط نفرات بعدی جمع‌وجور شود و حتی هزینه‌های سنگین مالی روی دوش باشگاه قرار دهد.

یکی از این اتفاقات عجیب و اشتباه در زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد در پرسپولیس رخ داد که پیش‌تر از این طی گزارش‌هایی مفصل به اطلاع مخاطبان «فرهیختگان» رساندیم و از بندی جدید که به قرارداد علیرضا بیرانوند اضافه شد تا در نیم‌فصل پرسپولیس را ترک نکند و حضورش در فوتبال اروپا را به پایان فصل موکول کند، خبر دادیم. همان‌طور نوشتیم که این بند برای پرسپولیس حدود یک‌ونیم میلیارد تومان آب خورد و قرار براین شد پولی که در زمان ایرج عرب به اشتباه به حساب دروازه‌بان سرخ‌ها واریز شد، دیگر به باشگاه برنگردد و پاداش ماندن بیرانوند در پرسپولیس باشد.

   ناراحتی بیرو و تهدید به برنگشتن

بیرانوند چند صباحی است که از مسئولان فعلی باشگاه ناراحت است و این ناراحتی را در مصاحبه‌هایش هم پنهان نکرده و به خبرنگاران نیز گفته که رسول‌پناه دلیل ناراحتی‌اش را می‌داند. این ناراحتی باعث شده که موضوع حضور این بازیکن در بلژیک برای پشت سرگذاشتن تست پزشکی طبق قراردادی که با آنتورپ به امضا رسید، تحت‌الشعاع برخی از گمانه‌زنی‌ها و شایعات ریز و درشت قرار بگیرد که البته در این بین اظهارات دوپهلوی سنگربان سرخ‌ها هم به این حاشیه‌ها دامن زده است. حالا برخی از افراد ادعا می‌کنند که رفتن بیرانوند از پرسپولیس همیشگی است و او دیگر به جمع سرخ‌ها بر نمی‌گردد و عده‌ای دیگر معتقدند که او بعد از پشت‌سرگذاشتن تست پزشکی‌اش به ایران می‌آید تا لیگ را با سرخ‌ها به پایان برساند.

   دلیل ناراحتی بیرانوند چیست؟

اینکه چه موضوعی باعث شده که بیرانوند تا این حد ناراحت باشد و دست به تهدید باشگاه بزند شاید برای خیلی‌ها جالب توجه باشد. در این خصوص پیگیری خبرنگار «فرهیختگان» نشان می‌دهد که موضوع ناراحتی به همان متمم مربوط می‌شود که در زمان محمدحسن انصاری‌فرد به قرارداد بیرانوند اضافه شده است.

نزدیکان باشگاه خبر داده‌اند که این بند که هنوز به قرارداد بیرانوند اضافه نشده و در برگه‌ای جداگانه به امضای مدیرعامل وقت باشگاه و شماره یک سرخ‌ها رسیده است و این موضوع سبب شده که سرپرست فعلی باشگاه این برگه را رسمی قلمداد نکند و به این ترتیب یک میلیارد و نیم بیرانوند روی هوا باشد.

یک فرد مطلع در باشگاه در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «این درست نیست که هر بازیکنی یک برگه کاغذ دستش بگیرد و به باشگاه بیاید و یک میلیارد پول اضافی بخواهد. این‌گونه سنگ روی سنگ باشگاه بند نمی‌شود و جمع‌وجور کردن این همه بازیکن سخت می‌شود. اینکه چرا انصاری‌فرد قبول کرد که این بند به قرارداد بیرانوند اضافه شود را نمی‌دانم اما در کل اتفاق خوبی نیفتاده و امیدواریم این موضوع حل شده و به پرسپولیسی که در کورس قهرمانی قرار دارد، لطمه نزند.»

   پیروانی واسطه بیرانوند و باشگاه شد

ظاهرا برای اینکه از تنش بین باشگاه و علیرضا بیرانوند جلوگیری شود، یک بار دیگر افشین پیروانی پیش‌قدم شده و این ماموریت را قبول کرده که با تمهیداتی خاص این مشکل به‌وجود آمده را مرتفع کند.

در این خصوص شنیدیم که حتی بلیت رفت و برگشت بیرانوند توسط سرپرست سرخ‌ها هماهنگ شده و او به بیرانوند این اطمینان را داده که در این مدت مشکل مالی او را با باشگاه حل می‌کند تا او بدون هیچ‌مشکلی تا پایان فصل پرسپولیس را همراهی کند.

البته از گوشه و کنار شنیده می‌شود که رسول‌پناه حاضر نیست تحت هیچ شرایطی این مبلغ را به قرارداد بیرانوند اضافه کند و حتی در گفت‌وگو با سرمربی تیم این موضوع را یادآور شده که اگر این ممانعت از اضافه شدن بند جدید به قرارداد باعث شود که او به ایران برنگردد، او حاضر نیست که این پول را به بیرانوند بدهد و بر این باور است که 9 بازی باقی‌مانده ارزش ندارد که او بخواهد زیربار اضافه شدن این مبلغ به قرارداد گلر ملی‌پوش برود!

گفتنی است بیرانوند قرار است از بلژیک پیگیر نتیجه مذاکرات پیروانی با باشگاه شود تا بعد از مشخص شدن نتیجه این مذاکرات برای بازگشت خود به ایران تصمیم بگیرد، هرچند خیلی‌ها از خداحافظی او با همبازیانش و نیز عدم بازگشتش به ایران صحبت می‌کنند.

 *  نویسنده:  آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها