کد خبر: 41444

9 ستاره‌ای که این فصل قراردادشان به پایان می‌رسد

در جست‌وجوی چالشی جدید

در انتهای این فصل چندین ستاره و بازیکن مطرح با پایان قراردادهای خود می‌توانند به‌صورت بازیکن آزاد راهی باشگاه‌های دیگر شوند که در ادامه به بررسی 9 مورد آنها و مقاصد احتمالی‌شان می‌پردازیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، بازیکنان فوتبال این روزها در شرایط نامعلومی قرار دارند؛ به‌خصوص نفراتی که قرارداد آنها در پایان این فصل به پایان می‌رسد و باید به فکر یافتن باشگاه‌ جدیدی برای خود باشند. با شیوع کرونا و تعویق مسابقات مختلف حالا مشخص نیست لیگ‌های این فصل دقیقا چه زمانی به پایان می‌رسد و بازیکنان از چه تاریخی مجاز به امضای قرارداد به تیم‌های جدید خود هستند. بااین‌حال در انتهای این فصل چندین ستاره و بازیکن مطرح با پایان قراردادهای خود می‌توانند به‌صورت بازیکن آزاد راهی باشگاه‌های دیگر شوند که در ادامه به بررسی 9 مورد آنها و مقاصد احتمالی‌شان می‌پردازیم.

     توماس مونیر

مدافع راست پاری‌سن‌ژرمن یکی از بازیکنانی است که آخرین فصل حضورش را در این باشگاه سپری می‌کند و ظاهرا تصمیمی هم برای تمدید قرارداد خود ندارد. مذاکرات این مدافع بلژیکی با تیم فرانسوی به بن‌بست خورده و تقریبا جدایی او قطعی است. منچستریونایتد یکی از تیم‌هایی است که مدت‌هاست مونیر را زیرنظر دارد و مشغول بررسی شرایط او است. به نوشته رسانه‌های فرانسوی، اوله‌گنار سولشر، سرمربی یونایتد به‌دنبال یک ذخیره مطمئن برای آرون فن‌بیساکاست تا دستش برای استفاده از مدافعان کناری بازتر باشد و بتواند در غیاب این مدافع جوان یک مدافع آماده را راهی میدان کند. این مدافع 28 ساله همچنین موردتوجه دورتموند، میلان و تاتنهام نیز قرار دارد و ممکن است درصورت عدم‌توافق با یونایتد راهی یکی از این تیم‌ها شود.

     ادینسون کاوانی

ستاره اروگوئه‌ای پاری‌سن‌ژرمن نیز در آستانه جدایی از این تیم قرار دارد و با حضور مائورو ایکاردی که البته فعلا به‌صورت قرضی راهی این باشگاه شده، در بیشتر بازی‌های این فصل نیمکت‌نشین شده است. گفته می‌شود اسپانیا محتمل‌تر‌ین مقصد برای این مهاجم پابه‌سن‌گذاشته است که سال‌های آخر فوتبالش را احتمالا در لالیگا سپری خواهد کرد. این ستاره 33 ساله در هفته‌های اخیر پیشنهادهایی از تیم‌های آمریکای جنوبی ازجمله بوکا جونیورز و فلامینگو دریافت کرده، اما طبق صحبت‌های مادرش دوست دارد همچنان در اروپا به فوتبالش ادامه دهد. اتلتیکومادرید یکی از اصلی‌‌ترین مشتریان کاوانی بوده که پیش از شیوع کرونا نیز شایعاتی مبنی‌بر توافقات بین طرفین منتشر شده، اما هنوز رسمی نشده است.

     داوید سیلوا

از همان اوایل فصل مشخص شده بود که هافبک اسپانیایی منچسترسیتی آخرین فصل حضورش در این تیم را سپری می‌کند و با توجه به بالارفتن سن و اتمام قراردادش، در پایان فصل پیراهن تیم دیگری را به تن خواهد کرد. اینترمیامی آمریکا با مالکیت دیوید بکام رقابت نزدیکی با میلان برای خرید سیلوا دارد و به نوشته کوریره دلواسپورت، یکی از این دو تیم را باید باشگاه بعدی ملی‌پوش سابق اسپانیا دانست. این هافبک خلاق 34 ساله پس از 10 فصل حضور در لیگ برتر جزیره و فتح عناوین مختلف با سیتی حالا به‌دنبال تیم جدیدی برای خود می‌گردد و شاید میلان گزینه بهتری برای ماندن در سطح اول فوتبال اروپا باشد. البته بازگشت او به اسپانیا و حضور در لاس‌پالماس هم دور از ذهن نیست و ممکن است بخواهد فوتبالش را در کشور خود به پایان برساند.

     ماریو گوتزه

میشل زورک، مدیر ورزشی دورتموند همین چندروز پیش رسما اعلام کرد که گوتزه در پایان فصل از این باشگاه جدا می‌شود و خبری از تمدید قرارداد با این هافبک آلمانی نیست. مصدومیت‌های پیاپی باعث شده این هافبک 27ساله آینده‌ای در دورتموند نداشته باشد و البته تیم‌های زیادی در سراسر اروپا برای خرید او دست به‌کار شده‌اند. گوتزه که به‌همراه تیم ملی کشورش قهرمانی جام‌جهانی را تجربه کرده و دوران خوبی را در دورتموند داشته، حالا با عوض کردن مدیربرنامه‌هایش و بستن قرارداد با رضا فاضلی، ایجنت ایرانی که با شرکت ISM همکاری می‌کند، به‌دنبال یافتن باشگاهی مناسب برای خود در فصل آینده است. از وستهام و اورتون به‌عنوان دو گزینه اصلی برای فصل بعد او نام برده می‌شود.

     پدرو

رم ایتالیا سخت در تلاش است تا وینگر اسپانیایی چلسی را برای پیوستن به این تیم راضی کند. با پایان قرارداد او با آبی‌های لندنی به نظر نمی‌رسد دوطرف تصمیمی برای ادامه همکاری داشته باشند و باید دوران حضور پدرو در استمفوردبریج را پایان‌یافته تلقی کرد. البته پدرو دوست داشت در این تیم بماند، اما مذاکرات دوطرف بی‌نتیجه ماند و حالا رم با قرارداد سالیانه 7/2 میلیون پوندی درتلاش است او را به خدمت بگیرد.
 
     آدام لالانا

هافبک 31ساله لیورپول یکی دیگر از ستاره‌هایی است که فصل بعد راهی تیم دیگری خواهد شد. گفته می‌شد لسترسیتی برای خرید او اقدام می‌کند اما برندان راجرز، سرمربی این تیم اعلام کرد که تمایلی به خرید این ملی‌پوش سابق انگلیسی ندارد. زمانی که لالانا در سال 2014 در ازای 25 میلیون پوند به لیورپول پیوست، راجرز، سرمربی این تیم بود و به‌همین‌دلیل خبرهای زیادی مبنی‌بر تمایل این مربی برای همکاری دوباره با لالانا منتشر شد. حضور او در کنار نفراتی چون یوری تیلمانس و جیمز مدیسون در میانه میدان می‌تواند خط هافبک لستر را قدرتمندتر کند، اما فعلا آینده او نامشخص است.

     ویلیان

فعلا که وضعیت این وینگر برزیلی در چلسی نامشخص است و مدیربرنامه‌های او هم اعلام کرده که با توجه به شیوع کرونا، نه او و نه باشگاه فعلا تصمیمی برای مذاکرات برای تمدید قرارداد ندارند. البته با توجه به اتفاقات چندهفته اخیر به نظر نمی‌رسد فصل بعد ویلیان را در چلسی ببینیم. او که در رده دوم بازیکنان چلسی است که بیشترین دستمزد را می‌گیرند، اعلام کرده تا پایان مسابقات این فصل در این تیم خواهد ماند و حتی پس از اتمام مدت قراردادش نیز تا زمانی که فصل ادامه داشته باشد، در خدمت چلسی خواهد بود. بارسلونا مدت‌ها به‌عنوان یکی از مشتریان او مطرح می‌شود و شاید فصل بعد بالاخره به خواسته خود برسد.

     دریس مرتنز

مهاجم بلژیکی ناپولی هم یکی دیگر از ستا‌ره‌هایی است که با پایان فصل تیم خود را ترک می‌کند و علاقه‌ای به تمدید قراردادش ندارد. اینترمیلان یکی از مشتریان مهم اوست، اما در روزهای اخیر و پس از جدی شدن بحث فروش نیوکاسل به ولیعهد عربستان، از این تیم انگلیسی به‌عنوان یکی از مقاصد احتمالی مرتنز نام برده می‌شود. این مهاجم 32ساله در ماه ژانویه درخواست باشگاه برای تمدید را رد کرد و حالا در این باشگاه تقریبا مسجل شده که باید به‌دنبال یافتن جانشینی برای او باشند. مرتنز بهترین گلزن تاریخ ناپولی است، اما در آخرین سال‌های فوتبالش به‌دنبال چالشی جدید می‌رود.

     یان فرتونگن

قرارداد این مدافع بلژیکی هم در تابستان امسال به اتمام می‌رسد و اینترمیلان برای خرید او هم وارد عمل شده است. به نظر می‌رسد ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام چندان تمایلی به تمدید قرارداد با فرتونگن ندارد و او باید دنبال باشگاه‌های جدید برای خود باشد. این مدافع 32ساله در این فصل نمایش چندان درخشانی نداشته و از روزهای خوبش فاصله زیادی دارد. به‌همین‌دلیل هواداران تاتنهام هم چندان از جدایی او ناراضی نیستند. شاید حضور در سری A و اینتر باعث شود دوباره فوتبالش احیا شود.

 * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها