کد خبر: 41304

سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

امیدوارم زودتر لیگ شروع شود، به قهرمانی خیلی امیدواریم

بازی‌ها در مرحله نهایی قرار داشت و ما اگر یک بازی را می‌بردیم به فینال می‌رسیدیم.امیدوارم زودتر بازی‌ها آغاز شود و بتوانیم برای کسب عنوان قهرمانی بجنگیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، با اعلام وزارت ورزش و جوانان برخی رشته‌های ورزشی مثل فوتبال مجوز شروع فعالیت خود را دریافت کرده‌اند و باید رفته‌رفته انتظار داشت که ورزش‌های دیگر هم با تنظیم پروتکل‌های بهداشتی مخصوص به هررشته بتوانند کار خود را آغاز کنند و به‌انتظار روزهای بدون‌کرونا بنشینند. ورزش‌های رزمی جزء رشته‌هایی است که به‌دلیل تماس بیش ‌از حد ورزشکاران با یکدیگر و عدم رعایت فاصله مناسب هنوز مجوز شروع تمرینات و بازی‌ها را دریافت نکرده‌اند و منتظرند در تصمیمات تازه وزارت ورزش حضور رشته‌های رزمی هم در تمرینات آزاد شود. در این خصوص با کیوان شیرآقایی، سرمربی ووشوی آقایان دانشگاه آزاد دقایقی همکلام شدیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

با وجود اینکه برخی ورزش‌ها مجوز شروع تمرینات خود را دریافت کرده‌اند، ووشو و رشته‌های رزمی شامل این مجوز نشده‌اند.

بله، ظاهرا مسئولان وزارت ورزش معتقدند که همچنان شرایط برای استارت ورزش‌های رزمی مناسب نیست، اما آن‌طور که ما شنیده‌ایم در پایان ماه مبارک رمضان مصوبه جدیدی صادر می‌شود و بر آن اساس همه رشته‌های ورزشی مجوز آغاز فعالیت را دریافت می‌کنند.

 فکر می‌کنید برای رشته‌های ورزشی زمان مناسبی جهت شروع تمرینات و مسابقات است؟

من فکر می‌کنم حداقل می‌توان به تیم‌هایی که در سطح حرفه‌ای ورزش حضور دارند و بازیکنان حرفه‌ای و ملی‌پوش در تیم‌های خود دارند، مجوز شروع تمرینات را داد و البته آنها هم باید با رعایت موارد بهداشتی کارشان را آغاز کنند. اما تیم و اماکن ورزشی که در سطح حرفه‌ای لیگ نیستند و لزومی به شروع تمرین ندارند، می‌توانند زمان بیشتری را منتظر بهبود اوضاع بمانند. ولی ما که در سطح اول ورزش ووشو قرار داریم برای اینکه ورزشکاران را به روزهای ایده‌آل برگردانیم و بازیکنان را به وزن دلخواه برسانیم و ارنج جدید را پیدا کنیم نیاز به زمان بیشتری داریم.

بازیکنان‌تان در دوران قرنطینه تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند؟

تا آنجا که من و همکارانم از نحوه تمرینات بازیکنان باخبریم، همه آنها در روزهای قرنطینه در خانه یا محیط‌های امن شهرهای خود تمرینات آماده‌سازی را مرور کرده‌اند، البته قطعا این تمرینات نمی‌تواند به‌صورت قطعی یک بازیکن را آماده کند، اما برای حفظ فرم ایده‌آل بدنی همین تمرینات هم بد نیست. ما توسط گروهی که در فضای مجازی داریم، هر روز با ورزشکاران‌مان در ارتباطیم و مربیان بخش‌های تالو و ساندا هم به‌صورت دقیق‌تر ورزشکاران هر بخش را زیرنظر دارند.

 اگر همین امروز مجوز شروع تمرینات به شما داده شود، چقدر زمان نیاز دارید تا بازیکنان خود را آماده کنید؟

با توجه به اینکه آنان به‌صورت روزانه تمرینات انفرادی خود را پشت سر گذاشته‌اند، فکر می‌کنم سه تا چهار هفته زمان مناسبی است که آنها بتوانند با شرکت در تمرینات گروهی خودشان را به فرم ایده‌آل بازگردانند و کادر فنی هم

این زمان را داشته باشد که برنامه‌هایش را در تیم پیاده کند.

بله، بازی‌ها در مرحله نهایی قرار داشت و ما اگر یک بازی را می‌بردیم به فینال می‌رسیدیم. دیدار اول ما مقابل مقاومت که تیم دوم گروه مقابل ما بود، باید انجام می‌شد که نمی‌توانست بازی خیلی سختی برای ما باشد و در فینال هم حریف پاس ناجا یا پارس‌جنوبی‌جم می‌شدیم که شانس قهرمانی زیادی در این فصل داشتیم. امیدوارم زودتر بازی‌ها آغاز شود و بتوانیم برای کسب عنوان قهرمانی بجنگیم.

 در ووشو حرف و حدیثی برای تعطیلی کامل لیگ و اعلام نتیجه نبود؟

خیر، حتی روزهای اول که برخی تیم‌ها با نامه‌نگاری خواهان تعطیلی لیگ بودند با جواب صریح فدراسیون مواجه شدند که قطعا در زمان ایده‌آل لیگ ادامه پیدا می‌کند.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها