کد خبر: 41173

حاجی‌بابایی، گزینه نهایی فراکسیون وزرای دولت نهم و دهم برای ریاست مجلس

احتمال حمایت اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم از ریاست وزیر احمدی‌نژاد بر مجلس

نکته قابل‌توجه آن است که نیکزاد و حسینی ، روزی ازجمله همکاران حاجی‌بابایی در دولت دهم بوده‌اند. با این اوصاف و با یک ائتلاف بسیار محتمل درنهایت از میان حاجی‌بابایی، نیکزاد و حسینی تنها یک نفر نامزد تصدی ریاست مجلس خواهد شد و دو نفر دیگر از وی حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  «فرهیختگان آنلاین»، به نظر می‌رسد حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش‌وپرورش دولت دهم و نماینده مردم همدان در مجلس مهم‌ترین رقیب قالیباف برای ریاست مجلس یازدهم باشد.

حاجی‌بابایی که سابقه ۶ دوره نمایندگی بر مجلس را دارد و رئیس فراکسیون ولایی در مجلس دهم بوده، در هفته‌های اخیر رایزنی‌های زیادی را با فراکسیون‌های حاشیه‌ای و برخی فراکسیون‌های قومی مجلس داشته است.

از طرفی علی نیکزاد، منتخب مردم اردبیل و وزیر راه‌وشهرسازی دولت احمدی‌نژاد و شمس‌الدین حسینی، منتخب مردم تنکابن و رامسر و وزیر اقتصاد دولت دهم ازجمله افرادی هستند که در روزهای اخیر نام‌شان برای تصدی پست ریاست مجلس به گوش می‌رسد اما از آنجایی که این دو چهره بسیار به‌هم نزدیک هستند بعید به‌نظر می‌رسد بخواهند بر سر کرسی ریاست با هم رقابت کنند.

نکته قابل‌توجه آن است که این دو نفر، روزی ازجمله همکاران حمیدرضا حاجی‌بابایی در دولت دهم بوده‌اند. با این اوصاف و با یک ائتلاف بسیار محتمل درنهایت از میان حاجی‌بابایی، نیکزاد و حسینی تنها یک نفر نامزد تصدی ریاست مجلس خواهد شد و دو نفر دیگر از وی حمایت می‌کنند.

در این زمینه با توجه به سابقه طولانی‌مدت حاجی‌بابایی در مجلس و توانمندی وی در لابی با نمایندگان مختلف احتمالا وی گزینه نهایی برای ریاست مجلس خواهد بود.

همچنین حاجی‌بابایی این امکان را دارد که با برخی نامزدهای اصلاح‌طلب نیز ائتلاف داشته باشد.

از آنجایی که اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در مجلس یازدهم اقلیتند، نمی‌توانند به معرفی گزینه‌ای از دورن خودشان برای ریاست یا نایب‌رئیسی مجلس فکر کنند ولی از این امکان برخوردارند که درصورت اطمینان از به دست گرفتن سکان برخی کمیسیون‌ها مانند کمیسیون برنامه و بودجه که در ادوار گذشته ریاست آن دراختیار یک چهره اصلاح‌طلب بوده، اکنون از گزینه‌های خاصی در جریان اصولگرایی که وعده چنین کمیسیونی را به او بدهد، برای ریاست مجلس حمایت کنند.

 

اخبار مرتبط:

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد:  سندرومِ احساس بی‌رقیبی اصولگرایان

 رضوانی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تشریح کرد:   جلسات وفاق چرا و چگونه تشکیل شد؟

 میرتاج‌الدینی، منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم:  شرط‌گذاری برای نامزدهای ریاست از اختیارات فراکسیون است 

سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد: فراکسیون ائتلاف باید درباره نامزدها نظر دهد

 فروزنده در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: همدلی و داشتن استراتژی شرط حل مشکلات اقتصادی

نادری، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم: حاشیه‌سازی در آستانه تشکیل مجلس نوعی انحراف است

الهیان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:  هر رفتاری که باعث شکاف در مجلس شود مورد تایید جبهه انقلاب و مردم نیست

زاکانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تشریح کرد: نظر فراکسیون ملاک تعیین رئیس‌مجلس یازدهم است، نه جلسات وفاق

مرتبط ها