کد خبر: 41024

سرمربی تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

شانس قهرمانی داریم اما به دومی هم رضایت می‌دهیم

احدی گفت: ما فعلا در رتبه دوم هستیم و بعد از تیم پتروشیمی بندر امام قرار داریم و اگر بخواهیم روی کاغذ حساب‌وکتاب کنیم این جایگاه برای دانشگاه آزاد خوب است چراکه تیم صدرنشین 7 بازیکن مطرح کشور را در اختیار دارد و در ظاهر تیم ما بهتر هستند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی در دنیا رفته‌رفته تمرینات خود را در محیط‌های ورزشی از سر گرفته‌اند و حتی در ورزش‌های گروهی هم این اتفاق افتاده و در بسیاری از کشورها ورزشکاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز آغاز تمرینات را گرفته‌اند تا بتوانند مجددا به شرایط عادی در زندگی برگشته و آماده رقابت‌های مختلفی شوند که در پیش رو دارند اما هنوز در کشور ما ستاد مبارزه با کرونا در ورزش این اجازه را به اماکن ورزشی نداده که بازگشایی شوند و ورزشکاران همچنان مجبورند که در قرنطینه به‌سر برده و به‌صورت محدود به آماده‌سازی خودشان بپردازند. البته این روزها شایعاتی درخصوص بازگشایی برخی رشته‌های ورزشی کم‌خطر مثل تنیس و تنیس روی میز شنیده می‌شود. در این خصوص با مهران احدی، بازیکن و سرمربی تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

در این مدت رشته‌های مختلفی را در شرایط قرنطینه پیگیری کرده‌ایم. تنیس روی میز در قرنطینه چگونه گذران کرد؟

ما هم از اوایل اسفندماه مجبور شدیم خانه‌نشین شویم. البته برای شخص من نوعی بازنشستگی بود چراکه هم عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستم و با تعطیلی دانشگاه و همین‌طور ورزش عملا خانه‌نشین شدم. البته من چون اهل شهرستان میانه هستم از همان زمان به اینجا آمده‌ام و توانسته‌ام امکاناتی نظیر میز پینگ‌پنگ را در محیط خانه برای خودم مهیا کنم و علاوه بر تمرینات آماده‌سازی و هوازی، تمرینات تخصصی تنیس روی میز را هم سپری کنم و البته حتی در منزل هم رعایت نکات بهداشتی را می‌کردم.

مگر بدون حریف تمرینی می‌شود روی میز تمرین کرد؟

نه، قطعا نمی‌شود. البته من شانسی که آوردم این است که از یک خانواده پینگ‌پنگی هستم و در خانواده من بازیکنان بسیار خوبی حضور دارند؛ مثل هادی صبحی که خواهرزاده من است و سابقه بازی در تیم المپیک کشورمان را دارد و این روزها هم در لیگ ترکیه رقابت می‌کند. یکی دیگر از خواهرزاده‌هایم محمدرضا رحیمی زاده است که او هم در تیم رعد پدافند بازی می‌کند و همه ما در میانه حضور داشتیم و توانستیم تمرینات خوبی را سپری کنیم تا از شرایط آمادگی دور نمانیم.

 در این مدت به تمرینات بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی هم رسیدگی کرده‌اید و از میزان آمادگی‌شان خبر دارید؟

بله، من مداوم با بازیکنان در ارتباط بودم و این را می‌دانم که برخی از آنها تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند که حتی از زمانی که در کنار هم تمرین می‌کردیم هم شرایط بهتری پیدا کرده‌اند و برخی دیگر به‌خاطر شرایط محل زندگی‌شان نتوانسته‌اند تمرینات کاملی داشته باشند و در شروع تمرینات مطمئنا خیلی زود خودشان را به سطح آمادگی کامل برسانند.

 شنیده می‌شود ممکن است به‌زودی برخی ورزش‌های کم‌خطر مثل تنیس روی میز مجوز شروع تمرینات و مسابقات‌شان را دریافت کنند.

این هم از مزایایی است که ورزش تنیس روی میز دارد. من همیشه گفته‌ام که این ورزش از این جهت که در هر محیطی می‌توان انجامش داد و همیشه در دسترس است جزء ورزش‌های کارآمد است و این در دوران قرنطینه به همه ثابت شد. حالا هم ما با فدراسیون در تماس هستیم و همان‌طور که می‌دانید خودم هم عضو هیات‌رئیسه فدراسیون تنیس روی میز هستم. فدراسیون با وزارت ورزش نامه‌نگاری‌هایی را صورت داده و این موضوع را هم گوشزد کرده که این ورزش خطرات کمتری دارد و ما منتظریم تا تصمیم وزارت ورزش‌وجوانان در این زمینه اتخاذ شود. البته این را هم می‌دانیم که وزارت ورزش با ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ است و هرگاه به نتیجه برسند که می‌توانیم استارت بزنیم به ما اعلام می‌کنند.

لیگ تنیس روی میز در چه مرحله‌ای است و اگر حکم به تعطیلی لیگ داده شود شما متضرر نمی‌شوید؟

ما در مرحله پلی‌آف قرار داریم و فکر می‌کنم اگر تصمیم بر این باشد که لیگ را تعطیل کنند مشکلی وجود ندارد چراکه تمام تیم‌ها در مرحله قبل با هم بازی کرده‌اند آن هم به‌صورت رفت‌وبرگشت. وضعیت تیم‌های اول تا چهارم با امتیازاتی که به‌دست آورده‌اند هم مشخص است و ما منتظریم که فدراسیون در این خصوص تعیین تکلیف کند.

در این رده‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی در چه رتبه‌ای قرار دارد و آیا شما از این رتبه رضایت کامل دارید؟

ما فعلا در رتبه دوم هستیم و بعد از تیم پتروشیمی بندر امام قرار داریم و اگر بخواهیم روی کاغذ حساب‌وکتاب کنیم این جایگاه برای دانشگاه آزاد  خوب است چراکه تیم صدرنشین 7 بازیکن مطرح کشور را در اختیار دارد و در ظاهر تیم ما بهتر هستند. البته اگر مسابقات ادامه پیدا کند قطعا گوشه‌چشمی به قهرمانی داریم چون به پتانسیل بازیکنان‌مان اطمینان کامل داریم.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها