کد خبر: 41020

مدیران پدیده لیگ بلژیک قصد دائمی کردن قرارداد کاوه را ندارند

ادامه حضور قرضی، تنها راه ماندن رضایی در شارلروا

شارلروا هم‌اکنون شامار نیکلسون را به‌عنوان گزینه جانشین رضایی در خط حمله خود دارد و به‌همین دلیل تنها درصورتی حاضر است ملی‌پوش ایرانی را در تیم خود حفظ کند که همچنان به‌عنوان بازیکن قرضی پیراهن تیم را به تن کند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، کاوه رضایی فصلی عالی را در شارلروا سپری کرده و یکی از ارکان مهم موفقیت این تیم در فصل اخیر بوده است. او در پایان فصل و با اتمام مدت حضور قرضی‌اش در شارلروا باید به بروژ برگردد، اما سایت «فوتبال24» بلژیک معتقد است شاید در تابستان اتفاقات دیگری برای این مهاجم ایرانی رخ دهد. این سایت نوشت: «رضایی 28 ساله پس از پایان مدت حضور قرضی‌اش در شارلروا می‌تواند یکی از بازیکنان مهم در نقل‌وانتقالات این فصل باشد. او هنوز با بروژ قرارداد دارد و طبق آن باید در پایان این فصل به تیم سابقش برگردد، اما با توجه به اینکه تلاش‌های شارلروا در هفته‌های اخیر برای پیدا کردن جانشین مناسب برای او به نتیجه نرسیده، ممکن است اتفاقات دیگری برای این مهاجم ایرانی رخ دهد. آنها به تمدید قرارداد قرضی رضایی یا حتی خرید دوباره او از بروژ فکر می‌کنند. در این شرایط هنوز آینده رضایی مشخص نیست و بازگشت به بروژ، ماندن در شارلروا یا حتی احتمال انتقالش به تیمی دیگر در خارج از بلژیک نیز دور از ذهن نیست.»

شارلروا که با هدایت کریم بلحسین در این فصل فراتر از انتظار ظاهرشده احتمالا چند ستاره دیگر خود را نیز از دست بدهد و به این ترتیب ممکن است تکرار موفقیت‌های این فصل و حضور موفق در لیگ اروپا در فصل بعد برای این تیم کار دشواری باشد. سایت «فوتبال‌نیوز» این کشور با اشاره به پیشنهادهایی که این تیم برای فروش ستاره‌هایش دریافت کرده، آورده است: «شارلروا سورپرایز این فصل لیگ بلژیک بود و با قرار گرفتن در رده سوم، بلیت حضور در لیگ اروپای فصل بعد را دریافت کرده است. شاگردان بلحسین با ارائه فوتبالی تهاجمی و مبتنی بر ضدحمله به‌خوبی توانستند رقبای خود را تحت فشار قرار دهند و امتیازات خوبی کسب کنند. شارلروا در این فصل معمولا برای به‌ثمر رساندن گل نخست بازی مشکلی نداشته و در 29مسابقه‌ای که برگزار کرده، توانسته 19 بار از حریفان پیش بیفتد. آنها در تمام مسابقاتی که توانسته‌اند گل نخست را بزنند، بازنده نبودند و البته از سوی دیگر هربار که حریف گل نخست را زده، بلحسین نتوانسته سه‌ امتیاز بازی تیمش را کسب کند و این یکی از مهم‌ترین مشکلات تیم در این فصل بود. در شرایطی که تیم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته، مسلما برای حفظ نفرات مهم خود در فصل بعد با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد. ریوتا موریوکا، نوریو فورتونا و ماکسیم بوسی نفراتی هستند که گفته می‌شود در پایان فصل از این تیم جدا می‌شوند و البته رفتن آنها پول خوبی را نصیب باشگاه می‌کند. در خط حمله نیز به‌نظر نمی‌رسد کاوه رضایی ماندنی باشد و باید به تیم اصلی‌اش، بروژ برگردد. اگر شارلروا خواستار حفظ او باشد باید بخش عمده‌ای از پنج میلیون یورویی را که دو سال پیش از این تیم دریافت کرده، به آنها برگرداند که بعید به‌نظر می‌رسد مهدی بیات، مالک باشگاه همچنین تصمیمی داشته باشد. شارلروا معمولا هزینه زیادی برای خریدهایش انجام نمی‌دهد و به‌همین دلیل خرید دوباره رضایی چندان محتمل نیست.»

شارلروا هم‌اکنون شامار نیکلسون را به‌عنوان گزینه جانشین رضایی در خط حمله خود دارد و به‌همین دلیل تنها درصورتی حاضر است ملی‌پوش ایرانی را در تیم خود حفظ کند که همچنان به‌عنوان بازیکن قرضی پیراهن تیم را به تن کند. این تیم همچنین در خط دفاعی خود نیز نیاز به تقویت دارد و با توجه به اینکه پینتو، مدافع میانی این تیم وارد 39 سالگی شده است، نیاز به پیدا کردن جانشینی مناسب برای او حس می‌شود. به همین دلیل بیات ترجیح می‌دهد بودجه تیمش را با دقت و براساس نیاز تیمش هزینه کند و پرداخت چنین رقم بالایی برای حفظ رضایی برایش منطقی نیست.

 * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها