کد خبر: 40823

غلامرضا شریعتی، منتخب مردم بهشهر:

کسب‌وکار‌های کوچک گره‌گشای اقتصاد در دوران تحریم

شریعتی با اشاره به سابقه خود درخصوص راه‌اندازی کسب‌وکار‌های کوچک گفت: «معتقدم راه‌اندازی کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور در روزگار تحریم است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، غلامرضا شریعتی منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اولویت اصلی و فوری مجلس آتی را پرداختن به مسائل معیشتی جامعه از مسیر رونق تولید و اشتغال دانست و گفت: «رفع مشکلات و موانع تولید باعث رونق کسب‌وکار و بالا رفتن سطح درآمد جامعه و نهایتا پایین آمدن رکود و تورم خواهد شد، ازاین‌رو ضروری‌ترین مساله حل مشکلات این حوزه مبتنی‌بر راهکار‌های عملی و شدنی است. برای مثال یکی از مسائلی که با حل آن می‌توان مسیر تولید و رونق آن را هموار کرد، گره‌گشایی از مسائل بانکی است. متاسفانه امروز هرکسی وارد حوزه کسب‌وکار می‌شود با نظام پولی و بانکی بسیار پیچیده و غیرقابل‌انعطاف مواجه می‌شود که عملا باعث رکود و کندی در سرعت حرکت تولید است.»

وی افزود: «البته موانع کسب‌وکار صرفا در ایرادات نظام بانکی کشور نیست، هرچند نظام بانکی از معضلات جدی کشور است. علاوه‌بر آن یکی از مشکلات جدی ما در حوزه مسائل تولید که هم سختی زیادی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و هم اجازه ورود افراد دیگر به این حوزه را نمی‌دهد، بروکراسی سنگین در جریان گرفتن مجوز‌های فعالیت صنایع و کارگاه‌‌های تولیدی است.»

شریعتی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت کار و زندگی کارگران نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات تکمیلی است، گفت: «از دغدغه‌‌های بحق این روز‌های کشور که رهبری هم به آن اشاره کردند، مسائل کارگری است، کارگران سنگ‌بنای تولید هستند و تا زمانی که دغدغه‌‌های آنها برطرف نشود، گرفتاری‌‌های این حوزه نیز مرتفع نخواهد شد. باید برای کارگر انگیزه ایجاد کنیم تا با رضایت‌خاطر و دلگرمی دست در کار داشته باشد و تولید باکیفیت را به جامعه عرضه دارد. البته در کنار این موضوع کارفرمایان هم هستند که باید توجه لازم به آنها شود.»

وی با اشاره به سابقه خود درخصوص راه‌اندازی کسب‌وکار‌های کوچک گفت: «معتقدم راه‌اندازی کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور در روزگار تحریم است. پیش از این و در دوران مسئولیت قبلی، استراتژی ما این بود که شراشیطی فراهم کنیم تا هر ایرانی علاقه‌مند بتواند به یک تولید‌کننده تبدیل شود و حتی بتواند خانه خود را تبدیل به یک کارگاه یا کارخانه کند. برای این طرح باید تلاش کنیم منابع کشور به این سمت هدایت شود و علاوه‌بر آن سازمان‌‌هایی که درجهت آموزش و توانمند کردن افراد ازجمله سازمان فنی‌وحرفه‌ای ظرفیت ارائه خدمات دارند، فعالیت موثرتری داشته باشند و به سهولت در دسترس مردم باشند. ازاین‌رو معتقدم مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار‌های کوچک باید به‌سرعت هموار شود، هم از لحاظ بروکراتیک، هم در اختیار گرفتن منابع و هم آموزش‌‌های موردنیاز.»

مرتبط ها