کد خبر: 40560

غلامحسین رضوانی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم:

اکثریت قاطع نمایندگان عضو فراکسیون نیروهای انقلاب خواهند بود

رضوانی گفت: بنده فکر می‌کنم تمام نیروهای انقلاب در یک فراکسیون فراگیر حضور خواهند داشت. آن‌چنان‌که شواهد نشان می‌دهد، این فراکسیون با اکثریت قاطعی که نیروهای انقلاب به مجلس راه پیدا کردند، تشکیل و فراکسیون اکثریتی خوبی خواهد بود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، غلامحسین رضوانی، فعال سیاسی و از منتخبان مردم تهران در مجلس یازدهم است. او پیش از این و در دولت نهم و دهم قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهور بوده و البته بعدها با تداوم فعالیت‌های سیاسی خود تجربه حضور در شورای مرکزی جبهه پایداری را نیز کسب کرد. او و دیگر منتخبان مجلس آینده این روزها درگیر ساماندهی فعالیت‌های خود برای حضور در یازدهمین دوره پارلمان هستند.

وی درباره همین موضوعات با «فرهیختگان» به گفت‌وگو نشست و در ابتدا با اشاره به برگزاری جلسه برخی منتخبان مجلس آتی با عنوان «نشست وحدت» که هفته گذشته برگزار شد، هدف اصلی این نشست را گفت‌وگو درمورد تشکیل فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس آینده دانست و گفت: «این تلاش‌ها برای تشکیل فراکسیون‌های مجلس امر متداولی است و طبق معمول تشکیل می‌شود. ما هم در فراکسیون نیروهای انقلاب شرکت می‌کنیم و جزئی از آن خواهیم بود. بنده فکر می‌کنم تمام نیروهای انقلاب در یک فراکسیون فراگیر حضور خواهند داشت. آن‌چنان‌که شواهد نشان می‌دهد، این فراکسیون با اکثریت قاطعی که نیروهای انقلاب به مجلس راه پیدا کردند، تشکیل و فراکسیون اکثریتی خوبی خواهد بود.»

رضوانی با اشاره‌به نسبت مجلس آینده و فراکسیون اکثریت با دولت دوازدهم گفت: «مواردی‌که درخصوص استیضاح و سوال از رئیس‌جمهور بیان می‌شود، الزاما وظیفه فراکسیون و دایره قوت آن نیست. این مسائل از بحث‌ها و وظایف کلیت مجلس و همه نمایندگان آن است. این‌طور نیست که فراکسیون به‌خودی‌خود و خارج از چارچوب مجلس هویتی داشته باشد. عقیده شخصی من این است که برخی گمانه‌زنی‌ها درباره برخورد تند مجلس با دولت، از ناحیه کسانی است که خودشان را طرفدار دولت نشان می‌دهند. این گمانه‌زنی‌ها اساسی ندارد. نیروهای انقلاب در چارچوب وظایف قانونی خود همان‌طورکه قانون اساسی پیش‌بینی کرده، وظایف خود را دنبال خواهند کرد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل فراکسیونی از مدیران دولت‌های نهم و دهم در مجلس آتی با برند مدیران دولت احمدی‌نژاد با بیان اینکه در این‌مورد خبری نشنیده است، گفت: «بهتر است از شخص آقای احمدی‌نژاد پرسیده شود که آیا چنین ادعایی دارند که مدیران وی برای تشکیل چنین فراکسیونی با چنین برندی برنامه‌ریزی کرده‌اند یا خیر.»

رضوانی ادامه داد: «بنده به‌عنوان یکی از نیروهایی که افتخار می‌کنم در دوران امام رشد کردم، همواره به آرمان‌های امام‌خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پایبند بوده و هستم و در هیچ مقطعی نبوده که غیر از ملاک‌های موردتایید امام یا رهبری برای ما ملاک دیگری وجود داشته باشد. همیشه همین‌طور بوده است. حتی بنده آن زمان که در دولت آقای احمدی‌نژاد مسئولیتی داشتم، به خود ایشان هم گفتم تمام کسانی که در نظام هستند و در دولت شما خدمتگزاری می‌کنند، همانند بقیه خدمتگزاران نظام اسلامی گوش‌به‌فرمان آقا هستند، مگر اینکه کسانی خود را به‌جای این نیروها و در لباس آنها جا زده باشند.»

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره برنامه‌ها و اولویت‌های مجلس آینده که می‌توانند در فراکسیون اکثریت موردپیگیری قرار گیرند، گفت: «من سخنگوی فراکسیون نیستم و فراکسیون هم هنوز تشکیل نشده است و زمانی که این فراکسیون تشکیل شود، جمیع نمایندگان درمورد اولویت‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد. اما بنده درحال‌حاضر معتقدم قدم اول در مسیر موفقیت مجلس آینده رسیدگی به طرح شفافیت آرا است. معتقدم در تمام زمینه‌ها باید رای و نظر نمایندگان روشن باشد. من معتقدم شاه‌کلید هر تصمیمی در مجلس شفافیت آرا است و از اینجا باید شروع کنیم.»

مرتبط ها