کد خبر: 40485

گزارش سایت بلژیکی از خریدهای این فصل یوپن

تاثیرگذاری ابراهیمی، ناکامی عزت‌اللهی

سایت والفوت بلژیک در گزارشی از بهترین و بدترین خریدهای این فصل یوپن می‌نویسد: سعید عزت‌اللهی برخلاف هموطنش، ابراهیمی نتوانست فرصت زیادی برای بازی در زمین پیدا کند و کمتر به ترکیب یوپن رسید.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»تیم یوپن در رقابت‌های این فصل لیگ بلژیک دو بازیکن ایرانی در خط‌میانی و در پست هافبک‌دفاعی داشت که هرکدام از آنها سرنوشت متفاوتی در این فصل داشتند. امید ابراهیمی که به‌صورت قرضی از الاهلی قطر به این تیم رفته بود خیلی زود توانست جایگاه ثابتی در ترکیب این تیم میانه‌‌جدولی پیدا کند و نمایش قابل‌قبولی نیز داشت. وضعیت سعید عزت‌اللهی اما کاملا متفاوت بود. عملکرد او در ملوان نوید ظهور یک هافبک‌دفاعی آینده‌دار را می‌داد. عزت‌اللهی راهی تیم زیر 19ساله‌های اتلتیکومادرید شد و یک‌سال بعد به روستوف روسیه پیوست؛ اگرچه او یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی بود اما در باشگاه‌هایش نتوانست موفق باشد و روستوف او را به اکمار روسیه، ردینگ انگلیس و حالا یوپن بلژیک قرض داد تا بتواند به آمادگی مطلوب برسد اما به‌ندرت توانست جایی در ترکیب این تیم‌ها پیدا کند.

 وزنه مهم در میانه میدان

سایت والفوت بلژیک در گزارشی از بهترین و بدترین خریدهای این فصل یوپن می‌نویسد: «آخرین‌بار روز 7 مارس (17 اسفند) بود که رقابت‌های لیگ بلژیک برگزار شد و پس از آن مسابقات به تعویق افتاد. یوپن فعلا در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و خطر سقوط آنها را تهدید نمی‌کند. آنها فصل را بسیار بد شروع کردند و نخستین برد تیم در هفته نهم به‌دست آمد. این اتفاق برای تیمی که در ابتدای فصل 12 بازیکن جدید به ترکیب خود اضافه کرده چندان عجیب نیست. در ادامه نگاهی به خریدهای موفق و ناموفق این تیم در تابستان گذشته خواهیم داشت.

اولیویه وردون، مدافع میانی یوپن که به‌صورت قرضی از آلاوس به این تیم آمده یکی از نفرات جدیدی بود که نمایشی خوب در خط‌دفاعی داشت و در دوئل‌های هوایی و بازپس‌گیری توپ عملکرد بسیار خوبی داشت. این ملی‌پوش اهل بنین توانایی‌ بالایی از خود نشان داد و می‌تواند در آینده نیز برای یوپن مفید باشد. یوردی آمات اسپانیایی که سابقه بازی در بتیس و سوانسی را دارد نیز از خریدهای خوب این تیم بود.

امید ابراهیمی در خط‌میانی وزنه‌ای مهم و تاثیرگذار برای پانداها (لقب یوپن) بود. هافبکی سرحال و جنگنده که در 32 سالگی در بیشتر مصاف‌های یک مقابل یک با بازیکنان حریف موفق بود و عملکرد بسیار خوبی در توپ‌گیری از هافبک‌های رقبا داشت. ابراهیمی در این فصل توانست انتظارات را برآورده کرده و نمایش خوبی برای یوپن داشته باشد.

اگرچه یوپن چندین خرید موفق داشته اما درسوی مقابل نفراتی هم بودند که ناامید‌کننده ظاهر شدند و بین انتقال‌های بد باشگاه قرار می‌گیرند. یکی از آنها آدین لاپنا بود که در پست هافبک‌دفاعی بازی می‌کرد و تنها پس از نیم‌فصل به یک تیم دسته‌سومی در اسپانیا فرستاده شد.آدالبرتو پناراندا، مهاجم ونزوئلایی نیز سرنوشتی بهتر از لاپنا نداشت و او هم که گفته می‌شد بازیکن مستعد و آینده‌داری است پس از یک نیم‌فصل ضعیف در لیگ بلژیک به واتفورد، تیم اصلی‌اش پس داده شد.

سعید عزت‌اللهی نیز برخلاف هموطنش، ابراهیمی نتوانست فرصت زیادی برای بازی در زمین پیدا کند و کمتر به ترکیب یوپن رسید. لئوناردو روچای پرتغالی هم که در فصل پیش آقای‌گل لیگ دسته دو بلژیک شده بود هنوز در این فصل نتوانسته دروازه حریفان را باز کند و البته پس از 225 دقیقه بازی برای این تیم به‌شدت مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد.»

  *  نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها