کد خبر: 40469

با حضور دکتر طهرانچی و دکتر ستاری

«سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای» دانشگاه آزاد افتتاح شد

اولین سرای نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با عنوان «سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای» افتتاح شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، «سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای» با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه افتتاح شد.

این مرکز در 7 هزار مترمربع و 7 طبقه، با سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد و یکی از ساختمان‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

شتابدهنده‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه فناوری‌های راهبردی از جمله قطعه‌سازی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و... در این مرکز مستقر شده و به فعالیت های علمی و فناورانه خواهند پرداخت.

«سی‌وان استیشن»، حامی کسب‌وکار «میدون»، «فاطر» و «از نو» از جمله شتابدهنده‌های مستقر در این مرکز هستند که به حمایت از استارت‌آپ‌ها و ایده‌های دانش بنیان می‌پردازند.

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و دکتر جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عنایت اله ملکی تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند.

اولین سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی آبان ماه سال گذشته با حضور دکتر سورنا ستاری با دارا بودن ۵۶ دفتر کار اختصاصی، ۶۰ صندلی اشتراکی و اختصاصی و یک سالن اجتماعات در ساختمان دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات به بهره‌برداری رسید و امروز نیز اولین سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افتتاح شد.

سرای نوآوری طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از ایده های نوآورانه است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است به زودی سرای نوآوری واحد تهران مرکزی در محل ساختمان سابق دانشکده هنر و معماری واقع در تقاطع خیابان انقلاب اسلامی و فلسطین، سرای نوآوری واحد تهران غرب در پونک و سرای نوآوری واحد تهران جنوب در شهرک غرب افتتاح شود.

مرتبط ها