کد خبر: 40417

تراشتگن در گفت‌وگو با اسپورت کاتالونیا:

قرن‌ها بعد درباره این روزها بیشتر خواهند گفت

شاید با شوک اولیه فاصله گرفته باشم، اما هنوز هم ازلحاظ روحی مشکلاتی دارم. به‌شدت نگران خانواده خود و البته دوستان دورونزدیک هستم. این یک اتفاق تاریخی بود و قرن‌ها بعد درباره این روزها بیشتر خواهند گفت و خواهند نوشت.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دروازه‌بان آماده بارسلونا برای تمدید قرارداد خود درخواست ۱۸ میلیون یورو کرده است.دریافت ۱۸میلیون یورو در سال برای باشگاه بزرگ بارسلونا نیز موضوع ساده‌ای نیست و تراشتگن به‌خوبی می‌داند این مبلغ ممکن است ازسوی مقامات بارسلونا در حوزه زیاده‌خواهی بررسی شود.

اسپورت کاتالونیا مصاحبه اختصاصی داشته که آن را از نظر می‌گذرانید.

 اوضاع چگونه است و این روزها را چگونه می‌گذرانید؟

شاید با شوک اولیه فاصله گرفته باشم، اما هنوز هم ازلحاظ روحی مشکلاتی دارم. به‌شدت نگران خانواده خود و البته دوستان دورونزدیک هستم. این یک اتفاق تاریخی بود و قرن‌ها بعد درباره این روزها بیشتر خواهند گفت و خواهند نوشت. به‌دستور باشگاه درحال تمرین خانگی هستم و البته کم‌کم از خانه بیرون زده و تمرینات را در محیط‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌ها ادامه می‌دهم.

ماجرای تمدید قرارداد با بارسلونا به کجا رسیده و آیا این صحت دارد که برای تمدید قرارداد مبلغ ۱۸میلیون یورو در سال طلب کرده‌ای؟

درمورد مسائل مالی معمولا صحبت نمی‌کنم و این را باید از مدیر برنامه‌های من بپرسید. به‌نظرم من حق دارم درمورد آینده حرف‌های خود بیشتر وسواس داشته باشم و بارسلونا برای درآمد بیشتر باید هزینه کند. من برای بارسا دروازه‌بان بدی نبوده‌ام و اکنون تلاش می‌کنم به آنچه استحقاقش را دارم برسم و این اصلا زیاده‌خواهی نیست.

   آیا این صحت دارد که برای تیم ملی با فدراسیون فوتبال دچار مشکل شده‌ای؟

نه، چنین چیزی درست نیست. یک جلسه آنلاین بود و من شرایط آن را توضیح دادم و امکان حضور من در کمپ تیم‌ملی کشورم فراهم نیست و حتی تا دوماه آینده نیز خیال ندارم سفر کنم و خود و خانواده خود را به دردسر بیندازم.

  اگر لالیگا از سر گرفته شود، درمورد سلامت بازیکنان چه نظری داری؟

ببینید، هر شغلی ویژگی‌هایی دارد و من تابع دستور و قانون هستم. فدراسیونی که می‌خواهد لالیگا را ازسر بگیرد، خودش کارمندانی دارد که آنها هم مجبورند سر کار بیایند. بین من و یک کارگر ساده که در استادیوم فوتبال کار می‌کند، تفاوتی وجود ندارد. همه ما شهروندانی هستیم که اگر قرار باشد فوتبال دوباره کلید بخورد، به زندگی در کنار کرونا عادت خواهیم کرد. باید مراقب باشیم و به همه دستورات بهداشتی عمل کنیم. نمی‌توانیم تا ابد در خانه بمانیم.

تو به‌همراه چند دروازه‌بان دیگر کمک شایان‌توجهی به سیستم بهداشت و درمان آلمان و اسپانیا کرده‌اید.

این به توصیه کاسیاس بود و من هم به این کمپین ملحق شدم. برای من باعث افتخار است که در پروژه‌ای حضور دارم که کاسیاس و بوفون حضور دارند. کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط ما به آلمان، اسپانیا و ایتالیا ارسال شد و البته ادامه خواهد داشت.

*  مترجم: بابک سرانی‌آذر

 

مرتبط ها