کد خبر: 40347

بازتاب خبر احتمال حضور استراماچونی روی نیمکت تیم‌ملی در رسانه‌های اروپایی

پیشنهاد کار در رده ملی با رزومه خوب و کارنامه بد!

وکیل آندره‌آ استراماچونی با انتشار مطلبی در فضای مجازی، مذاکرات طرفین را تایید و تاکید کرد استراماچونی پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران را رد کرده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،سه‌شنبه‌شب و بعد از اینکه در رسانه‌های داخلی شایعه شد که فدراسیون ایران با آندره‌آ استراماچونی برای گرفتن جای اسکوچیچ مذاکره کرده است. جیانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی در وبسایت خود این خبر را تایید کرد که واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت. به‌نوشته دی‌مارتزیو، فدراسیون فوتبال ایران مشغول انجام مذاکراتی با آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال برای سپردن سکان هدایت تیم‌ملی ایران به اوست. انتشار این خبر با توجه به اینکه دی‌مارتزیو ارتباط نزدیکی با استراماچونی دارد و در زمان حضور این مربی ایتالیایی در تهران به‌صورت دقیق از پشت‌پرده‌های اتفاقاتی که درمورد او رخ می‌دهد آگاه بود، باعث شد فدراسیون ایران نیز به‌سرعت واکنش نشان داده و آن را تکذیب کند. با این حال نمی‌توان احتمال چنین مذاکره‌ای را به‌کلی رد کرد و او این خبر را در اسکای‌اسپورت که از رسانه‌های معتبر اروپایی است نیز منتشر کرده است.

فدراسیون ایران درحالی ‌که هنوز پرونده مارک ویلموتس را نبسته و درگیر اختلاف مالی با این مربی بلژیکی است و احتمالا باید غرامت سنگینی را بابت فسخ قرارداد با او پرداخت کند درصورت صحت این مذاکرات باید به‌دنبال توافق با دراگان اسکوچیچ باشد که نزدیک به چهارماه است هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفته و هنوز حضور روی نیمکت ایران را تجربه نکرده است.

 کارنامه بد و رزومه خوب به لطف اینتر

سایت اسلوونیایی «نوگومانیا» گزارش خود را در واکنش به این خبر این‌گونه آغاز می‌کند: «آیا فکر می‌کنید آندره‌آ استراماچونی که رکورد جالبی در دنیای فوتبال ندارد و در دوران مربیگری‌اش در تیم‌های مختلف اکثرا ناکام بوده دیگر آینده‌ای در فوتبال مدرن ندارد؟ استراماچونی به‌لطف حضور روی نیمکت اینترمیلان رزومه خوبی برای خودش ساخت و هنوز هم در دنیای مربیان حضور دارد و به‌دنبال قراردادهای بزرگ است. او در آخرین تجربه‌اش هدایت تیم استقلال در ایران را برعهده داشت و تنها پس از نیم‌فصل از این تیم خداحافظی کرد. این به آن معنی نیست که او ماموریتش در این کشور به پایان رسیده است. شایعاتی وجود دارد که استراماچونی یکی از کاندیداهای هدایت تیم‌ملی ایران، یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا است. این اتفاق جایی عجیب می‌شود که بدانیم دراگان اسکوچیچ (مربی سابق تیم اسلوونیایی اینتربلاک) زمان زیادی نیست که به‌عنوان سرمربی تیم ایران انتخاب شده و مشخص نیست چرا مقامات فوتبالی در ایران می‌خواهند دوباره و به این سرعت دست به تغییر بزنند. ظاهرا اگر آنها در تصمیم خود جدی و به‌دنبال تغییر مربی باشند، استراماچونی گزینه نخست آنهاست.»

 دوری کوتاه‌مدت

استراماچونی پیش از حضور در استقلال به‌مدت یک فصل هدایت اسپارتاپراگ جمهوری چک را برعهده داشت و رسانه‌های این کشور هنوز هم به‌دقت اخبار مربوط به این مربی را دنبال می‌کنند. سایت «دنیک» این کشور درباره این خبر می‌نویسد: «به‌نظر می‌رسد آندره‌آ استراماچونی قرار نیست زمان زیادی دور از فوتبال باشد. این مربی که سابقه هدایت اسپارتاپراگ را در کارنامه دارد شاید این‌بار در رده ملی مشغول به‌کار شود. او در آخرین تجربه‌اش سرمربی استقلال در ایران بود و با اینکه تیمش را به صدر جدول رده‌بندی لیگ نیز رساند اما به‌دلیل مشکلات مالی قراردادش را با این تیم فسخ کرد. حالا رسانه‌های ایتالیایی از مذاکرات او با فدراسیون ایران برای قبول سرمربیگری تیم‌ملی این کشور خبر می‌دهند. این مربی 44 ساله که سابقه هدایت اینتر، اودینزه و پاناتینایکوس را نیز دارد به‌همراه جیانی دی‌بیاسی، دیگر مربی ایتالیایی از کاندیداهای اصلی جانشینی دراگان اسکوچیچ در تیم‌ملی ایران هستند. این مربی کروات که ششم فوریه امسال به‌عنوان سرمربی ایران منصوب شد به‌دلیل بحران کرونا و تعطیلی مسابقات هنوز نتوانسته در هیچ مسابقه‌ای تیمش را هدایت کند. استراماچونی دو سال پیش سرمربی اسپارتا بود، جایی که هزینه زیادی روی دست باشگاه برای خرید بازیکنان خارجی گذاشت و درنهایت هم در مسابقات اروپایی و هم در لیگ ناکام بود. او نه‌تنها در کسب نتیجه ناکام بود بلکه نمایش تیمش در زمین نیز انتقادهای زیادی به‌دنبال داشت و درنهایت در ماه مارس 2018 کارش در این تیم به پایان رسید و از سمتش برکنار شد.»

   استراماچونی پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را تایید و رد کرد

در روزهای اخیر مطالبی پیرامون حضور آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت تیم ملی در فضای مجازی منتشر شده که با تکذیب فدراسیونی‌ها همراه بود. با این‌حال وکیل آندره‌آ استراماچونی با انتشار مطلبی در فضای مجازی، مذاکرات طرفین را تایید و تاکید کرد استراماچونی پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران را رد کرده است. استراماچونی ضمن رد این پیشنهاد، برای کادر فنی فعلی تیم ملی ایران آرزوی موفقیت کرده است.

*  نویسنده :  سیامک خاجی،روزنامه نگار

مرتبط ها