کد خبر: 40019

سیدمحمود نبویان، منتخب مردم تهران:

می‌خواهند ناکارآمدی خود را با حاشیه‌سازی برای مجلس برطرف کنند

منتخب مردم تهران تاکید کرد: جریان اصلاحات به فکر حل مشکلات اساسی مردم نیست و صرفا به‌دنبال حاشیه‌سازی است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سیدمحمود نبویان، نماینده ادوار مجلس و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «آنچه از مجلس آینده انتظار می‌رود این است که نسبت به دغدغه‌های مردم گوش شنوا داشته باشد و نسبت‌ به برخی حاشیه‌سازی‌ها پنبه در گوش کند. مجلس باید واکنش نسبت به بحث‌های سیاسی حاشیه‌ای یا مسائل جناحی که برخی بیان می‌کنند را کنار بگذارد. آنچه برای این مجلس مهم است مسائل کلان مردم ماست. امروز مردم ما در فشار و سختی هستند و بخش عمده آن  به تدبیر دولت مستقر برمی‌گردد. دولتی که برآمده از جریان اصلاحات است. تیمی که متاسفانه تمام همت‌شان این است که بگویند ما هیچ‌عرضه‌ای نداریم و برای اینکه مشکلات کشور حل شود باید برجام تصویب شود، FATF تصویب شود و... عملکرد اصلاح‌طلبان نشان داده رسیدن به قدرت برای آنها در اولویت است. لذا آنچه از مجلس آینده انتظار می‌رود این است که اصلا توجه به حاشیه‌سازی‌های اصلاح‌طلبان نکنند. وضعیت امروز مردم نتیجه همین سیاسی‌بازی‌های چند سال اخیر است، ببینید الان چه بر سر مردم آمده است. گرانی‌ها، تورم، بیکاری و... .»

وی با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند برای انحراف اذهان از ناکارآمدی خود هر روز یک پروژه جدید برای افکار عمومی بتراشند، گفت: «جریان نزدیک به دولت تلاش می‌کند بگوید علت ناکارآمدی، ما نیستیم، تحریم است! خب چند درصد از مشکلات برای تحریم است؟ نهایتا 20،30 درصد، در حالی که 70، 80درصد مربوط به ناکارآمدی دولت است. در سال گذشته میزان صادرات ما بدون نفت نزدیک به 40 میلیارد دلار بود که با میزان واردات حجم تجارت خارجی معادل حدودا دوبرابر این میزان است. علاوه بر این سالانه حدود 20 میلیارد دلار هم قاچاق می‌شود. این حجم نشان‌دهنده فرآیند انتقال پول و امکانی است که با وجود تحریم‌های بانکی برای کشور فراهم است. خب واقعا اگر مسائل تحریمی و بانکی لاینحل بود این همه واردات چه‌طور رخ می‌دهد؟ لذا معتقدم جریان اصلاحات به فکر حل مشکلات اساسی مردم نیست و صرفا به‌دنبال حاشیه‌سازی است.»

 نبویان با اشاره به اینکه جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به‌دلیل ریزش بدنه از ثبت‌نام در انتخابات خودداری کردند، گفت: «مابقی چهره‌های این جریان که کم هم نبودند در انتخابات ثبت‌نام کرده و باختند و همین مساله ریشه فشارهایی است که تلاش می‌شود با حاشیه‌سازی برای مجلس آتی ایجاد شود.»

منتخب مردم تهران افزود: «این جریان به دنبال مجلسی است که برای مردم نباشد، بلکه مجلس، دولتی باشد. می‌خواهند وکیل‌الدوله در پارلمان باشد، نه وکیل‌المله. مثل چهار سال گذشته که در موارد بسیاری، این مساله صدق می‌کند. علاوه‌بر این نیاز دارند که نمایندگان مثل خودشان متمایل به غرب باشند از این‌رو با مجلس یازدهم مشکل دارند و خواهند داشت.»

نماینده ادوار مجلس در ادامه با اشاره به اینکه برخی تلاش می‌کنند از همین امروز تنور خودشان را برای انتخابات آینده گرم کنند، گفت: «ما باید تلاش کنیم طی یک سال آینده مجلس درگیر خدمت‌رسانی به مردم، ریل‌گذاری صحیح برای کشور و تلاش برای ساماندهی به وضعیت اقتصادی و حل مشکلات این حوزه باشد و در این صورت  است که نقشه کسانی که روی ناکارآمدی مجلس حساب کرده‌اند از بین خواهد رفت. مردم فهیم هستند و اگر مجلس کار کند آنها می‌بینند و متوجه خواهند شد.»

سیدمحمود نبویان در پایان با تاکید بر اینکه این جریان روی صف‌آرایی نمایندگان مقابل یکدیگر در مجلس یازدهم حساب ویژه‌ای باز کرده، گفت: «تمام همت نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این است که با هماهنگی کامل عمل کنند و از هرگونه جناح‌بندی سیاسی و رویارویی در مجلس پرهیز کنند. تمام تلاش ما این است که در مجلس آتی اختلاف سیاسی و حاشیه‌ای وجود نداشته باشد تا نمایندگان با تمام توان بتوانند به فرآیند حل مشکلات مردم کمک کنند.»

مرتبط ها