کد خبر: 39935

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد خمینی‌شهر خبر داد

برگزاری مسابقه «ایده‌شو در مواجهه با چالش‌های دوران پساکرونا»

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، با بیان اینکه مسابقه «ایده‌شو در مواجهه با چالش‌های دوران پساکرونا» یک مسابقه ایده‌شو است، درباره نحوه حمایت باشگاه از ایده‌های برتر نیز صحبت به‌میان آورد و گفت: «از ایده‌ها حمایت‌های مادی و معنوی خواهیم داشت.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سیدمهدی بهاری‌زاده، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد خمینی‌شهر در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به برگزاری سمینار مجازی با عنوان «ایده‌شو در مواجهه با چالش های دوران پساکرونا» از جزئیات برگزاری این مسابقه و البته اهداف آن سخن گفت. به‌گفته او هدف از برگزاری این مسابقه راه افتادن جریان فکری و ایده‌پردازی برای چالش‌هایی است که دنیای پساکرونا درگیر آن است.

او توضیح داد: «این چالش می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد؛ تعدادی از این ابعاد از  جمله تقاضای فزاینده انرژی الکتریکی در دوران پساکرونا، کسب‌وکارهای نوظهور، فناوری‌اطلاعات، کرونا و پساکرونا، جهش تولید، کسب‌وکارهای قابل انعطاف و روش‌های تامین مالی بنگاه‌های کوچک در دوران پساکرونا است که برای برگزاری مسابقه درنظر گرفتیم. درواقع به دنبال این هستیم تا دانشجویان و اساتید بتوانند تمرکز پژوهشی خود را برای حل این چالش ها به کار گرفته و در این راستا حرکت کنند.»

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه  آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، با بیان اینکه این مسابقه یک مسابقه ایده‌شو است، درباره نحوه حمایت باشگاه از ایده‌های برتر نیز صحبت به‌میان آورد و گفت: «از ایده‌ها حمایت‌های مادی و معنوی خواهیم داشت. همچنین تعریف طرح پژوهشی را نیز برای این ایده‌ها درنظر گرفته‌ایم. برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم را نیز با باشگاه پژوهشگران ستاد مرکزی انجام داده تا از ایده‌های برگزیده به‌عنوان یک طرح پژوهشی حمایت کنیم.»

بهاری‌زاده با تاکیدبر اینکه درحال انجام کارهای اداری برگزاری مسابقه هستیم، اظهار کرد: «متقاضیان می‌توانند آثار خود را به سامانه باشگاه پژوهشگران واحد خمینی‌شهر ارسال کنند.» او تاکید کرد یکی از وظایف باشگاه تعریف طرح‌های پژوهشی  است، بنابراین ما نیز به‌دنبال مساله محوری هستیم تا دانشجویان و پژوهشگران به‌سمت حل مسائل موجود در کشور حرکت کنند. به‌عبارتی چالش‌های کرونا و پساکرونا نیز می‌توانند به‌عنوان طرح‌های پژوهشی تعریف شده و ما نیز برای اینکه این چالش‌ها به‌نتیجه مطلوب برسند از آنها حمایت خواهیم کرد.یکی دیگر از موضوعاتی که قرار است در این مسابقه به آن توجه شود بحث جهش تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

بهاری‌زاده درباره این موضوع گفت: «یکی از محورهای مسابقه «ایده‌شو در مواجهه با چالش‌های دوران پساکرونا» بحث جهش تولید و کسب‌وکارهای قابل‌انعطاف در شرایط کرونا و پساکروناست. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده‌اند، تعدادی از کسب‌وکارها باتوجه به شرایط پیش ‌آمده متاثر از کرونا مشاغل خود را تغییر داده و حرفه خود را با نیازهای جدید دوران کرونا منطبق کرده‌اند. به‌طور مثال کارخانه‌هایی که درزمینه صنایع شیمیایی مشغول به فعالیت هستند، به سمت تولید مواد شوینده، مواد ضدعفونی‌کننده و... حرکت کرده‌اند.»

او ادامه داد: «ما نیز پیرو این موضوع می‌توانیم در کشور بحث جهش تولید را دنبال کنیم. حتی صنایع خودروسازی و شرکت‌های بزرگ دنیا نیز درهمین‌راستا حرکت کرده‌اند؛ بنابراین پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، برخی ایده‌ها هم می‌تواند دراین‌راستا مطرح و برای جهش تولید و برطرف کردن نیازهای دوران کرونا و پساکرونا به‌کار گرفته شوند و صنایع انعطاف‌پذیر به نیازهای جدید پاسخ دهند.»

مرتبط ها