کد خبر: 39602

پوریا رحیمی‌سام:

مسافت بین کاظم تا کاظی!

کاظی سریال کرگدن، جدا از تمام دشواری‌هایی که پشت‌سر گذاشتم، یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های بازیگری من است. آن‌قدر شیرین که برایم راهگشا هم بوده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پوریا رحیمی سام بازیگر نقش کاظی در یاداشتی در روزنامه «فرهیختگان» نوشت ، در طول سال‌های اخیر بسیار شنیده بودم مجموعه تولید سریال‌هایی که قصد ساخت سریالی بسیار متفاوت داشتند در عمل خروجی‌های این سال‌ها، نشان‌دهنده عمق این ادعاها  بوده و هست. اما حال که این نوشته را مرقوم می‌کنم، بسیار مفتخرم که از پس تمام نواقص و کمبودها، در قسمتی از سریال نمایش خانگی کرگدن بوده‌ام. راستش را بخواهید، در مواجهه‌ام با فیلمنامه ابتدایی و گفت‌وگوهای اولیه خیلی خوش‌بین به این ایجاد تفاوت ‌و تمایز  نبودم، اما خیلی زود دریافتم دلایل متنوعی برای خوش‌بینی دارم. تهیه‌کنندگانی که بسیار بر این اصل تمایز مصر بودند و در این راستا تمامی امکانات مورد نیاز را فراهم آوردند. 

گروه نویسندگان جوان و خلاق در کنار کارگردانی کاربلد و سخت‌کوش و تیم پشت‌صحنه بسیار توانا و البته یکی از بهترین ترکیب‌های  گروه بازیگری، مشتمل بر بهترین‌های تئاتر و سینما، من را بسیار برانگیخته بود که این مهم شدنی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. این اصلِ سریالی متفاوت، من را بر آن داشت که در طراحی کاراکتر کاظی نیز به سمت ریسکی بزرگ‌تر و چالشی جدی‌تر بروم. به‌هرحال حفظ دهانی کج از پس چندصد سکانس در یک سریال، خودش مرحله اول دلهره بود. در کنار آن خوانندگی در قواره‌ای استاندارد و پذیرفتنی و البته کاظمی که از یک خانواده با نظم و قواعد بسیار و توقعات به بار نشستن یک دکتر داروساز می‌رفت که بشود خواننده کنار خیابانی ِ معترضی چون کاظی. این امر(طراحی کاراکتر) هم، بر اساس بسیاری از متغیرهای دیگر این مجموعه شامل موهبت درست چیده شدن و دانستن خالق اثر واقع شد. در گفت‌وگو با کارگردان بسیاری از این دشواری‌ها آسان و زیر چتر اعتماد بی‌دریغ، خلاقیت بسیار ممکن بود.

کاظی سریال کرگدن، جدا از تمام دشواری‌هایی که پشت‌سر گذاشتم، یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های بازیگری من است. آن‌قدر شیرین که برایم راهگشا هم بوده. ثمره شیرین کاظی برایم دوباره یافتن پوریای مجنونی است که سرش درد می‌کند برای خطرها و ریسک‌های بزرگ... هر چه دورتر، جذاب‌تر برای دست‌یافتن... چنان وسوسه‌برانگیز، مثل پیمودن راه‌ از کاظم تا کاظی.

مرتبط ها