کد خبر: 39587

محققان کمبریج دست به کار شدند

آزمایش تشخیصی کرونا برای بیمارستان‌ها

محققان دانشگاه کمبریج به تازگی نوعی تست تشخیصی سریع کووید 19 ابداع کرده‌اند که قادر است عفونت ویروسی را در کمتر از 90 دقیقه شناسایی کند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محققان دانشگاه کمبریج انگلستان به تازگی نوعی تست تشخیصی سریع کووید 19 ابداع کرده‌اند که قادر است عفونت ویروسی را در کمتر از 90 دقیقه شناسایی کند.

این آزمایش در بیمارستان‌های کمبریج در حال استفاده است تا در صورت مثبت اعلام شدن نتایج آن، در تمام بیمارستان‌های انگلیس به طور کاربردی استفاده شود.

محققان دستگاه‌هایی موسوم به SAMBA II را تولید کرده‌اند که با قرار دادن نمونه جمع‌آوری شده از افراد مشکوک به کرونا، قادر است این ویروس را با سرعت بالایی تشخیص دهد. پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها با استفاده از این دستگاه تشخیصی می‌توانند بیماران زیادی را با سرعت بالا شناسایی کرده و بلافاصله آنها را برای درمان ارجاع دهند. این دستگاه همچنین می‌تواند کارکنان مبتلا را هم در بخش‌های حساس بیمارستانی شناسایی کند.

این دستگاه که کاملا به طور خودکار عمل می‌کند در نمونه جمع‌آوری شده به دنبال مواد ژنتیکی متعلق به ویروس می‌گردد و نسبت به ویروس فعال در نمونه‌ها حساسیت بالایی دارد. قابلیت تشخیصی آن دقت بالای 98.7 درصدی دارد.

* نویسده: ندا اظهری، خبرنگار

مرتبط ها