کد خبر: 39506

تمجید ستاره سابق الغرافه از مهاجم ایرانی ریو آوه در آستانه یک انتقال بزرگ

طارمی در اسپورتینگ بیشتر می‌درخشد

در روزهای اخیر اسپورتینگ لیسبون وضعیت طارمی را به دقت زیر نظر دارد و مذاکراتی را با ریو آوه برای خرید این مهاجم ایرانی آغاز کرده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، انتقال مهدی طارمی به تیم‌های بزرگ پرتغالی این روزها دوباره به خبر مهم رسانه‌های این کشور تبدیل شده و حتی روزنامه ورزشی «رکورد» این کشور روز دوشنبه تیتر و عکس اصلی خود را به این موضوع اختصاص داد. طارمی در نخستین فصل حضورش در اروپا با پیراهن ریو آوه به‌قدری خوب کار کرد که حالا تیم‌هایی چون اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا برای به خدمت گرفتنش رقابتی نزدیک دارند. او در همان نیم‌فصل نخست توانایی‌هایش را در پرتغال ثابت کرد و در مهلت نقل و انتقالات زمستانی نیز در آستانه جدایی از ریو آوه قرار داشت، اما در نهایت این انتقال ممکن نشد تا او حداقل تا پایان این فصل که البته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست، در تیم فعلی‌اش بماند.

در روزهای اخیر اسپورتینگ لیسبون وضعیت طارمی را به دقت زیر نظر دارد و مذاکراتی را با ریو آوه برای خرید این مهاجم ایرانی آغاز کرده است. در این شرایط سایت «رادیو رناسنکا» سراغ یکی از هم‌تیمی‌های سابق او رفته و گفت‌وگویی درباره این مهاجم ایرانی با وی داشته است. این سایت می‌نویسد: «پس از اینکه در زمستان فروش مهدی طارمی منتفی شد، دوباره بحث انتقال او به اسپورتینگ لیسبون در خبرها شنیده می‌شود.»

دیه‌گو آمادو، هافبک پرتغالی که پیش از این در تیم قطری الغرافه با این مهاجم ملی‌پوش ایرانی همبازی بوده، معتقد است او می‌تواند به بهترین مهاجم اسپورتینگ تبدیل شود و درخشش زیادی در این تیم داشته باشد. آمادو می‌گوید: «اسپورتینگ کار راحتی برای این جابه‌جایی ندارد و برای طارمی هم این انتقال قدمی بسیار مهم در زندگی ورزشی‌اش محسوب می‌شود. او در حال حاضر یکی از بهترین و آماده‌ترین گلزنان لیگ پرتغال به‌شمار می‌‌آید و با همین شرایط هم از مهاجمان فعلی اسپورتینگ بسیار بهتر است. به عقیده من او توانایی زیادی دارد و می‌تواند در این تیم موفق شود. وقتی شما در تیمی همچون ریو آوه چنین آمار خوبی دارید، مسلما شرایط در اسپورتینگ بهتر نیز خواهد شد.»

آمادو یک فصل با طارمی همبازی بوده و شناخت خوبی از توانایی‌های این ستاره ایرانی دارد و تردیدی ندارد که او می‌تواند عملکردی بسیار بهتر از این نیز داشته باشد. وی در این خصوص گفت: «مهدی پتانسیل بسیار بالایی دارد. در حرکاتش بسیار باهوش عمل می‌کند و از نظر فیزیکی نیز قوی است. یکی دیگر از ویژگی‌های طارمی که باعث پیشرفتش می‌شود این است که او همچنان به‌دنبال یادگیری و فراگرفتن نکات جدید است. قبل از اینکه راهی پرتغال شود، پیشنهادات مالی بهتری نیز از دیگر تیم‌ها داشت، اما او ریو آوه را انتخاب کرد که نشان می‌دهد انتخاب هوشمندانه‌ای بوده و می‌داند چه چیزی می‌خواهد.»

این هافبک پرتغالی پس از اتمام قراردادش با الغرافه فعلا به‌عنوان بازیکن آزاد بدون تیم مانده و منتظر است تا پس از پایان بحران کرونا تیم جدیدش را انتخاب کند.

یاران طارمی فعلا در رده پنجم جدول قرار داشته و هنوز هم شانس نسبتا خوبی برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ اروپا دارند. با این حال حضور این بازیکن در تیم‌هایی چون اسپورتینگ یا بنفیکا می‌تواند پیشرفتی بسیار خوب برایش باشد؛ انتقالی که در زمستان به‌دلیل درخواست بالای مالی از سوی رئیس باشگاه ریو آوه منتفی شد، اما حالا مدیربرنامه‌های این بازیکن تایید کرده که اسپورتینگ پیشنهادی جدید برای خرید این بازیکن ارائه کرده و مذاکرات در جریان است.

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

 

مرتبط ها