کد خبر: 39412

تولید دمنوش‌­های گیاهی برای درمان کرونا در دانشگاه آزاد شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد اظهار کرد: اخیرا مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه محصول گیاهی تولید کرده که در دو پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا و به گفته محققین ما این دارو می تواند بخش مهمی برای مقاومت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کرونا باشد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهار محال بختیاری در گفتگو با «فرهیختگان» گفت: در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال بختیاری طرحی با عنوان  عنوان کچوان به منظور  تولید گیاهان سالم و به روش ارگانیک وجود دارد. گیاهان در یک مزرعه 5 هکتاری در واحد شهرکرد کشت می شوند و بخشی از این مزرعه زیر کشت گیاهان دارویی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اظهار کرد: اخیرا این مرکز محصول گیاهی تولید کرده است که در دو پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا و به گفته محققین ما این دارو می تواند بخش مهمی برای مقاومت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کرونا باشد.

وی با بیان اینکه مجوز طرح «دمنوش‌­های گیاهی کچوان» گرفته شده گفت: مجوز این طرح از پس از ثبت اختراع؛ مجوز از سازمان غذا و دارو، سیب سلامت و اداره استاندارد گرفته شده و آزمایشات اولیه صورت گرفته و ثبت اختراع شده و سیب سلامت گرفته است.

رحیمی با بیان اینکه طرح «دمنوش‌­های گیاهی کچوان» با سرپرستی دکتر مهرداد عطایی کچویی است افزود: در مرحله تولید انبوه این دمنوش ها هستیم چرا که 4 هکتار از این مزرعه زیر کشت گیاهان دارویی است.

رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد با بیان اینکه دارویی برای کرونا در حال حاضر وجود ندارد گفت: این دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و بیمار باید با عفونت های ثانویه مبارزه کند که این گیاهان سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

وی درخصوص تولید محلول ضدعفونی کننده هم اظهار کرد: شرکت دیگری در خصوص مواد شوینده فعال است که مجوز آن از غذا و دارو گرفته و دستگاه آن نصب شده اما به خاطر خرید مواد اولیه آن که به تعطیلات پس از نوروز برخوردیم نتوانستیم به طور کامل برای تولید آماده کنیم . به طور کل با توجه به تفاهمنامه هایی که با سپاه و نظام مهندسی و برخی ارگانها داشتیم توانستیم مواد شوینده و ضد عفونی کننده واحدهای کل استان و مراکز دیگر را تامین کنیم و مواد را در اختیارشان قرار دهیم.

مرتبط ها