کد خبر: 39409

در گفت‌و‌گوی مدیرکانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با «فرهیختگان» ناکید شد

ضرورت کاهش زمان بررسی پتنت‌های مربوط به کرونا

مدیرکانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اگرمدت زمان بررسی پرونده هایی که موضوع آن با کرونا ارتباط دارد، به دو هفته کاهش پیدا کند، بسیاری از مخترعان می توانند طرح ها یا اختراعات خود را سریع تر به ثبت رسانده و وارد چرخه مبارزه با کرونا کنند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تقاضا برای ثبت علائم تجاری مرتبط با این ویروس نیز افزایش یافته است. در واقع امروزه و در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها با رکود عمیقی مواجه شده، ثبت اختراع یا ثبت پتنت در ارتباط با کرونا ویروس مورد استفاده افراد حقیقی و حقوقی زیادی در سراسر جهان قرار گرفته است و در این راستا کانون های پتنت در بسیاری از کشورها برای مقابله با ویروس کرونا مراحل بررسی و ثبت پتنت ها را به حداقل زمان ممکن کاهش داده اند.

این در حالی است که ثبت پتنت های مرتبط با ویروس کرونا در ایران همچنان مراحل طولانی بررسی را طی می کند. مهدی ضیغمی، مدیرکانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با «فرهیختگان» گفت: اگرمدت زمان بررسی پرونده هایی که موضوع آن با کرونا ارتباط دارد، به جای 6 ماه، به  دو هفته کاهش پیدا کند، بسیاری از مخترعان می توانند طرح ها یا اختراعات خود را سریع تر به ثبت رسانده و وارد چرخه مبارزه با کرونا کنند. تحقق این امر به منزله حمایت از طرح ها و اختراعات زود بازده برای مقابله با کرونا است.

مرتبط ها