کد خبر: 39352

دانشگاه‌های آمریکا در شرایط کرونایی چه می‌کنند؟

دانشگاه های آمریکا با توجه به شرایط وخیمی که با توجه به شیوع کرونا با آن درگیر هستند، دستورالعمل هایی را برای خود وضع کرده اند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دانشگاه های آمریکا با توجه به شرایط وخیمی که با توجه به شیوع ویروس کرونا با آن درگیر است، دستورالعمل هایی را برای خود وضع کرده اند که تقریبا به طور سراسری در حال اجراست.

آموزش آنلاین

یکی از این موارد، برگزاری کلاس های درس آنلاین است. در حال حاضر، چند هفته¬ای است که دانشکده ها و دانشگاه های آمریکا از استادان خود خواسته تا با روند آموزش آنلاین منار بیایند و خودشان را با برنامه هایی چون کنفرانس ویدئویی سازگار کنند تا بتوانند راحت تر شرایط کرونایی را سپری کنند. استادان موظف اند در این دوران به دانشجویانی از سراسر جهان به صورت آنلاین آموزش دهند.

لغو سفرها

تعطیلی تمام سفرهای داخلی و خارجی از دیگر اقدامات سیستم آموزشی دانشگاه هایی چون کالیفرنیا، آریزونا، پیتزبورگ، ادینبرو و غیره است. همچنین بسیاری از جلسه ها و کنفرانس های آموزشی لغو شده است.

ملاحظات برای دانشجویان چینی

علاوه بر این، برخی دانشجویان چینی که در آمریکا تحصیل می کنند، به اجبار به دلیل شرایط کرونایی، در کشور خود ماندگار شده اند. دانشگاه ها این امکان را فراهم کرده اند که یا به طور مستقل ادامه درس ها را مطالعه کنند یا به صورت آنلاین ثبت نام کنند. اما این مسئله برای دانشجویان چینی حاضر در آمریکا به گونه ای دیگر است. تعطیلی های بهار و تابستان برای آنها لغو شده و مشاوره های آنلاین به آنها ارائه می شود.

ارائه دستورالعمل‌ها

از دیگر وظایفی که دانشگاه ها در این دوران بر عهده گرفته اند، ارائه هشدارها و دستورالعمل های لازم و آرام کردن دانشجویان، اعضای هیأت علمی و والدین است. طبق آن، دانشجویان و استادانی که از کشورهای دیگر به آمریکا آمده اند، باید به مدت دو هفته قرنطینه شوند و نیز علائم احتمالی آنها را کنترل می کنند. علاوه بر این، توصیه های بهداشتی را هم از طریق استادان به دانشجویان اطلاع رسانی می کنند.

راه‌اندازی پلتفرم‌های آموزشی

این بحران بهداشت جهانی، فرصتی را برای یادگیری فراهم کرده است. دانشگاه های آمریکا پلتفرم های یادگیری آنلاین را درمورد کرونا ارائه کرده اند و دانشجویان با ثبت نام در آنها می توانند از اطلاعات مفید آن بهره مند شوند.

* نویسنده: ندا اظهری، خبرنگار

مرتبط ها