کد خبر: 39335

گزارش فاکس اسپورت از مهاجمانی که برای زدن گل زمان زیادی نمی‌خواهند

گوچی دومین گلزن برتر هلند پس از هونتلار

گوچی شروع خوبی در بازگشت به لیگ هلند داشت و پیش‌بینی می‌شد بتواند دوران طلایی حضورش در هیرنفین را تکرار کند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سایت فاکس اسپورت هلند در گزارشی به بررسی عملکرد مهاجمان حاضر در مسابقات این فصل لیگ این کشور پرداخته است. در این گزارش 10 مهاجمی که کمترین زمان را برای به ثمر رساندن هر گل نیاز داشته‌اند معرفی شده‌اند که در رده دوم نام رضا قوچان‌نژاد، مهاجم ایرانی زوله دیده می‌شود.

گوچی در این فصل موفق شده هر 102 دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر برساند و عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است. در بخشی از گزارش این سایت آمده است: «با وجود اینکه قوچان‌نژاد در این فصل بیشتر نیمکت‌نشین زوله بوده اما هنوز هم یکی از سریع‌ترین مهاجمان از لحاظ گلزنی است. او تنها 711 دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفته اما در همین زمان کم موفق شده هفت گل وارد دروازه حریفان کند که به طور متوسط در هر 102 دقیقه یک گل به جای گذاشته است. البته او بخش عمده‌ای از این موفقیت را مدیون درخشش در دیدار برابر والویک است. او در نخستین حضورش با پیراهن زوله موفق شد در طول تنها 32 دقیقه چهار بار دروازه حریف را باز کرده و به برد پرگل 6 بر 2 تیمش کمک کند.»

در رده نخست این فهرست نیز کلاوس یان‌هونتلار، مهاجم آژاکس قرار دارد که در 36 سالگی هنوز هم یک گلزن قهار است. هونتلار در طول 839 دقیقه‌ای که این فصل پیراهن آژاکس را به تن کرده هشت گل زده و به طور میانگین هر 93 دقیقه یک گل را به ثبت رسانده است. این دومین فصل پیاپی است که او در این زمینه بهترین رکورد را به ثبت می‌رساند. هونتلار فصل قبل برای به ثمر رساندن هر گل تنها به 83 دقیقه زمان نیاز داشت. البته او تنها بازیکن آژاکس نیست که در این فهرست قرار گرفته است. داوید نرس، وینگر برزیلی این تیم با متوسط یک گل در هر 106 دقیقه در رتبه سوم قرار گرفته و کوئینسی پرومس، مهاجم هلندی که در این فصل از سویا خریداری شده توانسته در هر 125 دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر رسانده و جایگاه پنجم را تصاحب کند.

گوچی شروع خوبی در بازگشت به لیگ هلند داشت و پیش‌بینی می‌شد بتواند دوران طلایی حضورش در هیرنفین را تکرار کند. پوکر او در نخستین بازی‌اش برای زوله نوید روزهای خوبی را برای این مهاجم پا به سن گذاشته می‌داد، اما در ادامه کمتر توانست برای تیمش مفید باشد و پس از چند بازی حضور در ترکیب اصلی، نیمکت‌نشین شد و جایش را به نفراتی چون لنارت تی و مایک فن‌دوینن داد. با این حال او همچنان بهترین گلزن تیمش در این فصل محسوب می‌شود.

هونتلار اگر چه در 36 سالگی همچنان مهاجمی زهردار است، اما بازی در تیم بزرگی همچون آژاکس قطعا در فرصت‌های گلزنی که برای او ایجاد می‌شود بی‌تاثیر نیست. گوچی 32 ساله اما در تیمی توپ می‌زند که برای بقا تلاش می‌کند و در شرایط فعلی تنها به لطف تفاضل گل بهتر و بالاتر از فورتونا سیتارد رده شانزدهمی که در منطقه سقوط قرار دارد، ایستاده است. در حالی که هنوز هشت هفته تا پایان مسابقات این فصل لیگ هلند باقی مانده است زوله کار سختی برای بقا دارد. دو تیم والویک و دن‌هاگ شانس زیادی برای ماندن در لیگ ندارند و رقابت برای حضور در دیدار پلی‌آف سقوط بین چهار تیم فورتونا سیتارد، زوله، توئنته و ونلو خواهد بود.

* نویسنده :  سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار

مرتبط ها