کد خبر: 38363

ایجاد اپلیکیشن برای کلاس‌های آنلاین در دانشگاه آزاد کرج

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: برای تعطیلی کلاس ها تدابیری اندیشیده شد و پس از تعطیلی سیستم ‌آموزش مجازی را برای دانشجویانمان شروع کردیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محمدحسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفتگو با روزنامه «فرهیختگان» اظهار کرد: دانشگاه ازاد اسلامی استان البرز در دو بخش عمومی و خصوصی کار خود را در خصوص کرونا اغاز کرد ابتدا به مانند تمامی مراکز و سازمانها سیستم آموزشی و کلاسهای حضوری را تعطیل کردیم البته برای تعطیلی کلاسها تدابیری اندیشیده شد و پس از تعطیلی سیستم ‌آموزش مجازی را برای دانشجویانمان شروع کردیم.

وی افزود: چون حضور کارمندان در دانشگاه برای ما مهم بود اکثر کارکنان را به دورکاری مجاب کردیم و بخشی که مربوط به آموزش حضوری بودندکلا گفتیم به دانشگاه نیایند، و عده ای که ضرورتا باید کار دانشگاه جلو می رفت و نباید سیستم اداری تعطیل می شد به شکل شیفیتی حضور پیدا کردند و کار را پیش بردند.

برهانی فر ادامه داد: برای اینکه اینکارمندان عزیز در محل کارشان حاضر شوند و آسیب هم نبینند ما همه قسمت های و م حیطهای فضای دانشگاه را ضدعفونی کردیم در قسمت دفاتر مواد ضدعفونی کننده در اختیار کارکنان گذاشتیم به شکلی که بتوان سلامت آنها را تا حدی محفوظ نگه داریم.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان البرزگفت: برای مقابله با کرونا بخشی از هیئت علمی و کارکنان ما در تولید ماسک اقدام کردند که از هفته آ‌ینده در ماسک های پارچه ای در تولید انبوه تهیه خواهد شد و در اختیار مردم قرار می دهند.

برهانی فر بیان کرد: بچه های بسیج دانشجویی دانشگاه در تولید دستکش و ماسک اقدام کردند .

وی گفت: برخی که آزمایشگاه لازم داشتند ازمایشگاه را برای تولید ماسک و دستکش دردست گرفتند تا آن را در اختیار مردم قرار بدهند.

برهانی فر ادامه داد: در خصوص مقابله پزشکی با ویروس کرونا ،؛ معاونت علوم پزشکی و رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ، رئیس دانشکده دامپزشکی ستادی را تشکیل دادند تیم هایی تشکیل شده هم در آزمایشگاه ها و هم توانمندی هایی که خودشان دارند بر روی ویروس کارهایی انجام می دهند بلکه بتوانند از شیوع کرونا درکشور پیدا کنند و انشالله خدمتی را مجموعه های دانشگاه بتواند به کشور انجام دهد

در مورد کلاسهای آنلاین هم گفت: ما از طریق ایمیل اساتید و سیستم رایانه ای خود دانشگاه کار شروع شده و تدریس در باکس دانشگاه به صورت آنلاین هم بوده است مضافا بر اینکه تیم دانشکده فنی دانشگاه فعال شده که اپلیکیشنی درحال ساخت است که ارتباط بین دانشجو با اساتیدو حتی حضور و غیاب دانشجو در آم مشخص شده

باشد این اپلیکیشن ظرفیت های خوبی دارد که یک مقدار نواقصی داشت که امروز طی جلسه ای عنوان شد و تا هفته آینده در اختیار ما قرار میگیرد.

البته واحد الکترونیک دانشگاه آزاد هم اعلام کرده که اگر مواردی نیاز بود از آنها کمک بگیریم و بعضی از این راهکارها مثل بعضی از این اپلیکیشنها که از قبل بوده مثل ایتا و سروش که دانشجویان از قبل با اساتید در ارتباط بودند

وجود دارد.

مرتبط ها