کد خبر: 38164

شایعات کرونایی را باور نکنید

این روزها که بازار خبرهای کرونایی داغ است، برخی هم اخباری را منتشر می کنند که صحت ندارد و عامه مردم را به اشتباه می اندازد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  این روزها که بازار خبرهای کرونایی داغ است، برخی هم اخباری را منتشر می­کنند که صحت ندارد و عامه مردم را به اشتباه می­ اندازد.

بسیاری توصیه کرده­اند که مصرف سیر مانع از بروزعفونت می شود. اما سازمان بهداشت جهانی در این میان گفته است در حالی که سیر ماده­ای مفید برای سلامتی است و ویژگی­های ضدمیکروبی دارد اما شواهدی وجود ندارد مبنی بر این که با مصرف سیر می ­توانید از ویروس کرونا در امان بمانید.

یا در شایعه­ ای دیگر، برخی مدعی شده ­اند که مصرف محلول وایتکس می ­تواند معجزه کند و کرونا را از بدن شما دفع می­ کند؛ در حالی که سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به مصرف خوراکی این محلول به طور جدی هشدار داده و نه هرگز مفید بودن آن را برای از بین بردن ویروی کرونا از بدن تأیید نکرده بلکه اعلام کرده که مصرف آن می­ تواند موجب حالت تهوع، استفراغ، اسهال و کم­آبی بدن شود.

به گزارش bbc، نوشیدن هر 15 دقیقه آب از دیگر راهکارهایی است که برای دفع هرگونه ویروس از بدن توصیه شده است. در حالی که تأمین آب موردنیاز بدن توصیه­ای پزشکی و برای سلامتی لازم است اما تأثیری در دفع ویروس کرونا ندارد.

مرتبط ها