کد خبر: 37971

نگاهی به ال‌کلاسیکوی برگشت در برنابئو:

نبرد حیثیتی برای زیزو

بارسا فعلا با 2 امتیاز برتری نسبت به رقیب سنتی در صدر است و اگر بتواند در دیدار امشب به برتری برسد شاگردان زیدان کار سختی برای بازگشت به کورس قهرمانی خواهند داشت.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ال‌کلاسیکوی برگشت امشب در حالی در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود که شرایط بارسلونا و رئال مادرید در جدول بسیار نزدیک است و پیروزی در این دیدار می‌تواند شرایط را به سود یکی از دو غول فوتبال اسپانیا تغییر دهد. بارسا فعلا با 2 امتیاز برتری نسبت به رقیب سنتی در صدر است و اگر بتواند در دیدار امشب به برتری برسد شاگردان زیدان کار سختی برای بازگشت به کورس قهرمانی خواهند داشت.

رئالی‌ها در هفته‌های اخیر شرایط خوبی را تجربه نکرده‌اند و از 5 بازی گذشته خود در رقابت‌های مختلف تنها یک برد بدست آورده‌اند. شکست برابر رئال سوسیه‌داد در جام حذفی که باعث کنار رفتن آنها از این مسابقات شد و همچنین باخت هفته گذشته مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا شرایط را برای زیدان و کهکشانی‌ها بسیار سخت کرده‌ است. جالب اینکه هر دو شکست در برنابئو اتفاق افتاد و حالا رئال که مدتی روی نوار موفقیت قرار داشت دوباره به شرایط سخت ابتدای فصل برگشته است. به همین دلیل بازی امشب اهمیت زیادی برای سرمربی فرانسوی دارد تا تیمش را برای مدتی از زیر فشار هواداران خارج کند.

یکی از مهمترین ایرادات رئالی‌ها در دو فصل اخیر و پس از جدایی کریس رونالدو معضل گلزنی بوده که نفراتی چون کریم بن‌زما، گرت بیل و حتی ادن هازارد نیز نتوانسته‌اند این مشکل را حل کنند. بن‌زما در این فصل 18 گل برای تیمش به ثمر رسانده و نمایش خوبی داشته اما این ستاره فرانسوی هم در 5 دیدار اخیر موفق به گشودن دروازه رقبا نشده است. دردسر دیگر این تیم مصدومیت دوباره هازارد است که باعث شده این مهاجم بلژیکی احتمالا ادامه فصل را از دست بدهد و عملا خرید او در این فصل ثمره‌ای برای این تیم نداشت. رئال در این دیدار رودریگو را نیز بدلیل محرومیت در اختیار ندارد و در خط میانی نیز احتمالا فدریکو والورده جانشین مودریچ افول کرده خواهد شد.

شروع کار کیکه ستین در بارسا چندان امیدبخش نبود اما تیم او حالا با سه برد پیاپی در لیگ به صدر جول رسیده و به نظر می‌رسد کم کم شناختش از بازیکنان بیشتر شده است. آبی و اناری‌ها سه شنبه شب در دیدار رفت برابر ناپولی به تساوی یک – یک رسیدند تا روند شکست ناپذیری شان را ادامه دهند و از سوی دیگر به بازی برگشت در نوکمپ هم امیدوار باشند. مصدومیت لوئیس سوارز و عثمان دمبله باعث شده تا این تیم در خط حمله با کمبود بازیکن مواجه شود. البته مارتین برایت‌ویت، خرید جدید کاتالان‌ها در نخستین بازی‌اش برای این تیم نمایش خوبی داشت اما به نظر نمی‌رسد در دیدار امشب از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گیرد. بازگشت جوردی آلبا از مصدومیت هم خبر خوشی برای هواداران در آستانه این دیدار مهم است و گفته می‌شود او می‌تواند از ابتدا در ترکیب بارسا قرار گیرد.

مرتبط ها