کد خبر: 37586

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد اسلامی

شیرآقایی: در فینال منتظر پارس‌جنوبی هستیم

واقعیت این است که پارس‌جنوبی نسبت به فصل قبل بسیار تغییر کرده و آنها برای کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری تیم خوبی را بسته‌اند، اما ما هم به بازیکنان خودمان اطمینان داریم و امیدواریم که تیم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در پایان این رقابت‌ها برای اولین بار جام قهرمانی ووشو را بالای سر ببرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، رقابت‌های ووشوی قهرمانی کشور روز سه‌شنبه در بخش مقدماتی به پایان رسید و از هر گروه دو تیم برای حضور در نیمه‌نهایی رقابت‌های معرفی شدند و به این ترتیب تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، پاس ناجا، پارس‌جنوبی و مقاومت تیم‌هایی هستند که برای کسب رتبه‌های اول تا سوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.حضور تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله نیمه‌نهایی و صعود به‌عنوان تیم سرگروه جدول به این مرحله باعث شد تا با کیوان شیرآقایی، سرمربی این تیم به گفت‌وگو بپردازیم. آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل این گفت‌وگو است.

2 پیروزی مقتدر باعث شد تا دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان تیم صدرنشین به نیمه‌نهایی برسد.

بله، خدا را شکر ما توانستیم در هفته‌های پنجم و ششم که دو هفته پایانی مرحله مقدماتی بود دو پیروزی قاطع 13 بر صفر مقابل تیم‌های هیات همدان و هیات البرز به دست بیاوریم و به‌عنوان تیم اول گروه به نیمه‌نهایی صعود کنیم که در این بین باید از تلاش بازیکنان تیم تشکر و قدردانی کنم.

اما ظاهرا بازی‌های سختی را سپری کردید و این صعود چندان هم راحت به دست نیامد؟

دقیقا همین‌طور است ما در این گروه با قهرمان دوره قبل رقابت‌های کشوری باید مبارزه می‌کردیم که دو پیروزی در بازی‌های رفت و برگشت برابر پاس ناجا خیلی به ما برای صدرنشینی کمک کرد. برای ما خیلی حائز اهمیت بود که صدرنشین باشیم چراکه در نیمه‌نهایی مقابل تیم مقاومتی قرار می‌گیریم که قدرت و کیفیت پایین‌تری نسبت به پارس‌جنوبی دارد و این کار ما را برای رسیدن به فینال بازی‌ها راحت‌تر می‌کند. از طرفی پاس ناجا باید به مصاف پارس‌جنوبی برود تا برنده این دو تیم حریف احتمالی ما در فینال باشد.

شاید خیلی‌ها ابتدای فصل حساب ویژه‌ای روی دانشگاه آزاد اسلامی باز نمی‌کردند؟

خب به این دلیل است که ما به دنبال بازیکنان ستاره و ملی‌پوش نرفتیم و در یک بازه زمانی مناسب با حضور در اردوهای انتخابی تیم ملی و همچنین رقابت‌های دانشجویی به دنبال کشف استعداد‌ها و جذب آنها رفتیم و خدا را شکر که این نفرات موفق شدند خوش بدرخشند و البته بازیکنان باتجربه تیم هم توانستند انتظارات ما را برآورده کنند تا درنهایت بتوانیم نتایج درخشانی کسب کنیم و به جمع چهار تیم نهایی راه پیدا کنیم.

در صورت رسیدن به فینال انتظار دارید چه تیمی به‌عنوان حریف‌تان باشد؟

هر دو تیم پارس‌جنوبی و پاس ناجا از بازیکنان و کادر خوبی برخوردار هستند و اینکه ما توانستیم پاس ناجا را در هر دو بازی شکست بدهیم دلیل بر ضعف آنها نیست بلکه قدرت جوانان ما را نشان می‌دهد که موفق شده‌اند بازیکنان ملی‌پوش پاس را شکست بدهند. اما تصور من بر این است که تیم پارس‌جنوبی هم از لحاظ آمادگی و هم به لحاظ مهره در شرایط بهتری قرار دارد و در هر دو بخش تالو و ساندا از بازیکنان خوب ملی‌پوش که اکثرا در رقابت‌های جهانی حضور داشته‌اند بهره می‌برد. البته این دو تیم در فینال لیگ گذشته با هم مصاف کرده‌اند که تیم پاس ناجا موفق به پیروزی و کسب قهرمانی رقابت‌ها شد. اما شاید امسال شرایط طور دیگری رقم بخورد.

و اگر پارس‌جنوبی حریف شما شود چقدر شانس پیروزی برای تیم‌تان قائل هستید؟

واقعیت این است که پارس‌جنوبی نسبت به فصل قبل بسیار تغییر کرده و آنها برای کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری تیم خوبی را بسته‌اند، اما ما هم به بازیکنان خودمان اطمینان داریم و امیدواریم که تیم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در پایان این رقابت‌ها برای اولین بار جام قهرمانی ووشو را بالای سر ببرد.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها