کد خبر: 37204

کلانتری در دانشگاه آزاد کرج:

جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت از برکات انقلاب است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت را از برکات انقلاب اسلامی در ایران دانست.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد کرج، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تقدیر از شرکت کنندگان جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت گفت: چنین اقدامات فرهنگی در دانشگاه از این رو ارزشمند است که در پرتو هدایت های اهل بیت انسان ها را راهنمایی می کند تا گام بردارند، قلم به دست بگیرند و زندگی کنند و این‌ها همه ارزش است که در فرهنگ دینی ما محیط، زمان و مکان ارزشمند بر انسان اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جشنوار های قرآنی ارزش الهی و اخلاقی را در جامعه گسترش می‌دهد، تصریح کرد: هرگاه همه ارزش ها یک جا جمع شود، بی شائبه ترین و ارزشمندترین کار فرهنگی است.

دکتر کلانتری افزود: وقتی استادان و دانشجویان هنرمند در زمینه قرآن عترت آثاری خلق می کنند، این امر استمرار همان حرکتی است که پیامبر اکرم(ص) انجام داد و در پیشگاه خداوند هرگز گم نخواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط موجود جامعه تصریح کرد: از چنین هنرمندانی آنچنان که باید و شاید در جامعه تقدیر نشده و همه ما نیز از بیان ارزش کار آنها قاصر هستیم، امابرکات معنوی و اجر الهی در زندگی آنان جاری و ساری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از میوه ها و برکات انقلاب اسلامی است، گفت: افتخار کسب مقام بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، تنها یکی از افتخاراتی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور به ارمغان آورده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در نگاه اندیشمندان سیاسی دنیا، نظریه پردازان و نویسندگان حوزه علوم سیاسی جهان معتقدند انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب مردمی جهان در همه اعصار است، اظهارداشت: این بزرگترین انقلاب مردمی جهان بر اساس دو اصل قرآن و عترت است که البته دشمنان انقلاب هنوز به این دو اصل پی نبرده اند و تحلیل هایشان را بر نکات دیگر متمرکز کرده اند.

وی با نگاهی به شرایط امروز جهان و مقابله بی سابقه نیروهای حق علیه باطل در جهان افزود: حضرت امام(ره) بر اساس مبنا و اصول قرآن و عترت بود که تا پایان حیات مبارک خود بر پایه اصول و سنت اسلامی رهبری خود را استمرار دادند و بارها فرمودند «انشاءا... با وعده قطعی خداوند حاکمیت مستضعفان بر سرتاسر جهان شکل خواهد گرفت.»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تقدیر از مسئولان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و واحد کرج در برگزاری شایسته این جشنواره قرآنی، ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال به همه توفیق بدهد که در این دوره حساس در سپاه اسلام ناب محمدی قرار گیریم و تا آخرین نفس و آخرین قدم در این راه بمانیم.

مرتبط ها