کد خبر: 36831

مصاحبه مرد میانی مادرید با افه اسپانیا

کروس: مافیای فوتبال در ساختمان فیفا سکونت ندارد

معلوم است که مقامات فیفا خیلی تلاش می‌کنند تا شفافیت مالی داشته باشند، اما مافیای فوتبال در ساختمان فیفا سکونت ندارد و تصمیمات مهم در محل دیگری اتخاذ می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تونی کروس، ستاره آلمانی تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید پس از پیروزی سخــــت تیمش بـــرابـــر وایادولید و صدرنشینی رئال مادرید در لالیگا با توجه به عقب‌نشینی بارسلونا و اتلتیکومادرید میهمان خبرگزاری ملی اسپانیا، «افه» بود و به سوالات آنان پاسخ داد. ماحصل این گفت‌و‌گو را در ادامه می‌خوانید.

پیروزی بزرگی نصیب تیم شد و اکنون در صدر جدول هستید، چه حسی دارید؟

سخت بود و البته ارزشمند، این هفته بارسلونا شکست خورد و اتلتیکو هم اوضاع خوبی نداشت، بهترین موقع بود برای اینکه 3 امتیاز شیرین را به جیب بزنیم. این به معنای پایان راه نیست و باید حسابی مراقب باشیم. مهم این بود که سرنوشت تیم در اختیار خودمان باشد. حالا بهانه‌ای برای قهرمان نشدن نداریم.

 اوضاع در آلمان به چه صورت است؟

تیم ملی شرایط خوبی دارد، آلمان همیشه یکی از مدعیان جدی در فوتبال اروپا بوده است. بدیهی است که یک تیم همیشه در اوج نباشد. مثلا خود اسپانیا در یک دوره نسبتا طولانی در اوج بود اما پس از مدتی دچار افت شد. آلمان خود را برای اوج‌گیری آماده می‌کند.

صحت دارد که در تابستان از بوندس‌لیگا 2 پیشنهاد نجومی داشتی؟

عادت ندارم مدام از این پیشنهادها حرف بزنم، دیگران زیاد روی این موضوعات مانور می‌دهند و باعث می‌شود قیمت‌شان افزایش پیدا کند. پیشنهاد همیشه بوده و هست و در تابستان گذشته هم از بوندس‌لیگا و هم از لیگ برتر پیشنهادهای جالبی داشتم، اما جالب‌ترین موضوع در زندگی من رئال مادرید است و دوست نداشتم این تیم خوب را از دست بدهم.

یکی از کارشناسان فوتبال آلمان مدعی شده که مشکل امروز رئال مادرید سن بالای بازیکنانش است و نام تو را به‌عنوان مثال ذکر کرد!

سن بالا؟ من در اوج جوانی هستم و تازه مشغول برنامه‌ریزی برای فصل آینده شده‌ام، البته انسان واقع‌گرایی هستم و نمی‌خواهم بیهوده بازار گرمی کنم اما موضوع این است که هرگز به خداحافظی از دنیای فوتبال حداقل در این فصل فکر نمی‌کنم.

رئال مادرید به قهرمانی در جام پادشاهی هم فکر می‌کند؟

بله قطعا، بازی سختی برابر ساراگوسا داریم و نمی‌خواهیم در این مرحله حدف شویم. کار سختی در پیش داریم و می‌خواهیم پس از سال‌ها دوری از قهرمانی در کوپا دل‌ری این بار جام قهرمانی را بالای سر ببریم.

در یکی از مصاحبه‌های خود از فساد در فوتبال گله‌مند بودید، منظور شما فوتبال آلمان بود؟

نمی‌خواهم وارد جزئیات بشوم، به‌طور کلی گفتم و اکنون همه اهالی فوتبال به خوبی می‌دانند که فساد در فوتبال یک توهم نیست و واقعا وجود دارد. فساد در همه ابعاد وجود دارد و این مایه شرمساری جامعه فوتبال است که نمی‌تواند با این پدیده مقابله کند، معلوم است که مقامات فیفا خیلی تلاش می‌کنند تا شفافیت مالی داشته باشند، اما مافیای فوتبال در ساختمان فیفا سکونت ندارد و تصمیمات مهم در محل دیگری اتخاذ می‌شود.

سهام یک باشگاه دسته سومی در بوندس‌لیگا را خریداری کرده‌ای؟

بله، البته بهتر است از آن اسمی نبرم، ربطی هم به زادگاه من نداشته است اما به صورت اقتصادی کار درستی بود و تا همین‌جا هم کلی سود کرده‌ام.

مرتبط ها