کد خبر: 36814

عطوان:

اسرائیلی‌ها فردا به شکل اشغالگر به عربستان گسیل خواهند شد

تحلیلگر معروف عرب گفت: اگر اسرائیلی ها امروز در لباس تاجر و گردشگر به عربستان سفر می کنند فردا روزی در هیئت صاحبان حق و اشغالگر به این کشور گسیل خواهند شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  عبدالباری عطوان، تحلیلگر معروف عرب با انتقاد شدید از لغو ممنوعیت سفر صهیونیست ها به عربستان در روزنامه رای الیوم نوشت: این رویکرد ملت عربستان نیست، بلکه آنان که در رأس قدرت قرار دارند و ثروت ها و وجهه عربستان را بر باد داده اند، چنین تصمیمی گرفته اند ... اما اگر اسرائیلی ها امروز در لباس تاجر و گردشگر به عربستان سفر می کنند فردا روزی در هیئت صاحبان حق و اشغالگر به این کشور گسیل خواهند شد.

فکر می کردم عربستان و دیگر کشورهای عربی بر اساس موضع گیری سیاسی، عقیدتی و اخلاقی به سبب اشغال قدس و سرزمین ها و اماکن مقدس عربها و مسلمانان و به احترام خون شهدایی که در جنگ برای آزادسازی آن به شهادت رسیدند، مانع از ورود اسرائیلی ها به خاک خود شوند اما امضای "آریه درعی" وزیر امور داخلی اسرائیل پای مصوبه ای که به شهروندانش اجازه می دهد برای حضور در مراسم عبادی یا امور تجاری به عربستان بروند نشان داد روابط دو طرف بهبود یافته است.

 

مرتبط ها