کد خبر: 36410

واکنش صالحی‌امیری به مهاجرت ورزشکاران

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: این رفتن ورزشکاران یک قهر و عصبانیت مقطعی است و اینها بچه‌های ایران هستند و به خانه خود بر می‌گردند.

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری اظهار داشت: از رسانه ملی و مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی تشکر می‌کنم. قطعا باور داریم رکن چهارم ورزش قهرمانی در ایران رسانه است و بدون آن صدای خود را به ملت و جامعه نمی‌رسانیم.

وی تاکید کرد: جمع بندی داشتیم که وزیر باید دیدار مشترکی با مقامات کمیته بین المللی المپیک داشته باشند. این سفر پنحشنبه قبل انجام شد. در افتتاحیه المپیک زمستانی شرکت کردیم و جمعه و شنبه سه دور مذاکره با مقامات عالی ورزش جهان داشتیم. روز اول با مقامات کمیته بین‌المللی دیدار داشتیم که نزدیک به 2.5 طول کشید. روز دوم جلسات ادامه یافت و عصر روز شنبه با توماس باخ جلسه داشتیم. این دیدار در مورد المپیک 2020 و موانع و مشکلات مسیر از جمله مشکل انتقال پول بود که مطرح شد. موضع مجموعه  IOC حمایتی بود و گفتند انتظار داریم با قدرت و شجاعت در 2020 بدرخشید.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در این جلسه در مورد مهاجرت ورزشکاران صحبت شد. ما  عنوان کردیم مانع مهاجرت نیستیم باید شرایطی فراهم شود که ورزشکار چه در داخل و چه خارج از کشور احساس امنیت کند و هیچ محدودیتی برای ورود ورزشکاران نداریم و هیچ ورزشکار ممنوع‌الورود و ممنوع الخروج نداریم و برخی اظهار نظرها را احساسی و تحت فشار عناصر ضد انقلاب می‌دانیم. مهاجرت را یک کسب تجربه برای بازگشت دوباره می‌دانیم و باید عوامل کششی را افزایش و رانشی را کاهش دهیم.

وی گفت: میلیون‌ها نفر در داخل تلاش می‌کنند برای کسب سکو و افتخارآفرینی برای ایران و چند نفر نیز مهاجرت کردند. ما رویکرد تخریبی و سیاسی نداریم آنها با انگیزه‌های ثانویه مهاجرت کردند نه سیاسی و باید شرایط را برای بازگشت مجدد آنها فراهم شود. این رفتن ورزشکاران یک قهر و عصبانیت مقطعی است و اینها بچه‌های ایران هستند و به خانه خود بر می‌گردند./ تسنیم

مرتبط ها