کد خبر: 36240

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرمربی تیم دوومیدانی بانوان دانشگاه آزاد

توکلی: برای قهرمانی رقیبی نداشتیم

خدا را شکر ما با اختلاف زیادی نسبت به سایر تیم‌ها موفق شدیم که سکوی نخست را از آن خود کنیم و تهدیدی برای کسب این عنوان نداشتیم.

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم دوومیدانی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که یکه‌تاز این ورزش در کشور به شمار می‌رود و به خاطر ثباتی که این تیم دارد و حمایت‌هایی که مسئولان ورزش دانشگاه آزاد اسلامی از این رشته می‌کنند، مورد توجه و استقبال بسیاری از ملی‌پوشان دوومیدانی‌کار قرار گرفته است. تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی در رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی داخل سالن جام فجر شرکت کرده و موفق شد با اقتدار و با اختلاف زیاد عنوان نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و مدال طلا را کسب کند. به همین منظور با سرمربی تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی تماس گرفتیم تا درخصوص این قهرمانی و شرایط تیم با او همکلام شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سپیده توکلی را در ادامه می‌خوانید.

از مسابقات جام فجر و تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات بگو.

این بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی داخل سالن جام فجر بود که البته در سال جاری با رویکرد جدیدی برگزار شد. چندین سال بود که تیم‌های باشگاهی در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کردند و این بازی‌ها تنها در سطح ملی برگزار می‌شدو به همین دلیل چند سالی بود که دانشگاه آزاد اسلامی در این رقابت‌ها حاضر نبود. اما امسال باز هم تصمیم بر این شد که تیم‌های باشگاهی این رقابت‌ها را برگزار کنند که تیم‌های داخلی و خارجی حاضر در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

چند تیم در این مسابقات حاضر بودند؟

این مسابقات با شرکت هشت تیم برگزار شد که پنج تیم داخلی و سه تیم خارجی، تیم‌های شرکت‌کننده را تشکیل می‌دادند. البته قرار بر این بود که تیم‌های خارجی بیشتری به این مسابقات اعزام شوند، اما به خاطر اتفاقات منطقه چند تیم حاضر نشدند که در این مسابقات حاضر شوند و همین موضوع باعث شد تا کمی از لحاظ کیفیت این بازی‌ها افت کند. هرچند تیم‌های داخلی با آمادگی بسیار خوبی حضور داشتند و توانستند جای خالی رقبای خارجی را پر کنند.

 کیفیت تیم‌های خارجی شرکت‌کننده چطور بود؟

ورزشکارانی از کشورهای افغانستان، ارمنستان و قرقیزستان در مسابقات جام‌فجر حاضر بودند و کیفیت خیلی بدی نداشتند، اما نکته مهم این بود که تعداد آنها کم بود و آنها با 4 تا 8 ورزشکار به این رقابت‌ها آمده بودند، در حالی که تیم‌های ایرانی با 15 بازیکن در تمامی رشته‌ها حاضر بودیم.

و در نهایت دانشگاه آزاد اسلامی توانست قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند؟

بله، خدا را شکر ما با اختلاف زیادی نسبت به سایر تیم‌ها موفق شدیم که سکوی نخست را از آن خود کنیم و تهدیدی برای کسب این عنوان نداشتیم. شاید جدی‌ترین دنبال‌کننده ما سپاهان بود که البته آنها رقابت بیشترشان با تیم خراسان برای کسب سکوی دوم بود که تیم سپاهان موفق شد رتبه دوم را به خودش اختصاص دهد.

در آینده هم مسابقاتی را در پیش دارید؟

ما دیگر تا شروع بازی‌های لیگ برتر کشور تورنمنتی را پیش رو نداریم و این مسابقات هم سال آینده آغاز می‌شود و ما فعلا تعطیل هستیم و تمرینات اختصاصی خود را پیگیری می‌کنیم تا آمادگی‌مان را حفظ کنیم.

امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی به چه شکل است؟

خب خدا را شکر حمایت از ورزش دوومیدانی در دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی صورت می‌گیرد. البته قراردادهای مالی خیلی بالایی نداریم و نسبت به تیم‌های دیگری که در بخش بانوان فعالیت می‌کنند دریافتی کمتری داریم. از لحاظ امکانات هم با توجه به شرایط خاص تیم‌های دوومیدانی و تمرینات بازیکنانش که به صورت انفرادی انجام می‌شود، ما نیاز به فضای خاصی نداریم.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

من از دانشگاه آزاد اسلامی بابت حمایتش از ورزش دوومیدانی که مادر تمام ورزش‌ها و غریب است، تشکر می‌کنم. این حمایت‌ها باعث شده که به یکی از قطب‌های این ورزش در داخل کشور تبدیل شویم و اکثر نفرات برجسته و ملی‌پوش مایل باشند که کار خود را در این تیم دنبال کنند.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار 

مرتبط ها