کد خبر: 36167

واکنش تشکل‌ها به پاسخ سخت ایران چه بود؟

پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا با واکنش‌های گوناگونی روبه‌رو شده است. این واکنش به فضای دانشجویی نیز کشیده شد.

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا با واکنش‌های گوناگونی روبه‌رو شده است. این واکنش به فضای دانشجویی نیز کشیده شده و تشکل‌های دانشجویی موضع خود را در هدف قرار دادن پایگاه راهبردی «عین‌الاسد» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای خطاب به سلامی، فرمانده سپاه نوشت: «پاسخ سخت، مشخص و ضربه‌ای مهلک به منافع آمریکا در ساعات اولیه امروز نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و آغازی بر انتقام سخت برای شهادت حاج قاسم سلیمانی بود. البته که این پاسخ ابتدای ماجرا است و خروج آمریکا از منطقه و نابودی کامل اسرائیل هدف و انتقام اصلی است که ان‌شاءالله با ادامه مسیر مقاومت به‌زودی محقق خواهد شد. در پایان ضمن قدردانی از این اقدام مقتدرانه، خواسته اصلی اعضای بزرگ‌ترین اتحادیه دانشجویی کشور به‌عنوان قشر نخبگانی و انقلابی ایران اسلامی از جنابعالی و سربازان جان برکف امام خامنه‌ای ادامه مسیر سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی تا نابودی استکبار جهانی و برپایی حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) می‌باشد.»

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اینک که ندای الله‌اکبر پیروزی امت اسلام در تحقق وعده صادق در فضای سرزمین اسلامی طنین‌انداز شده و رژیم سفاک آمریکا ضرب شست قدرتمندی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت کرده است، جهانیان اقتدار ملت ایران در انتقام فرمانده گرانقدر سپاه‌شان را دیده‌اند تا دیگر هیچ رژیم استکباری و جنایتکاری فکر تعدی به ملت سرافراز ایران و محور مقاومت را در مخیله خود نپروراند. رژیم سفاک و خونخوار آمریکا و اذنابش بدانند انتقام سخت بسیار گسترده‌تر از یک عملیات می‌باشد و دانشجویان و ملت ایران خواهان سیلی محکم در ابعاد وسیع‌تر تا خروج کامل نظامیان تروریست آمریکایی از منطقه هستند. در همین راستا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن حمایت از اقدام سراسر عزت و شهامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عرض تبریک خدمت مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران اسلامی، جهت حضور در خط مقدم جبهه‌های جنگ علیه استکبار جهانی و صهیونیسم اشغالگر تا آزادی قدس شریف اعلام آمادگی می‌کند.»

از سوی دیگر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز موضع قابل‌توجهی گرفت. این تشکل دانشجویی در اطلاعیه‌ای نوشت: «جنبش عدالتخواه دانشجویی در واکنش به اقدام تروریستی و خبیثانه رژیم آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد بزرگ اسلام، شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای هرکسی که هر فرمانده تروریستی نیرو‌های آمریکایی در منطقه را به درک واصل کرده و برای دانشجویان جمهوری اسلامی ایران بفرستد، جایزه‌ای به مبلغ 313 هزار دلار خواهد داد.»

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران نیز موضع خود را اعلام کرد. مسئول این تشکل دانشجویی در مصاحبه‌ای گفته است: «در شرایط فعلی وظیفه تک‌تک افراد جامعه و تک‌تک مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر سطح و جایگاهی حفظ این وحدت است. آنچه مشاهده می‌شود این است که امت حزب‌الله این مطلب را به‌خوبی درک کرده و از انتقادات خود نسبت به کرنش‌ها و نرمش‌های پیاپی دولت در برابر آمریکا و غرب که شاید باعث وقاحت آنان در ارتکاب به چنین جنایتی شده است، پرهیز می‌دارد. اما اکنون ماجرا برعکس شده. هنوز پیکر به‌خون آغشته سردار سلیمانی و همرزمان‌شان در خاک آرام نگرفته بود که عده‌ای صحبت از پرهیز از جنگ‌طلبی می‌کردند و می‌کنند. اینان یا خوابند یا خود را به خواب زده‌اند. شهادت سردار سلیمانی تنها یک ترور نبود. حمله مستقیم نیروی نظامی کشوری به نیروی نظامی کشوری دیگر و اعلام آشکار این اقدام، شروع جنگ و اعلام جنگ است. آمریکا با ایران و همه محور مقاومت وارد جنگ مستقیم شده است. اگر ما اقدامی نظامی انجام دهیم، دفاع کرده‌ایم که امری بسیار پسندیده است. پاسخ خون، خون است نه بیانیه اعتراضی! که به لطف خداوند متعال پاسخ آغاز شد.»

البته این واکنش‌ها مختص تشکل‌ها نبود و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز در بیانیه‌ نسبت به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موضع گرفت. در این اطلاعیه آمده است: «دست پرقدرت فرزندان رشید و شجاع ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده «انتقام سخت» از جنایت ددمنشانه دولت تروریست آمریکا در به‌شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را تحقق بخشید و پایگاه نیروهای تروریست آمریکایی در عراق را با شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک در هم کوبید. این عملیات قهرمانانه که در پاسخ به مطالبه عمومی انتقام از دولت آمریکا صورت گرفت، نماد عینی پایان دوران «بزن و دررو» است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» بارها فرموده‌اند، دشمنان در صورت ارتکاب هرگونه شرارت باید منتظر پاسخ قاطع ملت ایران باشند. دولت متجاوز و تروریست آمریکا هم باید بداند هرگونه شرارت و تجاوز مجدد علیه کشورمان با پاسخ‌های دردناک‌تر و قاطع‌تر ملت بزرگ و سرافراز ایران روبه‌رو خواهد شد.»

مرتبط ها