کد خبر: 36135

خسروپناه در جمع اساتید دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد:

کشور باید به اقتدار علمی برسد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید باید وارد حوزه پژوهش شوند و در رشته های خود نیاز جامعه و صنعت را برطرف کنند.

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه توانمندسازی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد یاسوج برگزار شد، گفت: سردار قاسم سلیمانی علاوه بر قدرت نظامی، سردار شجاع، با ایمان و خودشکن بود که توانست با علم خود پیوند بین دانشگاه و جامعه را برقرار کند.

دکتر خسروپناه ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: با اینکه بارها و بارها دشمنان و منافقین برای شهادت ایشان نقشه کشیدند، ولی در این اواخر خودش دنبال رفتن بود و آسمانی شده بود و برای رفتن عجله می کرد.

وی گفت: حاج قاسم واقعاً خودشکن بود و ذره ای از خودیت و منیت در وجود او نبود و توانست بر نفس خود غلبه کند و به جایی رسیده بود که فقط جز خدا هیچ چیز را نمی دید و با این شهادت پیش خدا واقعاً عزیز شد.

دکتر خسروپناه ادامه داد: همرزم سردار سلیمانی و مجاهد فی سبیل الله ابومهدی نیز دست کمی از سردار سلیمانی نداشت و ایشان سالهای سال بود که در جبهه های نبرد و جهاد بود تا اینکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما معلمین باید به نحو احسن دانشجویان را تربیت کنیم، وقتی ما در کلاس درس وارد می شویم، دانشجویان را فرزندان خود بدانیم و تلاش کنیم که رشد کنند و دلسوز آنها باشیم و نسبت به مشکلات دانشجویان بی تفاوت نباشیم.

دکتر خسروپناه اظهار داشت: اگر تدریس براین اساس باشد، این یک جهاد علمی است، جهاد تنها جنگیدن نیست و هر کس در هر جبهه ای که فعالیت دارد، باید تلاش و کوشش کند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کشور باید به اقتدار علمی برسد و این کار دست شما اساتید و دانشگاهیان است، وقتی ما اقتدار علمی داشته باشیم به اقتدار نظامی نیز دست پیدا خواهیم کرد که سردار قاسم سلیمانی یکی از نمونه های بارز این کار بود که توانست با علم خود پیوند بین دانشگاه و جامعه را برقرار کند.

دکتر خسروپناه در ادامه به سند تعالی علوم انسانی اشاره کرد و گفت: سند تعالی علوم انسانی دارای سه مرحله می باشد، مرحله اول روزآمدی است که آخرین دستاوردهای دنیار را بدانیم و علم ما بروز باشد.

وی ادامه داد: دومین مرحله بومی سازی است که ما با توجه به نیاز هر منطقه نیاز سنجی کنیم و بتوانیم با علم خود مشکلات آن منطقه را حل کنیم و مرحله سوم حکمی سازی است که با مبانی حکمت وارد شویم و نظریه های فرهنگی را با حکمت انجام دهیم.

دکتر خسروپناه اظهار داشت: اگر ما حرف برای گفتن داشته باشیم، دنیای علم گوش می دهد و دنیای علم بسیار گسترده و تشنه است، اساتید ما باید وارد حوزه پژوهش شوند و در رشته های خود نیاز جامعه و صنعت را برطرف کنند که ما وابستگی به بیگانه نداشته باشیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درجمع اساتید اندیشه ورز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش هیأت های اندیشه ورز تأکید کرد: این هیأت ها بازوان نیرومند ما هستند که باید با تفکر و اندیشه خود راهکارهای لازم را در اختیار ما قرار دهند، تا ما بتوانیم بر اساس آنها مشکلات حوزه های مختلف را حل کنیم.

مرتبط ها