کد خبر: 36061

ترس جامعه بین‌المللی ورزش بعد از ترور دشمن اصلی داعش به دستور ترامپ

افزایش هزینه‌های آمریکا برای برقراری امنیت تیم‌های ورزشی!

ایندیپندنت در خبر مهمی که هم در روزنامه و هم در وبسایت رسمی آن به‌عنوان تیتر اول بخش ورزشی منتشر شده است خاطرنشان کرده که از این پس هیچ جمع آمریکایی در هیچ جایی از جهان نمی‌تواند از امنیت خود اطمینان داشته باشد.

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در پی اقدام تروریستی ارتش آمریکا و به شهادت رسیدن سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش، فدراسیون فوتبال آمریکا طی حکمی اردوی تمرینی تیم ملی فوتبال این کشور به میزبانی دوحه را لغو کرد. در گزارشات مشابه و تامل برانگیز از سوی رسانه‌های ورزشی غرب اروپا و آمریکای شمالی به نکته مهمی اشاره شده که قبل از تایید یا تکذیب آن نشان از هراس جهانی از منتقمان خون شهید سلیمانی دارد. البته پرواضح است که سربازان سپهبد شهید قاسم سلیمانی هرگز در مرام و منش نظامی خود حمله به غیرنظامیان و افراد بی‌پناه را تصور نمی‌کنند. سازمان‌های جهانی وابسته به قدرت‌های نظامی جهان و حاکمیت در آمریکا همان تصوری را از دشمن خود دارد که در جان‌شان نفوذ کرده و گمان می‌کنند منتقمین خون سردار شهید سلیمانی با روش خودشان انتقام خواهند گرفت!

ایندیپندنت در خبر مهمی که هم در روزنامه و هم در وبسایت رسمی آن به‌عنوان تیتر اول بخش ورزشی منتشر شده است خاطرنشان کرده که از این پس هیچ جمع آمریکایی در هیچ جایی از جهان نمی‌تواند از امنیت خود اطمینان داشته باشد. در هر حال ترسی که در جامعه جهانی ورزش رسوخ کرده باعث شده از هم‌اکنون به‌شدت از امنیت جام‌جهانی ۲۰۲۲ و همچنین المپیک توکیو و هر تورنمنت کوچک یا بزرگ جهانی در هراسی جدی باشند.نشریه سان لندن در گزارش خبری روز گذشته خود ضمن اشاره مفصل به سیل مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی و همرزمان ایشان و مستندات جک منزس خبرنگار ایندپندنت خاطرنشان کرد: «ترامپ دست به کار اشتباهی زده است. حالا تا سال‌ها بعد باید هراس یک یا چند انتقام بزرگ را داشته باشیم. هیچ انسانی از دخالت سیاست یا اقتصاد در ورزش خشنود نیست، اما وقتی به یکی از عالی‌ترین مقامات یک کشور این چنین حمله می‌شود و مردم یک کشور را این چنین به خروش و خشم می‌آورد دیگر نمی‌شود همه چیز را با حساب و کتاب‌های جهانی محاسبه کنیم.»

در ادامه این گزارش آمده است: «جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در نزدیکی مرز دریایی ایران از هم‌اکنون پروژه خود را کلید زده و بازی‌های تدارکاتی، دوستانه و رسمی بسیار است. تیم ملی فوتبال آمریکا مجبور شده اردوی تمرینی خود را در دوحه لغو کند. تیم ملی آمریکا پس از این در هر کدام از بازی‌های خود برای برقراری امنیت چند برابر گذشته مجبور به هزینه کردن است. قرار بود تیم ملی فوتبال آمریکا در دوحه یک اردوی آماده‌سازی داشته باشد و هدف اصلی آشنایی ملی‌پوشان آمریکا با شرایط آب و هوایی در خاورمیانه بود. پیش از این دوحه بارها از تیم ملی آمریکا برای این اردو دعوت به عمل آورده بود و خبر قبول این دعوت به یکی از اخبار مهم ورزشی در قطر تبدیل شده بود. طبق اخبار منتشر شده پیش از این قرار بود دوحه میزبانی کم‌نظیری از تیم‌ملی فوتبال آمریکا داشته باشد اما اکنون فدراسیون فوتبال قطر نیز در نامه‌ای که توسط خبرنگار ایندیپندنت فاش شده تایید کرده به هیچ عنوان تضمین امنیتی ندارد و اگر اتفاقی برای تیم ملی فوتبال آمریکا رخ دهد مسئول مستقیم آن کشور آمریکا خواهد بود.»

در پایان این گزارش نیز به المپیک توکیو اشاره شده و آمده است: «هرچند ژاپن و البته جامعه جهانی مدعی است مشکلی در برقراری امنیت نخواهد داشت، اما نباید فراموش کنیم که قاسم سلیمانی یکی از مهره‌های کلیدی در مهار نا امنی در خاورمیانه بود و حالا در جمع سربازانی که با داعش مقابله می‌کرد حضور ندارد. این نا امنی یا تهدید فقط از سوی انتقام‌گیران ایرانی نیست بلکه اکنون تروریسم بین‌المللی هم ممکن است قد علم کند. تروریسمی که آمریکا نتوانست مهارش کند و خود به روش آن یکی از عالی‌ترین مقامات ایرانی را مورد اصابت موشک قرار داد.نشریه میرر انگلیس نیز در گزارشی به بازی دوستانه ولز و آمریکا که قرار است در اواخر سال 99 در استادیوم کادریف برگزار شود، اشاره و اعلام کرد ولزی‌ها خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای این دیدار شده‌اند.

* نویسنده : بابک سرانی‌آذر، مترجم

مرتبط ها