کد خبر: 35688

وحید شورابی:

سخنی با نامزدهای محترم انقلابی

رقابت بر سر ایده‌های حکمرانی باید صورت بگیرد، نه بر سر قومیت، قدرت و ثروت! جریان حزب‌الله بهتر است دنبال افرادی باشده قابلیت حمل بار گفتمان را داشته باشد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، وحید شورابی،دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد طی یادداشتی در روزنامه «فرهیختگان» نوشت: ناتوانی و ناکارآمدی جریان غرب‌گرا و اصلاح‌طلبان در اداره کشور و دنباله‌های مدیریتی آنان در استان‌ها از یک سو و عملکرد ضعیف نمایندگان فعلی و ایضا شورای شهر اصلاح‌طلب در شهرهای بزرگ این فرصت را به جریان انقلابی داده است تا با سیاست‌ورزی انقلابی عاقلانه و درک صحیح از واقعیت‌های صحنه بتواند با جریان‌سازی و اقدامات جبهه‌ای نگاه آحاد مردم را به خود جلب کند و در انتخابات پیروز شود.در بین افرادی که برای نامزدی انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند، شاید ده‌ها نفر را بتوان از افراد شاخص منتسب به جریان انقلابی و ارزشی برشمرد که قصد دارند شانس خود را در این دوره امتحان کنند. حال سوال اصلی از نامزدهای محترم و جریان انقلابی این است که با چه فرمولی می‌خواهند در این انتخابات نقش‌آفرینی کنند؟ حقیر معتقدم اگر کسی بخواهد در انتخابات مجلس پیروز شود، فقط سه راه - بخوانید فرمول – پیش‌رو دارد.

اول:‌ منتسب به یکی از قومیت‌ها باشد و با تحریکات قومیتی فضا را به نفع خود رقم بزند‌.

دوم: با جریان قدرت و ثروت در شهر ببندد و در انتخابات پول‌پاشی کند و با تبلیغات سرسام‌آور و شام دادن رای بگیرد!

سوم: فضای انتخابات را گفتمانی کند؛ یعنی ظرفیت‌های کشور و استان را برای حل مسائل مردم به خوبی بشناسد و بتواند بشناساند و ناکارآمدی جریان غرب‌گرا در دولت و ضعف کاسبکاران در نظارت و قانونگذاری در مجلس را بتواند تبیین کند. یعنی به مردم بگوید اگر به مجلس برود، دقیقا می‌خواهد چه کار کند - مثلا برای اصلاحات اقتصادی در حوزه قانونگذاری چه قوانینی را باید اصلاح یا تصویب کند یا‌ در حوزه‌های نظارتی چه می‌خواهد انجام دهد. در کدام کمیسیون تخصصی می‌خواهد نقش‌آفرینی کند و در یک ‌کلمه چه ایده‌ای برای حکمرانی دارد؟

مسلم است که نامزدهای ارزشی و جریان انقلابی مجاز نیستند از فرمول اول و دوم استفاده کنند و اصولا نقد این جریان به برخی نمایندگان فعلی این است که برای پیروزی در انتخابات از فرمول‌های مردود استفاده کرده‌اند.
باید گفت متاسفانه اکثر نامزدهای منتسب به جریان انقلابی فرمول خود برای حضور در انتخابات را تعیین نکرده‌اند و تقریبا محتوایی برای ارائه به مردم ندارند؛ یعنی اگر همین امروز بگویند شما وارد مجلس شده‌اید، نمی‌دانند دقیقا باید چه‌کار کنند و نهایتا در بهترین حالت عنصری پیرو در مجلس خواهند بود نه عنصری پیشرو و فعال! جریان انقلابی و نامزدهای محترم باید بدانند اگر فکری برای محتوای خود نکنند و در انتخابات حرف‌های کلیشه‌ای بزنند و صرفا نقدهای کلی به نمایندگان ناکارآمد فعلی و‌ دولت کنند، حتی اگر همه جریانات حزب‌اللهی با هر سازوکاری روی دو نفر به اجماع برسند، باز هم پیروزی رقم نخواهد خورد.مردم تشنه حرف‌های جدید برای اداره کشورند که این حرف‌ها قابلیت اجرا نیز داشته باشد. خوب است نخبگان انقلابی این سوالات را از نامزدهای محترم بپرسند.

- در حوزه اقتصادی اولویت‌های قانونگذاری و نظارت برای حل مسائل مردم چیست؟
- برای رفع تبعیض‌ها و نابرابری‌ها و مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت دقیقا می‌خواهند در مجلس چه اقداماتی را دنبال کنند؟
- برای کاهش آسیب‌های اجتماعی چگونه می‌خواهند از ظرفیت قانونگذاری و نظارت استفاده کنند؟
- نگاه‌شان به برجام، سند ۲۰۳۰ و CFT و FATF، مناطق آزاد تجاری و مبارزه با قاچاق چیست؟
- چگونه و با چه روش‌هایی می‌خواهند اتکای بودجه به نفت را کاهش دهند؟
- می‌خواهند در کدام کمیسیون مجلس عضو شوند و علت عضویت‌شان در آن کمیسیون چیست و فرضا چند طرح مهم را می‌خواهند در کمیسیون دنبال کنند، نام ببرند.
- نگاه‌شان به ناکارآمدی و فساد در دستگاه‌های استانی چیست و چه اقداماتی درخصوص پرونده‌های دانه‌درشت استان می‌خواهند انجام دهند؟
- برای احیای واحدهای تولیدی ورشکسته در سطح استان و کشور چه اقداماتی را می‌خواهند پیگیری کنند؟
- چه طرح‌هایی برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در دستور کار دارند؟
و ده‌ها سوال دیگر...

 درنهایت باید گفت رقابت بر سر ایده‌های حکمرانی باید صورت بگیرد، نه بر سر قومیت، قدرت و ثروت! جریان حزب‌الله بهتر است دنبال افرادی باشد که برای این سوالات پاسخ دارند و قابلیت حمل بار گفتمان را داشته باشد. پیروزی تنها با فرمول سوم رقم خواهد خورد. ‌

مرتبط ها