کد خبر: 35632

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرمربی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی

پورزمانی: این حس را داشتم‌که قهرمان نیم‌فصل می‌شویم

سرمربی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روزی که این مسئولیت را به من دادند با برنامه‌ریزی جلو رفتم و این حس را داشتم که دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  در پایان دیدارهای هفته سوم سوپرلیگ بانوان کاراته باشگاه‌های کشور که در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی با 24 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت و قهرمان نیم‌فصل شد. در مهم‌ترین دیدار هفته برای تعیین قهرمان نیم‌فصل، دو تیم شهرداری سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار با نتیجه ۲۱ بر ۸ به سود تیم دانشگاه آزاد اسلامی پایان یافت. فاطمه پورزمانی، سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگویی با روزنامه «فرهیختگان» انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

مرحله رفت مسابقات به پایان رسید و دانشگاه آزاد اسلامی عنوان قهرمانی را کسب کرد. شرایط تیم را چطور می‌بینید؟

روزی که این مسئولیت را به من دادند با برنامه‌ریزی جلو رفتم و این حس را داشتم که دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان می‌شود. البته ما به خوبی تیم را مدیریت کرده و تمرینات را پیوسته برگزار کردیم. همان‌طور که می‌دانید در قهرمانی یک تیم خیلی چیزها موثر است و فقط جذب بازیکن خوب کافی نیست. بازیکن باید از نظر روانی آماده باشد و این مهم است. در ادامه با گرفتن مربیان مطرح با همدلی و هماهنگی به‌عنوان قهرمانی رسیدیم. برای من اخلاق بسیار مهم است و این موضوع را از ابتدا به ورزشکاران گفته بودم.

با اختلاف زیادی هم شهرداری سمنان را شکست دادید.

بله، ما در نیم‌فصل از مربیان بسیاری استفاده کردیم و تجربیات آنها را به کار گرفتیم. امیدوارم دور برگشت هم همین‌طور باشد.

دور برگشت تغییری در ترکیب خواهید داشت؟

یکی از ورزشکاران ما در کاتای تیمی آسیب‌ دید، به همین دلیل مجبور شد جراحی کند و ما تغییراتی داشتیم. دور برگشت هم در ارنج تیم تغییراتی خواهیم داشت. من روی همه بازیکنان کاتا و کومیته شناخت داشتم و با کمک خدا نتیجه خوبی گرفتیم و همچنان تلاش می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد.

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی را در لیگ چطور می‌بینید؟

دانشگاه آزاد اسلامی دو سال تیمداری نکرد و امسال این کار انجام شد. از آقایان جوانمرد و روحانی و همین‌طور سایر همکاران‌شان تشکر می‌کنم که تصمیم گرفتند دوباره تیم دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ شرکت کند. به دلیل مسائل اقتصادی که همه در جریان هستید تیم‌ها کمتر به سمت بانوان روی می‌آورند. به همین دلیل از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم که این موقعیت را ایجاد کردند. خیلی از ورزشکاران ما کسانی هستند که اصلا بازی نمی‌کردند و امسال این موقعیت برایشان ایجاد شد.

از نظر حمایت مالی وضعیت چطور بود؟

با توجه به وضعیت اقتصادی حمایت خوبی از تیم داشتند که امیدوارم بعد از قهرمان شدن ما در لیگ این حمایت‌ها سال آینده بیشتر شود.

از کیفیت لیگ تا اینجای مسابقات راضی بودید؟

90درصد بازیکنان حاضر در لیگ حرفه‌ای هستند. امیدوارم فدراسیون تمهیداتی را ایجاد کند تا لیگ بانوان در سطح بالاتری برگزار شود و شاهد رقابت‌های هیجان‌انگیزتری باشیم. البته در لیگ امسال سه چهار بازیکن ملی بیشتر نداشتیم چراکه خیلی از بازیکنان درگیر لیگ‌های جهانی هستند و در مسابقات مختلفی شرکت می‌کنند. به همین دلیل با توجه به تمرینات فشرده نمی‌توانستند در این لیگ شرکت کنند.

در جریان لیگ از چالاکی مربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی هم تقدیر شد. از همکاری این مربی راضی بودید؟

او به دلیل حادثه‌ای که برایش رخ داد نتوانست دوره قهرمانی را ادامه دهد، به همین دلیل به نظرم رسید در لیگ به‌عنوان مربی از او استفاده کنیم. هم او به ما کمک کرد هم ما از این مربی استفاده کردیم. من از همه مربیان تشکر می‌کنم که با جان و دل برای تیم کار کردند و امیدوارم زحمات آنها را جبران کنم.

حرف پایانی؟

از مسئولان فدراسیون کاراته تشکر می‌کنم، اما امیدوارم به خاطر بالا رفتن سطح کاراته تغییراتی در داوری هم داشته باشند. باید روی داوری نظارت بیشتری شود. به نظرم سطح داوری با بازیکنان تطابق نداشت.

* نویسنده: بهاره محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها