کد خبر: 35459

مظفری‌زاده در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پنالتی شهرداری ماهشهر سوخت

اشتباه بزرگ داور ادامه دادن بازی بود

داور در دقیقه 89 با توجه به جو بدی که در ورزشگاه حاکم بود و پرتاب سنگ و اشیا به زمین بازی به درستی حکم به تعطیلی بازی داد اما اینکه چرا او مجددا تصمیم گرفت به زمین برگردد و بازی را ادامه دهد، برای من جای تعجب دارد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دیدار دیروز جام‌حذفی فوتبال کشور که بین شهرداری ماهشهر و پرسپولیس برگزار شد، علاوه‌بر صحنه‌های جریان بازی، با اتفاقاتی روی سکوها و سنگ‌پرانی نیز همراه بود و حتی موعود بنیادی‌فر برای دقایقی حکم به تعطیلی بازی داد. برای اینکه عملکرد بنیادی‌فر را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم با سعید مظفری‌زاده، کارشناس داوری کشور تماس گرفتیم تا صحنه‌های بحث‌برانگیز این بازی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. نظرات کارشناس داوری کشورمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید.

  پنالتی شهرداری ماهشهر سوخت

در دقیقه ۶۷ این بازی مهاجم تیم میزبان در موقعیتی تک‌به‌تک با دروازه‌بان قرار گرفت و بعد از اینکه اقدام به دریبل دروازه‌بان کرد و توپ را نیز عبور داد، رادوشویچ با دست چپ خود روی پای راست مهاجم شهرداری ضربه‌ای وارد کرد که این بازیکن نقش بر زمین شد. به عقیده من باید یک پنالتی به نفع شهرداری ماهشهر گرفته می‌شد و همچنین با توجه به اینکه جدال بر سر تصاحب توپ بود، یک کارت زرد جریمه شخصی این بازیکن بود و از نظر من این حرکت اخراج نداشت.

  بازگشت به زمین اوج تصمیم اشتباه داور بود

داور در 2 مرحله اقدام به توقف بازی کرده بود و در دقیقه 89 با توجه به جو بدی که در ورزشگاه حاکم بود و پرتاب سنگ و اشیا به زمین بازی حتی موجب شکستگی سر کمک‌داور دوم بازی هم شده بود، او به درستی حکم به تعطیلی بازی داد و این تصمیم کاملا درست و براساس قانون بود. اما اینکه چرا او مجددا تصمیم گرفت به زمین برگردد و بازی را ادامه دهد، برای من جای تعجب دارد. در این شرایط داور باید براساس قانون پنجم، روی حرفش می‌ایستاد و حاضر نمی‌شد بازی را ادامه دهد. حالا اینکه او تحت‌فشار این بازی را به پایان رساند یا خیر نمی‌دانم، اما کار درستی نبود، چون ممکن بود اتفاقات ناگوارتری در زمین رخ بدهد.

مرتبط ها