کد خبر: 35458

پرسپولیس با درخشش علیپور به نیمه‌نهایی جام‌حذفی رسید

صعود در زمین سنگفرش‌شده!

با رسیدن بازی به دقایق پایانی باران سنگ و بطری به داخل زمین شدت پیدا کرد و کار به جایی رسید که کمک‌داور دوم این بازی از ناحیه سر دچار مصدومیت شد و داور بازی به دلیل نبود شرایط مناسب، حکم به تعطیلی بازی داد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی فوتبال کشور یادواره آزادسازی خرمشهر، پرسپولیس در آبادان به مصاف تیم دسته دومی شهرداری ماهشهر رفت. بازی درحالی برگزار شد که برخی تماشاگران حاضر در ورزشگاه تختی آبادان با سنگ‌پرانی به بازیکنان، جو ورزشگاه را متشنج کرده بودند.پرسپولیسی‌ها که تصور می‌کردند با توجه به قرعه آسانی که نصیب‌شان شده، به راحتی مجوز صعود به نیمه‌نهایی را به دست می‌آورند با خیالی آسوده و تا حدی مغرور پای به دیدار با شهرداری ماهشهر- که به خاطر نداشتن ورزشگاه آماده مجبور به میزبانی از قرمزها در آبادان شدند- و این موضوع از ترکیب ابتدایی این تیم قابل درک بود.

کالدرون که نشان داده علاقه زیادی به تغییر در ترکیب تیمش دارد در این بازی تا توانسته بود در چیدمان نفرات ثابت تیمش تغییر ایجاد کرده بود و سرخ‌ها با ترکیب بوژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و علی علیپور پای به زمین مسابقه گذاشتند.بازی سردرگم و بی‌برنامه پرسپولیس در نیمه اول آنقدر توی ذوق می‌زد که شاید خیلی‌ها جای بیرانوند را روی نیمکت تیم خالی کردند تا او با خمیازه‌هایش بابت دیدن این بازی سرد و کسل‌کننده جلب‌توجه کند.

کالدرون که این روزها معلوم نیست با چه کسی لجبازی می‌کند باز هم با تغییرات زیاد مانع از شکل‌گیری یک تیم منسجم و هماهنگ شد تا این تیم بدون خلق موقعیت خطرناک آن هم مقابل یک تیم دسته دومی به رختکن برود. کالدرون هم که متوجه بازی ضعیف تیمش شده بود در شروع نیمه دوم با 2 تغییر تیمش را به زمین بازی فرستاد و مهدی شیری و مهدی ترابی را جایگزین محمد نادری و کمال کامیابی‌نیا کرد تا با یک تغییر سیستمی، پرسپولیس را 3 دفاعه کند و این فرصت را به بال‌های کناری تیمش بدهد تا بیشتر نفوذ کنند و بازی هجومی‌تری در دستور کار این تیم قرار بگیرد. هرچند این تغییرات هم نتوانست روی کیفیت بازی سرخ‌ها تاثیر زیادی بگذارد، اما این فرصت را به وجود آورد تا پرسپولیسی‌ها بالاخره در دقیقه 59 روی ارسال کرنر مهدی ترابی و ضربه سر علی علیپور به گل اول بازی دست پیدا کنند و خیال‌شان از بابت ادامه بازی راحت‌تر شود.در دقیقه 72 شاید اولین حرکت تیمی خوب بین پرسپولیسی‌ها انجام شد و سرخ‌ها با پاس‌های تک‌ضرب به محوطه تیم شهرداری ماهشهر رسیدند و درنهایت پاس پشت‌پای امیری را علیپور به گل دوم خودش و پرسپولیس تبدیل کرد تا تیم میهمان با خیال آسوده‌تری نسبت به صعود به ادامه بازی بپردازند.

بعد از این گل شهرداری ماهشهر در دقیقه 75 این فرصت را داشت تا یکی از 2 گل خورده را پاسخ بدهد و به بازی برگردد، اما ضربه موسوی به تیرک دروازه رادو برخورد کرد تا پرسپولیس همچنان دروازه‌اش بسته بماند. آنها دقایقی قبل صاحب موقعیت خوبی نیز شدند که می‌توانست پنالتی باشد، اما داور اعتقادی به خطای رادوشویچ روی مهاجم حریف نداشت و اعتراض شدید بازیکنان میزبان هم با اخطار به دو بازیکن مواجه شد.کالدرون بعد از اینکه تیمش با سیستم 3 دفاع موفق به زدن 2 گل شد، با آوردن محمد انصاری به جای فرشاد احمدزاده، بازهم به سیستم 4 دفاع برگشت تا کمتر به تیم حریف موقعیت بدهد، اما بازی هرچه به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شد، هماهنگی بیشتری در بازی پرسپولیسی‌ها به چشم می‌آمد و البته سنگ‌ها و بطری‌های بیشتری هم از طرف تماشاگران حاضر در ورزشگاه به زمین پرتاب می‌شد. این بازی یک مرتبه از سوی داور قطع شد و به مسئولان برگزاری تذکر داده شد تا مقابل این بی‌نظمی اقدامی کنند، در مرحله دوم درحالی که بازی در دقیقه 89 قرار داشت داور بازی را متوقف کرد و پرسپولیسی‌ها به رختکن رفتند تا ادامه بازی منوط به مجوز داور بازی باشد.

  باز هم پیوس و باز هم توقف بازی!

فرشاد پیوس در بازی فینال جام‌حذفی فصل گذشته هم کارشناس بازی پرسپولیس- داماش در برنامه فوتبال برتر شبکه سوم سیما بود و جالب اینکه آن بازی هم به خاطر تقسیم سکوها با تاخیر فراوان برگزار شد و در این بازی هم به دلیل سنگ‌پرانی تماشاگران دقایقی بازی قطع و تیم‌ها و داوران به رختکن رفتند.

  رادوشویچ و آمار صددرصدی کلین‌شیت

رادوشویچ که برای سومین بازی متوالی در درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته بود، باز هم موفق شد دروازه این تیم را بسته نگه دارد تا به یک رکورد جالب دست پیدا کند. او در این فصل 6 بازی برای پرسپولیس انجام داده و در هر 6 بازی موفق شده دروازه تیمش را بسته نگه دارد و حالا با رکورد صددرصد کلین‌شیت به روزهای آینده و شرایطش در تیم امیدوار است. البته او در این بازی خوش‌شانس هم بود که شوت مهاجم شهرداری در دقیقه 75 به تیرک دروازه‌اش برخورد کرد و راهی دروازه نشد.

  سنگ‌پرانی وحشتناک و توقف بازی

با رسیدن بازی به دقایق پایانی باران سنگ و بطری به داخل زمین شدت پیدا کرد و کار به جایی رسید که کمک‌داور دوم این بازی از ناحیه سر دچار مصدومیت شد و داور بازی به دلیل نبود شرایط مناسب، حکم به تعطیلی بازی داد و پرسپولیسی‌ها و تیم داوری راهی رختکن شدند. البته بعد از دقایقی این بازی مجددا پیگیری شد ولی سنگ‌پرانی‌ها همچنان ادامه داشت و این موضوع صدای بازیکنان شهرداری ماهشهر را هم درآورده بود، با این حال داور تصمیم گرفت نظرش را تغییر و بازی را ادامه دهد.

* نویسنده: آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

مرتبط ها