کد خبر: 35300

بررسی هفته شانزدهم لیگ برتر

هالیدی با طعم صدرنشینی

در بازی‌های حساس، امروز تیم‌های مدعی پرسپولیس، سپاهان و استقلال به مصاف حریفان خود می‌روند تا مشخص شود چه تیمی تا پیش از برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده صدرنشین لیگ برتر خواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، هفته شانزدهم یا اولین هفته از بازی‌های برگشت لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود و تیم‌ها بعد از این بازی‌ها به تعطیلات می‌روند تا علاوه‌بر تقویت خود، بازی‌های جام‌حذفی و همچنین دیدارهای عقب‌افتاده خود در لیگ برتر را برگزار کنند.در بازی‌های حساس، امروز تیم‌های مدعی پرسپولیس، سپاهان و استقلال به مصاف حریفان خود می‌روند تا مشخص شود چه تیمی تا پیش از برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده صدرنشین لیگ برتر خواهد شد.

پارس جنوبی‌جم-پرسپولیس
 ماهیگیری سرخ‌ها از آب گل‌آلود!

پارس جنوبی‌جم این روزها را بدون سرمربی سر می‌کند. این تیم که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته تعهدات خود را به بازیکنان و سرمربی خود عملی کند، در پایان هفته پانزدهم با استعفای تارتار، سرمربی خود مواجه شد و پس از قبول این استعفا باید بدون سرمربی مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کند.این تیم بحران‌زده درحالی باید از پرسپولیس میزبانی کند که شرایط بحرانی را سپری می‌کند و این برای سرخ‌ها که چند هفته گذشته را با پیروزی پشت‌سر گذاشته، خبر خوبی است تا از این آب گل‌آلود موجود در پارس جنوبی‌جم ماهی بگیرد و همچنان در کورس قهرمانی حضور داشته باشد.کالدرون که به نظر می‌آید تا حد زیادی به ترکیب اصلی خود رسیده، به احتمال فراوان با همان ترکیبی پا به میدان می‌گذارد که در بازی قبل مقابل سایپا بازی کرده است و احتمالا در این بازی هم رادوشویچ را باید درون دروازه این تیم ببینیم. نقاط مجهول ترکیب 2 تیم به پست دفاع آخر این تیم و دفاع چپ بر می‌گردد. در دفاع آخر کالدرون طی بازی‌های گذشته سیستم چرخشی را امتحان کرده و معلوم نیست باز هم خلیل‌زاده- حسینی در ترکیب این تیم به میدان می‌روند یا باز هم شاهد حضور کنعانی در ترکیب این تیم خواهیم بود. ضمن اینکه محمد نادری ممکن است به دلیل مصدومیت جای خود را به محمد انصاری بدهد.
از پارس جنوبی هم علی عبدالله‌زاده به دلیل محرومیت حضور نخواهد داشت.گفتنی است این بازی را علی صفایی در شهر جم سوت می‌زند و این بازی ساعت 15 آغاز می‌شود.

تراکتور- نفت مسجدسلیمان
طلسم سلطان مساوی می‌شکند؟!

تراکتور این روزها با هدایت احد شیخ‌لاری کار خود را دنبال می‌کند و بازی هفته پانزدهم را با پیروزی برابر فولاد به پایان برد تا بتواند خود را از بحران بیرون بکشد.این تیم در هفته شانزدهم مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در نیم‌فصل اول شکستی را تجربه نکرد و تراکتور که دوست دارد باز هم به صف مدعیان بپیوندد، تلاش می‌کند اولین شکست فصل را به حریف مسجدسلیمانی‌اش تحمیل کند و در انتظار برگزاری 2 بازی عقب‌افتاده‌اش برای پیوستن به صف مدعیان باشد.احسان حاج‌صفی در این بازی محروم است و نمی‌تواند تراکتور را همراهی کند.این بازی از ساعت 15:30 آغاز می‌شود و امیر عرب‌براقی آن را قضاوت می‌کند و تبریز میزبان این بازی است.

سپاهان- شاهین شهرداری بوشهر
فتح قعر برای رسیدن به صدر

سپاهان این فرصت را دارد تا حداقل برای چند ساعت طعم صدرنشینی در لیگ را بچشد و امیدوار باشد استقلال دیدارش برابر ماشین‌سازی را با برد به پایان نرساند تا این تیم قبل از برگزاری دیدار عقب‌افتاده‌اش، صدرنشین لیگ شود.
شاهینی‌ها در قعر جدول چشم امید به کسب حداقل امتیاز این بازی دارند تا برای روزهای بهتر چشم‌انتظار تقویت در نیم‌فصل باشند.
این بازی را مرتضی منصوریان در اصفهان سوت می‌زند و طبق برنامه 2 تیم از ساعت 16:25 به میدان می‌آیند.

استقلال- ماشین‌سازی تبریز
کنترل از راه دور!

تیم استقلال برای سومین هفته پیاپی باید بدون سرمربی مقابل حریفان خود به میدان برود و این‌بار از نگاه اکثر کارشناسان، حریف آبی‌ها تیمی نیست که مثل شاهین شهرداری بوشهر دست و پا بسته باشد و می‌تواند صدرنشینی آبی‌ها را در لیگ برتر با مشکل مواجه کند.آبی‌ها که روز گذشته ستار همدانی را جانشین زرینچه کرده‌اند، باز هم در این بازی مسئول فنی ندارند و احتمالا باز هم هدایت این تیم را سرمربی ایتالیایی‌شان از رم برعهده خواهد گرفت. تمرینات این تیم هم در هفته گذشته زیرنظر استراماچونی طرح‌ریزی شده و او حتی رضا آذری را به دلیل مشکلات انضباطی از راه دور کنار گذاشت و اجازه تمرین کردن با تیم را به او نداد تا مشخص شود تمام امور را زیرنظر دارد.
استقلال این روزها بیش از قبل سایه سپاهان و پرسپولیس را پشت‌سر خود حس می‌کند و با توجه به یک بازی بیشتر نسبت به این 2 تیم به نتیجه‌ای جز پیروزی فکر نمی‌کند تا برای صدرنشینی در تعطیلات چشم امیدش به بازی‌های عقب‌افتاده 2 تیم تعقیب‌کننده‌اش باشد.گفتنی است محرومیت عارف غلامی موقتا به حالت تعلیق درآمده و مشکلی برای این بازی ندارد و در ماشین‌سازی هم عادل باباپور، مربی این تیم اجازه نشستن روی نیمکت را ندارد.
این دیدار از ساعت 17:30 و به قضاوت وحید کاظمی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

نساجی مازندران-گل‌گهر سیرجان

خواسته‌های متفاوت

2تیمی که در هفته قبل موفق به کسب یک امتیاز شده‌اند، در قائمشهر مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند تا وضعیت خود را در جدول سروسامان بدهند.نساجی بعد از متوقف کردن شهرخودرو، حالا در یک بازی خانگی دیگر به دنبال کسب 3 امتیاز برابر گل‌گهر است و این تیم سیرجانی هم نمی‌خواهد ببازد تا شاید در آینده‌ای نزدیک فانوس سقوط را به دست تیم‌های بالای سرش بدهد و به بقا در لیگ برتر امیدوار شود. دو تیم هیچ محرومی برای این بازی ندارند. این بازی فردا از ساعت 15 و به قضاوت محمدحسین ترابیان در قائمشهر برگزار می‌شود.

سایپا-ذوب‌آهن
حکم اخراج کدام نیمکت صادر می‌شود؟

منصوریان در آخرین بازی نیم‌فصل نتوانست به قولی که داده بود، عمل کند و 10 امتیاز از 5 بازی به دست بیاورد و به نظر می‌رسد این بازی آخرین فرصتی است که ماندنش در جمع سبزپوشان اصفهانی را مسجل کند. ابراهیم صادقی هم با تیمی جوان پا به مسابقات گذاشته و نتوانسته توفیقی از نیم‌فصل اول کسب کند و حالا در رتبه چهاردهم جدول دست و پا می‌زند. نتیجه این بازی می‌تواند در آینده نیمکت 2 تیم تاثیر‌گذار باشد.
قاسم حدادی‌فر از ذوب‌آهن و مهیار جباری از سایپا محرومان این بازی هستند.
این بازی روز جمعه ساعت 15:15 در شهرقدس و به قضاوت جواد رحیم‌زاده برگزار می‌شود.

شهرخودرو- پیکان

بازگشت مدعی!

شهرخودرو در چند بازی قبل خود نتایج ضعیفی کسب کرده و همین باعث شده آنها از صف مدعیان قهرمانی در پایان نیم‌فصل نخست خرج شوند. حالا آنها برای برگشت به صف مدعیان نیازمند پیروزی برابر پیکانی است که راحت گل می‌خورد، اما راحت هم گل می‌زند.این بازی ساعت 15:45 روز جمعه به قضاوت اشکان خورشیدی در مشهد برگزار می‌شود.

صنعت نفت- فولاد

پایان اسکوچیچ ؟

صنعت نفت هم مثل تمام تیم‌های نفتی لیگ با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و حتی سرمربی این تیم تهدید به جدایی کرده است. این تیم آبادانی که در جدول جایگاه فوق‌العاده چهارمی را دارد، این فرصت را دارد که با پیروزی در بازی فردا در کورس قهرمانی قرار بگیرد.اسکوچیچ که زمزمه‌هایی مبنی‌بر قبول هدایت استقلال درصورت نیامدن استراماچونی به گوش می‌رسد، ممکن است بعد از این بازی برای همیشه آبادان را ترک کند.
این بازی فردا و از ساعت 16:40 با قضاوت علی‌اصغر مومنی در آبادان برگزار می‌شود.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها