کد خبر: 34807

دانشجویان در حضور رئیسی چه گفتند؟

محمد حسن معصوم زاده، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، امین نوریان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، علی طلوعی نماینده بسیج دانشجویی علی اسکندری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی آرمان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد حسن معصوم زاده، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، امین نوریان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، علی طلوعی نماینده بسیج دانشجویی علی اسکندری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی آرمان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان:

عطوفت با کسانی که با آ‌بروی نظام اسلامی بازی می‌کنند، نابخشودنی است

امین نوریان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این مراسم با خوشامدگویی به رئیس قوه قضاییه گفت: به دانشگاه تهران، یاد و خاطره شهدای 16 آذر 1332 را گرامی داشت و با اشاره به ویژگی استکبارستیزی جنبش دانشجویی، افق‌های پیش روی ایران اسلامی را در ده پنجم انقلاب اسلامی برای جوانان روشن و امیدبخش توصیف کرد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: کشورمان پیش از اینکه به تأیید و اشاره قدرت‌های جهانی و حضور سرمایه‌های خارجی نیاز داشته باشد به ایمان به مردم، اعتقاد به جوانان و نگاه به درون احتیاج دارد؛ امری که علیرغم بیانات امام راحل(ره) و تاکیدات امام خامنه‌ای در سال‌های اخیر مغفول دستگاه‌های اداری، اجرایی و قانون گذاری مان شده است.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اضافه کرد: حضور حضرتعالی به عنوان سکاندار دستگاه قضا در یک سال اخیر و اهتمام به رفع نواقص عدلیه که پناهگاه مظلومان و مجازات‌گر ظالمان و قانون ستیزان است، نشان داد که اصلاح و تغییر در سطوح خرد و کلان شدنی و طعم شیرین خدمت رسانی به هموطنان عزیزمان چشیدنی است.

وی گفت: سالهاست جریانی در کشور پدید آمده که از آن به مافیای قدرت و ثروت یاد می‌شود که مهمترین اخلالگر در مطالبه عدالت می‌باشد. با تقدیر از اقدامات اخیر قوه قضاییه تاکید می‌کنیم که عطوفت با کسانی که حق مردم را ضایع کرده و با آ‌بروی نظام اسلامی بازی می‌کنند، در هر سطح و جایگاهی نابخشودنی است.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل:

سیاست‌های غلط خصوصی‌سازی لزوم احیای نقش‌آفرینی قوه قضاییه در حمایت از حقوق عامه را برجسته ساخت

محمد حسین معصوم زاده، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: آغاز دوره شما بارقه‌ای از امید را برای آغاز تحولات مثبت ایجاد نمود. تسریع در رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی، دوری جستن از مصلحت‌سنجی‌های قبیله‌گرایانه و مصمم بودن در محاکم مفسدین در هر سطح و پشت هر نام و نشانی باعث شد تا بخش قابل توجهی از اعتماد عمومی بار دیگر به نهادی که اساسش بر تحقق عدالت بنا شده باز گردد.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بیان داشت: اهم دغدغه‌های جریان دانشجویی در مقطع فعلی را باید احیای جایگاه مستضعفین در مناسبات حاکمیتی و فراگیری ایده عدالت اسلامی در تمامی سطوح دانست. آنچه در این سال‌ها و در قالب سیاست‌های غلطی که حول مسائل خصوصی‌سازی یا به بیان بهتر اختصاصی‌سازی اموال عمومی صورت گرفت لزوم احیای نقش‌آفرینی قوه قضاییه در حمایت از حقوق عامه را برجسته ساخت. حال و در این فرصت اندک، لازم و ضروری است که برنامه شما را برای این مسئله حیاتی در پیشگاه دانشگاه و دانشجویان بشنویم.

معصوم زاده در ادامه با اشاره به مسئله‌ای که این روز‌ها تبدیل به یکی از مهمترین سوالات افکار عمومی شده است، گفت: از جنابعالی به عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی سران قوا انتظار می‌رود که صریح و روشن درباره ماهیت این شورا، مصوبات گذشته (که بالغ بر ۲۰۰ مصوبه می‌باشد) و مصوبه بنزین به طور خاص توضیحاتی ارائه دهید. بند ۳ اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع می‌باشد پس این وظیفه به عهده شماست که ساختار مناسب را جهت اجرای آن فراهم کنید.

وی خاطرنشان کرد: وعده‌هایی جهت برخورد با مسئولانی که قصورشان منجر به افزایش خسارات ناشی از حادثه سیل اول سال در کشور بود دادید اکنون ما منتظر عملی شدن این وعده هستیم.

نماینده بسیج دانشجویی:

در مسئله مبارزه با دانه درشت‌ها، نسبت به پیگیری و احیای حقوق عامه تلاشی واقعی و جدی صورت بگیرد

علی طلوعی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: اولا این اتفاق را که یکی از سران قوا بی واسطه و بدون کارت دعوت در برنامه‌ای دانشجویی حاضر شده است، به فال نیک می‌گیرم. امیدوارم این برنامه فتح بابی برای گفتگو‌های اینچنینی با دیگر مسئولین تراز اول کشور باشد.

طلوعی ادامه داد: هر انسان منصفی تأیید می‌کند که از زمان شروع دوره ریاست شما بر قوه قضاییه روح تازه‌ای در این رکن اساسی حکومت دمیده شده است. اما توجه به این نکته ضروری است که بهبود وضعیت قوه قضاییه و تحول در این نهاد، جز با اقدامات اساسی امکان پذیر نیست وعملکرد قوه قضاییه تاثیر مستقیم بر سرمایه اجتماعی نظام دارد.

وی یکی از مهمترین مصادیق تحول در قوه قضاییه را مسئله تفاهم با افکار عمومی دانست و تفاهم با افکار عمومی را از دو مجرای تبیین رسانه‌ای اقدامات آن قوه برای مردم و اصلاح درونی قوه قضاییه تبیین کرد و با اشاره به ضرورت بهبود وضعیت رسانه قوه قضاییه گفت: مبارزه با فساد دو بعد دارد: درون قوه و بیرون قوه. اولین قدم جهت مبارزه جدی با فساد انتشار لیست قضات فاسد و برخورد سخت با آنان است. مسئله اصلی قوه قضاییه، مسئله چگونگی حکمرانی قضایی است. این حکمرانی قضایی است که باید بهبود پیدا کند تا مردم در محاکم قضایی تغییر را احساس کنند.

وی در پایان خواهان برخورد با مفاسد سیاسی در کنار مفاسد اقتصادی شد و گفت: در مسئله مبارزه با دانه درشتها، ضروری است نسبت به پیگیری و احیای حقوق عامه تلاشی واقعی و جدی صورت بگیرد.

طلوعی با اشاره به دستور العمل نحوه نظارت و پیگیری حقوق عامه که در سال 95 ابلاغ شده، خواهان توجه به معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور شد و گفت: قوه قضاییه باید با عنایت به مساله حقوق عامه، شجاعانه برخورد یا مسئولانی که با بی تدبیری و بی کفایتی زمینه ساز گسترش فساد در کشور و کوچک تر شدن سفر مردم شده اند را در اولویت قرار بدهد . چه کسی باید داد مردم را از مسئولان بی کفایت بستاند؟ مفاسد اقتصادی و ناامنی از مفاسد سیاسی سرچشمه می گیرد.

وی تصریح کرد: مردم باید بتوانند آزادانه و در چارچوب قانون اساسی ، اعتراض خود را بیان کنند .پیشنهاد ما این است که شما به عنوان رئیس قوه قضاییه در موضوعاتی که بحث حقوق عامه مطرح است دستور العملی جهت رسمیت بخشیدن به شکایات مردمی و پیگیری قضایی این شکایات، ابلاغ کنید.

یکی از کارگران هپکو:

لیبرال‌های سرمایه خوار بیت المال و بعضا دو تابعیتی مشکوک در سایه عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی متاسفانه نان کارگر را آجر می‌کنند

همچنین میرناصری یکی از کارگران هپکو که به دعوت دانشجویان در این نشست حضور داشت، گفت: سالهاست که ما کارگران مجموعه‌های بزرگ صنعتی بخش زیادی از صدای خود را از زبان این عزیزان به گوش مسئولان رسانده ایم. به بهانه اجرای فرامین اصل مترقی ۴۴ قانون اساسی کارگران را به بیکاری می‌کشند. سالهاست که کسانی در لباس سرمایه گذار و کارآفرین، ولی در واقع لیبرال‌های سرمایه خوار بیت المال و بعضا دو تابعیتی مشکوک، خود را به این قانون آویزان کرده اند و در سایه عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی متاسفانه نان کارگر را آجر می‌کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری این‌ها مشتی قانوندان‌های قانون شکن هستند.

 

 

 

مرتبط ها