کد خبر: 34725

کلانتری در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت:

برگزاری جشنواره قرآن و عترت سرآغاز شکل دادن تمدن عظیم قرآنی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 300 هزار دانشجو و استاد از دانشگاه‌های سراسر کشور در فرآیند برگزاری جشنواره قرآن و عترت شرکت کردند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، با تبریک میلاد حضرت امام حسن عسگری (ع) گفت: امیدوارم برگزاری این همایش در مکان مقدس حرم حضرت شاهچراغ سرآغازی برای همت بیشتر در انس با قرآن و فراگیری و عمل به قران و شکل دادن تمدن عظیم قرانی باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی قرآن و عترت با حضور جمع بزرگی از دانشجویان سراسر کشور آغاز شد، اظهار داشت: امروز اختتامیه جشنواره‌ای است که حدود 300 هزار دانشجو و استاد از دانشگاه‌های سراسر کشور از یک سال گذشته، آن را آغاز کردند. در واقع امروز عصاره جمعیت قرآنی دانشجویان کشور مورد تقدیر قرار می‌گیرد. البته 300 هزار نفر به صورت مستقیم در این جشنواره حضور داشتند و قطعاً جمعیت قرآنی دانشجویان کشور بیش از این تعداد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: جمعیت قرآنی عظیم دانشجویان سراسر کشور می‌طلبد که وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی و کاربردی و تمامی مسئولان حوزه آموزش با بکار بردن یک همت مضاعف، در حوزه قرآن تلاش بیشتری کنند، چرا که هر تلاشی در این حوزه مثمر ثمر خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با همه قدم‌هایی که در حوزه قرآن برداشته شده، ما هنوز با آموزه‌های قرآن فاصله زیادی داریم، گفت: حوزه‌های علم و تولید علم از قرآن، پژوهش، فرهنگ، سبک زندگی و تمدن قرآنی حوزه‌هایی حائز اهمیت است که قطعاً در پرتو انقلاب اسلامی و دانشگاه و آموزش عالی در تراز انقلاب اسلامی، به آن خواهیم رسید.

دکتر کلانتری با اشاره به بخش‌های مختلف سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در بخش‌های هنری، ادبی، پژوهشی، شفاهی، قرائت، حفظ، تواشیح و... به رقابت پرداختند.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از تمامی نهادهای استان فارس که در برگزاری این جشنواره به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کردند، گفت: امیدوارم خداوند ما را در پرتو قرآن به وحدت و امت نمونه اسلامی که موردنظر قرآن است، برساند.

مرتبط ها