کد خبر: 34635

حجت الاسلام صالحی در جشنواره قرآن و عترت:

فعالان قرآنی با استفاده از پژوهش‌های کاربردی به حل مسائل کشور کمک کنند

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: فعالان حوزه قرآن با استفاده از استارتاپ‌های قرآنی و پژوهش‌های کاربردی به حل مسائل کشور کمک کنند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها در مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروی انسانی بالایی در کشور وجود دارد که با مخاطرات اجتماعی مبارزه کند و دانشجویان در این زمینه پیشرو هستند.

وی با بیان اینکه مانیفست مبارزه با مخاطرات اجتماعی، قرآن کریم است، گفت: تشخیص دادن خیر از شر با تدبر در قرآن حاصل می‌شود. یک دانشجوی فعال قرآنی باید با تدبر در آیات نورانی قرآن، آموزه های قرآن را در عمل بکار برد و میان دانشگاهیان ترویج دهد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد کسانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند کسانی بودند که در حوزه مفاهیم قرآنی حضور پیدا کردند که باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: فعالان قرآن می‌توانند با رویدادهای ایده‌پردازی و استارتاپ‌های قرآنی، فرآورده‌های کاربردی را در زندگی مردم محقق کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی با بیان اینکه براساس پایش و تحقیق شورای عالی انقلاب فرهنگی، حدود یک سوم از شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین دانش‌آموزان و دانشگاهیان هستند، گفت: این امر بسیار حائز اهمیت است و باید قدردان آن بود چون زمینه‌ای برای ترویج تعالی فرهنگ در کشور است

مرتبط ها