کد خبر: 34356

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اکثریت امضاکنندگان استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش «امید»ی هستند

کوچکی‌نژادگفت: «در میان امضا‌کنندگان طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش، اعضای فراکسیون امید در اکثریت هستند.»

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توضیح علت طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش گفت: «ما گمان می‌کردیم حاجی‌میرزایی چون در هیات دولت بوده، با ارتباطات و تجربیاتی که دارد می‌تواند این دستگاه عظیم کشور را مقداری جلو ببرد، ولی متاسفانه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد او توان این کار را ندارد و واقعا ضعیف است. برای مثال در ماجرای رتبه‌بندی فرهنگیان معلوم است که دولت بنای اقدام ندارد. درمورد جذب نیروهای شرکتی و پیش‌دبستانی با وجود اینکه قانون اولیه نوشته شد، اما در نوشتن آیین‌نامه و مصوبه هیات وزیران آنقدر پیچ‌وخم ایجاد کرد و دو گروهی را که اصل بودند، حذف کرد. علاوه‌بر این در بحث مطالبات فرهنگیان، مشکلات مدارس و سرانه واحدهای آموزشی هم ایرادات زیادی وجود دارد.»

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا گمان نمی‌کردید در شرایط کنونی باید به موضوعات مهم‌تری پرداخته شود و این اقدام ضروری نیست، گفت: «ما مطلع هستیم که دولت دچار ضعف شدید شده است. نتیجه این ضعف‌های شدید همان تصمیمی بود که درمورد قیمت بنزین گرفته شد. حجم زیادی از مردم هم از این اقدامات خسته شده‌اند و جامعه مشکل دارد. از این‌رو طرح استیضاح وزیر نفت در دستورکار نمایندگان است اما حداقل باید این را هم بدانیم که آموزش‌وپرورش مهم‌تر از هر دستگاه دیگری است.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: «در این شرایط اعضای دولت باید به‌گونه‌ای پاسخ ملت را بدهند. روش پاسخ‌دهی هم این‌گونه نیست که اینها انجام می‌دهند. از این‌رو مجلس مجبور است ورود و مسائل را پیگیری کند. به اعتقاد من استیضاح وزیر نفت در درجه اول اهمیت در شرایط کنونی قرار دارد و بعد از آن باید به وزارت آموزش‌وپرورش و استیضاح وزیر آن پرداخت. بنده معتقدم  یکی از وزارتخانه‌هایی که در شرایط فعلی ضعف شدید دارد آموزش‌وپرورش است.»

کوچکی‌نژاد در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در افکارعمومی بیشتر جنبه نمایشی یا انتخاباتی ندارد، گفت: «شما خبرنگارها شاید این افکار را داشته باشید اما اصلا در این استیضاح بحث انتخابات نیست. افراد مختلفی این طرح را امضا کرده‌اند. امضا‌کنندگان نمی‌خواهند دولت را بزنند چنانکه طرفداران دولت بیشترین امضاکنندگان این طرح هستند.»

وی در پایان افزود: «در میان امضا‌کنندگان این طرح، اعضای فراکسیون امید در اکثریت هستند.»

مرتبط ها