کد خبر: 34291

رنگرز: فعلا به خانه شماره 2 کشتی نیاز داریم

موافق میزبانی جام‌جهانی نیستیم اما تلاش می‌کنیم برگزار شود

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر برگزاری جام‌جهانی تاکید کرد: «برگزاری جام‌جهانی و میزبانی آن برنامه‌ای بود که از سوی فدراسیون گذشته در دستور کار ما قرار گرفت و ما باید علی‌‌رغم میل باطنی‌مان جام‌جهانی را که جزء تعهدات فدراسیون گذشته بود، برگزار می‌کردیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون کشتی دیروز در سالن جلسات کمیته ملی المپیک نشست خبری خود را برگزار کرد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد. او ابتدا درباره تصمیم اتحادیه جهانی کشتی مبنی‌بر تعویق رقابت‌های جام‌جهانی در ایران گفت: «با توجه به جلسه روز گذشته کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی در استانبول، اتحادیه جهانی شب گذشته ایمیلی به فدراسیون کشتی ارسال و مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی را تعلیق کرد. فدراسیون کشتی بلافاصله مذاکرات با نهادهای داخلی و اتحادیه جهانی را آغاز کرد. امیدواریم شاهد برگزاری این رقابت‌ها در تهران باشیم. تمامی استانداردهای مدنظر اتحادیه جهانی و تجهیز و استانداردسازی سالن 12 هزار نفری آزادی و جوایز دلاری تیم‌های برتر فراهم شده و آماده‌ایم به بهترین شکل این مسابقات را انجام دهیم، اما تعلیق این مسابقات خارج از اراده فدراسیون است و در تلاشیم پایان هفته میزبان این مسابقات باشیم.»

    تغییر برنامه‌ها

 رنگرز درمورد تغییر برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به تعویق جام‌جهانی تصریح کرد: «در راستای آماده‌سازی تیم ملی، ما مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی جام تختی را برگزار می‌کنیم. جدی‌ترین مرحله انتخابی تیم ملی، جام تختی است که دوم تا چهارم بهمن در استان فارس برگزار خواهد شد. 25 تا 27 بهمن نیز رقابت‌های رنکینگ‌دار ایتالیا را در پیش داریم. با توجه به مطالعات و بررسی‌های کادرفنی، ماحصل مسابقات برگزار شده و براساس محاسبه هزینه و اینکه آیا حضور ما در مسابقه رنکینگ‌دار، سر وزن قانونی منافعی برای کشتی ما دارد، درمورد حضور در این رقابت‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. ضمن اینکه تیم جوانی را به مسابقات قهرمانی آسیا در چین اعزام می‌کنیم و پس از آن نیز مسابقات گزینشی اول در چین و دوم در بلغارستان را در پیش داریم. تعویق جام‌جهانی برنامه‌های کادرفنی را تغییر نمی‌دهد، چراکه مسابقات جام جهانی و باشگاه‌های جهان در مسیر آماده‌سازی تیم ملی تعریف می‌شد.»

    تلاش برای برگزاری جام‌جهانی

وی درمورد چگونگی دفاع فدراسیون کشتی از تعویق جام‌جهانی کشتی فرنگی در تهران، تصریح کرد: «تا جلسه دیروز در استانبول هیچ صحبتی مبنی‌بر لغو یا تعویق جام‌جهانی مطرح نبود، پیش از آن تیم مجارستان به دلایل فنی 10 روز قبل انصرافش را اعلام کرد و با توجه به مکاتبات اتحادیه جهانی تیم چین جایگزین مجارستان شد. دو روز قبل نیز ایمیل ژاپن را دریافت کردیم که به دلیل داشتن جلسه‌ای غیرمنتظره حضورشان در تهران منتفی است. آنها هم عذرخواهی مکتوب‌شان را اعلام کردند. کوبا از حضورش خبر داده بود. برنامه پروازی تولیخانوف به‌عنوان نماینده اتحادیه جهانی اعلام شده بود. همچنین این اتفاق درمورد دو مدرس آلمانی و مصری نیز صورت گرفته بود. اما اتفاقی که روز شنبه رخ داد، باعث تعویق مسابقات شد. با وجود این فدراسیون کشتی خود را ملزم می‌داند که تمام تلاشش را برای برگزاری رقابت‌ها در موعد مقرر در تهران انجام دهد. »

رنگرز در پاسخ به سوالی مبنی‌بر برگزاری جام‌جهانی تاکید کرد: «برگزاری جام‌جهانی و میزبانی آن برنامه‌ای بود که از سوی فدراسیون گذشته در دستور کار ما قرار گرفت و ما باید علی‌‌رغم میل باطنی‌مان جام‌جهانی را که جزء تعهدات فدراسیون گذشته بود، برگزار می‌کردیم. اتحادیه جهانی کشتی موکدا برگزاری مسابقات در ماهشهر را نپذیرفت و قرار شد در تهران میزبانی کنیم. تیم‌های خوبی هم قرار شد به مسابقات بیایند. تیم روسیه 3، 4 کشتی‌گیر نام‌آشنایش را در لیست اعزامی به تهران قرار داد. کوبایی‌ها هم با چند تن از ستارگان‌شان می‌آمدند. قطعا اگر مسابقات در تهران نبود، ما هم تیم جوان‌مان را به خارج از کشور اعزام می‌کردیم، اما میزبانی از جام‌جهانی یک‌سری توقعات ایجاد می‌کرد و ما مجبور بودیم تیم اصلی‌مان را در مسابقات شرکت دهیم.»

    ایمیلی به اتحادیه جهانی نداده‌ایم

سخنگوی فدراسیون کشتی درخصوص اینکه گفته می‌شود فدراسیون کشتی ایمیلی به اتحادیه جهانی درخصوص لغو میزبانی از جام‌جهانی فرستاده، خاطرنشان کرد: «این موضوع را قویا رد می‌کنم؛ چنین بحثی نبوده. در یک ماه گذشته تمام اقدامات ما برای برگزاری مسابقات انجام شد و فرستادن ایمیل دور از ذهن است.»

سخنگوی فدراسیون کشتی همچنین درخصوص حمایت فدراسیون کشتی از حمید سوریان برای کسب کرسی بین‌المللی در اتحادیه جهانی گفت: «حمید سوریان مهم‌ترین چهره بین‌المللی کشتی ماست که تمام دنیا به وی احترام می‌گذارد. امیدوار هستیم با او یکی از کرسی‌های بین‌المللی را دریافت کنیم. در این خصوص مجموعه جلساتی با لالوویچ، مامیاشویلی و فدراسیون‌های آسیایی و اروپایی برگزار شده، اما ظرفیت فدراسیون کشتی و قدرت چانه‌زنی‌اش برای دریافت کرسی‌های بین‌المللی محدود است و ما نیاز به حمایت دستگاه‌های دیگری علاوه‌بر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همچون وزارت خارجه را داریم تا قدرت چانه‌زنی‌مان در دستگیری کرسی بین‌المللی ارتقا یابد.»

    فعلا امکان واگذاری خانه کشتی را نداریم

رنگرز با اشاره به واگذاری خانه کشتی شماره 2 به فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: «درصورت تجهیز هتل‌آکادمی، کشتی عملا نیازی به سه خانه کشتی ندارد و ما اگر بتوانیم به هر رشته‌ای کمک کنیم، این کار را انجام خواهیم داد. منتها واگذاری خانه کشتی درموقع تکمیل هتل آکادمی اتفاق خواهد افتاد. هتل‌آکادمی کشتی تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما بنابر دلایلی کار متوقف شده و باید کار عمرانی کامل و بعد تجهیز این مجموعه صورت بگیرد که هزینه قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد، ما می‌توانیم در وقت تجهیز و تکمیل این مجموعه اردوهای 5 رده سنی آزاد و فرنگی‌مان را آنجا برگزار کنیم. ضمن اینکه درحال حاضر ساختمان اداری فدراسیون در خانه کشتی شماره دو مستقر شده است و مادامی که هتل تجهیز و قابل بهره‌برداری نشود و ما نتوانیم ساختمان اداری فدراسیون را به مکانی که در شأن فدراسیون باشد، انتقال دهیم، امکان واگذاری وجود ندارد.»

  سخنگوی فدراسیون کشتی درخصوص مسابقات رنکینگ‌داری که تیم ملی کشتی آزاد نیز در آن شرکت خواهد کرد، تاکید کرد: «رقابت رنکینگ‌دار را انتهای دی‌ماه در ایتالیا و پیتلانسکی لهستان را اواخر خردادماه در هر دو رشته آزاد و فرنگی پیش‌رو داریم. کادرفنی هر دو رشته برنامه‌هایشان را اعلام کرده‌اند و اردوی تیم ملی آزاد نیز از 5 آذر (امروز) در مجموعه رضایی‌مجد آغاز خواهد شد. علت اینکه تیم ملی آزاد تا امروز اردویی نداشته، این است که تمامی سرمایه‌های فنی ما درگیر لیگ بودند و برگزاری اردو با برنامه‌های لیگ تداخل داشت.»

 

مرتبط ها