کد خبر: 34012

کلانتری در نشست سراسری مدیران استانی گزینش:

نقش گزینش در دانشگاه حساس و پراهمیت است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد از مؤلفه های مهم فرهنگی در کشور و جامعه است و نقش گزینش در محیط و فضای دانشگاه حساس و پراهمیت است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم دکترمحمدرضا مردانی و معارفه مهندس سید مجید موسوی مشاور و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی و نشست سراسری مدیران استانی گزینش با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سالن همایش هتل فرهیختگان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز گزینش این دانشگاه گفت: ان شاءالله این تغییر و تحول منشاء خیر، برکت و پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه از مؤلفه های مهم فرهنگ است، اظهار داشت: تمام بخش های دانشگاه اعم از کتابخانه، پژوهشگاه، کلاس های درس و ... از مؤلفه های مهم فرهنگی در کشور و جامعه هستند و مدیر و مسئولان دانشگاه باید کاملاً به این موضوع واقف باشند.

دکتر کلانتری با بیان اینکه دانشگاه دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: چیزی از دفاع مقدس کم نشده بلکه جبهه عوض شده است. در واقع جبهه دانشگاه یکی از جبهه های مهم دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت رفتار و اخلاق در دانشگاه، گفت: نیت های صادق با اعمال صالح، نقش آفرین اصلی در دانشگاه هستند. باید رفتار و گفتارمان همخوانی و مطابقت داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت جایگاه گزینش در دانشگاه، اظهار داشت: گزینش در دانشگاه دارای موقعیت مهم و حساسی است. افراد این حوزه با نهایت دقت و وسواس کارها را پیش ببرند چرا که دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای از کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان شریف و با ارزش است.

دکتر کلانتری ادامه داد: مسئولیت سنگینی بر دوش افراد شاغل در مرکز گزینش است و نقش گزینش در محیط و فضای دانشگاه حساس و پراهمیت است. نباید در حوزه کاری بین دوست و غریبه تفاوت قائل شویم و اعمال سلیقه کنیم، بلکه باید مر قانون دستورالعمل حرکت باشد.

وی با تأکید بر اینکه نقش اول تمام مدیران و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی بنابر اظهارات صریح دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنا، نقش فرهنگی است، اظهار داشت: دکتر ولایتی و تیم همراهشان برای توجه به مسائل فرهنگی، اخلاق، اسلام، عفاف و حجاب وارد دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

دکتر کلانتری در ادامه به دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: این دستورالعمل بر اساس اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها تدوین شده و ملاک تبدیل وضعیت کارکنان و اعضای هیأت علمی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: هدف از دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری عدم اعمال سلیقه، اراده جمعی و جدی برای عفاف و حجاب در دانشگاه و نقشه راه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله با کمک یکدیگر بتوانیم در در این حوزه بسیار مهم و حساس و واجب الهی در فضای کشور نقش مثبتی ایفا کنیم.

مرتبط ها