کد خبر: 33668

بازی در اردن به نفع شاگردان ویلموتس است

یک امتیاز هم برای ایران حکم برد را دارد

عراق تیم قدرتمندی است و نباید آنها را دست‌کم گرفت. من معتقدم باید اولویتمان در این مسابقه در وهله اول نباختن باشد چون یک امتیاز هم از این دیدار برای ایران حکم برد را خواهد داشت.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ستار همدانی، کارشناس فوتبال در خصوص بازی ایران و عراق نوشت: عراق همیشه تیم قدری برای ما بوده و بازی سختی مقابل این تیم در پیش داریم. عراق تیمی است که بسیار شبیه ایران فوتبال بازی می‌کند و به‌لحاظ قدرت بدنی و فیزیکی حریفی چغر برای هر تیمی از جمله تیم ملی کشورمان به‌شمار می‌رود. این تیم در جام ملت‌های آسیا هم‌تیمی قوی نشان داد و مطمئنا شاگردان آقای ویلموتس بازی سختی را در پیش خواهند داشت.از سوی دیگر برای ایران در آستانه این مسابقه یک اتفاق خوب رخ داد که آن هم خارج شدن عراق از شرایط میزبانی بود.

این کشور الان در کشور ثالث خودش هم به‌نوعی میهمان به‌شمار می‌رود و بار روانی از دوش بازیکنان ما برداشته شده است؛ هرچند این امر هم مهم است که چطور و چگونه کادرفنی ایران بتواند این مسائل را به ملی‌پوشان القا کرده تا از این شرایط از لحاظ فوتبالی به‌سود یک کشور بهره ببرند.

عراق تیم قدرتمندی است و نباید آنها را دست‌کم گرفت. من معتقدم باید اولویتمان در این مسابقه در وهله اول نباختن باشد چون یک امتیاز هم از این دیدار برای ایران حکم برد را خواهد داشت چون هدف ما صود به مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی محسوب می‌شود و باید مدیریت بر مبنای هدف پیش برود تا این اتفاق مهم محقق شود.این در حالی است که سه بازی تیم‌ملی در دور برگشت در ایران برگزار می‌شود که نکته امیدوار‌کننده آن میزبانی از دو حریف سرسخت و اصلی گروه‌مان یعنی عراق و بحرین در تهران است که این موضوع طبیعتا به سود ایران است و به‌نظرم اگر ویلموتس بتواند بازی امشب را مدیریت کرده و یک امتیاز هم از آن بگیرد، مطمئنا در دور برگشت شرایط به‌سود ما شده و مسیر خوبی طی خواهد شد.

از سوی دیگر در خبرها خواندم که این بازی توسط عراقی‌ها بسیار مهم شمرده شده و برای آنها نیز جنبه حیاتی دارد. حتی شنیده‌ام که یک تاجر عراقی پاداش خوبی را برای ملی‌پوشان کشورش درصورت برد درنظر گرفته است که این نشان می‌دهد چقدر این دیدار برای آنها پراهمیت بوده و به آن فکر می‌کنند.در هر صورت امیدوارم بچه‌های ما با تمرکز بالا و با یک نمایش ایده‌آل بتوانند از این میدان دستاورد خوبی داشته باشند تا ضمن فراموشی شکست از بحرین، راه‌های صعود نیز هموار شود.

برای تیم‌ملی کشورم در این دیدار آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در این دیدار هر نتیجه‌ای به‌دست می‌آید، درنهایت تیم ملی بتواند به مرحله نهایی صعود کند تا به این ترتیب دل مردم نیز دوباره شاد شود.

مرتبط ها