کد خبر: 33635

تشکیل قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد برای خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از تشکیل قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی برای خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه وسراب خبر داد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، عزیز جوانپور با بیان این اینکه قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شدت این زلزله و خسارت وارد شده به زلزله‌زدگان منطقه میانه و سراب  به دستور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است، تصریح کرد: در این ارتباط مسوولان و نمایندگان این دانشگاه با حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان های میانه و سراب و روستاهای اطراف آن از نزدیک در جریان میزان خسارت وارده و مسائل و مشکلات آسیب‌دیدگان قرار گرفتیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در این خصوص وظیفه همه دستگاه‌ها، سازمان ها و حتی اقشار مختلف مردم است که در حد توان به کمک زلزله‌زدگان بشتابند، یادآور شد: با توجه به این اینکه بازدیدی که از مناطق زلزله صورت گرفت با تشکیل کارگروه قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان با حضور سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا به یاری زلزله‌زدگان خواهیم شتافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از همان روز نخست حادثه زلزله روستاهای بخش ترکمانچای، آمادگی خود را در راستای اسکان مردم مصیبت دیده و زلزله‌زدگان اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان در حد توان به کمک‌رسانی، آواربرداری و سایر فعالیت‌های خداپسندانه و انسان‌دوستانه همت خواهد کرد.

بر پایه همین گزارش؛ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بامداد روز جمعه حوالی ترک در استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند که لرزش آن در ۶ استان احساس شد و بر اثر آن پنج نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۵۲۹ نفر راهی مراکز درمانی شدند.

شدت زمین لرزه‌ای که ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه در عمق ۸ کیلومتری زمین در ۱۹ کیلومتری شهر «ترک» شهرستان میانه روی داد، به اندازه‌ای بود که علاوه بر تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی، در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان و آذربایجان‌غربی نیز احساس شد. در این زمین لرزه ۵.۹ ریشتری، ۶ شهر و ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده‌اند./ فارس

مرتبط ها